The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Sam finns i det första värdhus du gick in i efter att gick upp i level 14.

Permalänk
Medlem

Hej har även ett annat problem testade downguard idag , hur förvandlar man sig från Demon Lord mode till Human mode ?
Finns det någon knapp jag kan trycka på som reverta detta ? hittar det nämligen inte =(

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Skrivet av drjens:

Hej har även ett annat problem testade downguard idag , hur förvandlar man sig från Demon Lord mode till Human mode ?
Finns det någon knapp jag kan trycka på som reverta detta ? hittar det nämligen inte =(

Bara gissar men kolla i "magic" menyn, gissar att det är någon effekt som du ska aktivera.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Bara gissar men kolla i "magic" menyn, gissar att det är någon effekt som du ska aktivera.

Tyvärr kommer inte till magic menyn när man är Vampire Lord , utan får endast fram level möjligheter för Vampire ifall jag försöker. Skumt får blir ett till försök sedan ikväll

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Hade gärna hjälpt till att luska ut det, men MS tycker ju inte att alla är lika mycket värda ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Hade gärna hjälpt till att luska ut det, men MS tycker ju inte att alla är lika mycket värda ;p

Är väl snarare Bethesda som tycker det i så fall?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är väl snarare Bethesda som tycker det i så fall?

MS köpte ju tidsexklusivitet på tilläggen i en månad, men eftersom Bethesda gick med på det så får dom la vara lika elaka istället ;p Istället för att bara skylla på MS ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Steffe:

MS köpte ju tidsexklusivitet på tilläggen i en månad, men eftersom Bethesda gick med på det så får dom la vara lika elaka istället ;p Istället för att bara skylla på MS ^^

Precis min poäng ;P

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

http://twitter.com/DCDeacon/status/228527108681502720

Citat:

We have not announced Dawnguard for any other platform, nor given a timeline for any such news. If we have news, I promise I'd tell you.

Men vad fan, nu får de skärpa sig. Eller sålde de verkligen sig så hårt till Microsoft och 360? Över en månad sen det släpptes till 360 och inte ens en avisering om releasedatum för PS3 och PC.

Permalänk
Skrivet av Buio:

http://twitter.com/DCDeacon/status/228527108681502720

Men vad fan, nu får de skärpa sig. Eller sålde de verkligen sig så hårt till Microsoft och 360? Över en månad sen det släpptes till 360 och inte ens en avisering om releasedatum för PS3 och PC.

Blev faktiskt genuint besviken igår när jag kom hem och såg att det inte var släppt igår. Ja jag vet, att det är exlusivt till ett system för inte att det kommer direkt till ett annat efter det. Men vafan, kom igen liksom hallå ja ba asså vafan.

Jag fick verkligen värsta suget efter att köra Skyrim igen och har tjuv spelat en ny karaktär till lvl 32 men vill inte köra mer på den utifall att dawnguard blir för lätt. Man blir ju så sjukt OP i slutet alltid trots att man kör på Master.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Jag fick verkligen värsta suget efter att köra Skyrim igen och har tjuv spelat en ny karaktär till lvl 32 men vill inte köra mer på den utifall att dawnguard blir för lätt. Man blir ju så sjukt OP i slutet alltid trots att man kör på Master.

Jag har tre chars, eller snarare samma char i tre olika stadier (lvl 23, 34 & 53) i loppet inför Dawnguard.

Lvl23: Helgen->Whiterun->Companions gjort, inget mer.
Lvl34: Arch-mage & MASSOR med quests aktiverade.
(Bra starter vare sig jag vill ha followers eller inte; Restoration, Alteration, Illusion.)

Lvl54: OP för länge sedan, men det går ju inte att sluta ..

TVÅ tänkbara chars, alltså. Satsat på "Archer", eftersom Dawnguard .. humhum.

Permalänk

Använd sämre gear bara så blir det inte så överdrivet lätt. Jag har tex haft 100 onehanded ett ganska bra tag nu, men får fortförande veva en hel del på många kraftfullare fiender bara för att jag inte använder överpimpade vapen.

Sen kan man ju även installera Duel - Combat Realism Har dock inte hunnit prova den själv än, men den är väldigt populär.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Sen kan man ju även installera Duel - Combat Realism Har dock inte hunnit prova den själv än, men den är väldigt populär.

har hört talas om den innan men blev aldrig av till att lägga in den, tack för att du påminde mig

Visa signatur

Permalänk

Gaah, denna väntan på att SKSE ska uppdatera för 1.7 patchen Finns det något trix för att få igång spelet ändå tro?

Att avaktivera moddar är uteslutet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Gaah, denna väntan på att SKSE ska uppdatera för 1.7 patchen Finns det något trix för att få igång spelet ändå tro?

Att avaktivera moddar är uteslutet.

Hm, funkar inte den här? http://skse.silverlock.org/
"compatible with runtime 1.7.7.0"

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Hm, funkar inte den här? http://skse.silverlock.org/
"compatible with runtime 1.7.7.0"

Provade den innan men trodde att det var för Beta-patchen iom datumet och felmeddelandet jag fick vid uppstart. Nu läste jag lite närmare och insåg att det var Scriptdragon som behövde uppdateras, inte SKSE Fan då har man suttit och rullat tummarna halva kvällen i onödan Funkar nu.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Grrr har ett stændigt bekymmer med krascher. Gissningsvis relaterat till att minnet tar slut. 8GB ram är ju inte överdrivna mängder idag men av någon märklig anledning tar det slut. Trodde inte Skyrim kunde använda mer än 4gb oavsett? Spelar i 2560x1600 med grafikmoddar och vad jag kan läsa ut så tar det i sig själv 1800MB plus vad själva spelet använder. Provade med en lägre upplösning men det hjälpte märkligt nog inte. Det har inte kommit någon minneshanteringsmod som det kom till Oblivion?

Permalänk
Medlem

Snabb fråga!
Dum som jag var så införskaffade jag mig inte Skyrim på legalt vis.
Men nu vill jag betala för mina synder, så om jag nu köper det på Steam eller på fysisk kopia, kommer jag då ha kvar min sparning,
dvs min gubbe osv, från den illegala versionen?

Permalänk
Avstängd

Så är det.
Leta reda på din save game mapp och ta en backup på den. Kan vara bra att göra ibland oavsett. Ligger under My Games oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Grrr har ett stændigt bekymmer med krascher. Gissningsvis relaterat till att minnet tar slut. 8GB ram är ju inte överdrivna mängder idag men av någon märklig anledning tar det slut. Trodde inte Skyrim kunde använda mer än 4gb oavsett? Spelar i 2560x1600 med grafikmoddar och vad jag kan läsa ut så tar det i sig själv 1800MB plus vad själva spelet använder. Provade med en lägre upplösning men det hjälpte märkligt nog inte. Det har inte kommit någon minneshanteringsmod som det kom till Oblivion?

Jo, det finns en "large adress aware" -mod någonstans, dock ska den inte behövas
om du har ett upp-patchat spel då senare patcher innefattar denna.

Jag spelar hårdmoddat 1920x1200 på ultra & mitt spel kraschar aldrig. Har 6GbRAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Jag är skeptisk till att det är ditt minne som tar slut(pga skyrim), jag har också 8Gb ram, har aldrig sett en minnesanvändning över 60% (logitech G15 skärm), det är total minnesanvändning för hela systemet.
Däremot kan ditt vram ta slut, men det brukar ju resultera i låg prestanda, kolla i win. log om du får ut något vettigt

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Fick mail av AMD ang. buggen där mätarna går utanför ramarna, gäller 12.7 drivrutiner.

Dear Customer,

You recently submitted feedback via the AMD Issue Reporting Form on an issue you were experiencing with the Catalyst 12.6 or Catalyst 12.7 Beta driver.

Your submission related to graphical corruption being experienced in the user interface of the game ‘The Elder Scrolls V – Skyrim’.

You indicated that the HUD display in the game was corrupted and that the various Health and Stamina meters did not render correctly.

Your feedback was forwarded to the Driver Engineering Team and they have informed us that the fix for this issue will be included in the next Catalyst Driver release.

Thank you for your help in improving the quality of our drivers.

Dold text
Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Fick mail av AMD ang. buggen där mätarna går utanför ramarna, gäller 12.7 drivrutiner.

Dear Customer,

You recently submitted feedback via the AMD Issue Reporting Form on an issue you were experiencing with the Catalyst 12.6 or Catalyst 12.7 Beta driver.

Your submission related to graphical corruption being experienced in the user interface of the game ‘The Elder Scrolls V – Skyrim’.

You indicated that the HUD display in the game was corrupted and that the various Health and Stamina meters did not render correctly.

Your feedback was forwarded to the Driver Engineering Team and they have informed us that the fix for this issue will be included in the next Catalyst Driver release.

Thank you for your help in improving the quality of our drivers.

Dold text

Det har ju varit känt ända sedan dom släppte Beta drivern förra månaden Använd 12.6 istället för att slippa det. 12.7 ska dock innehålla ordentliga prestanda-förbättringar för just Skyrim, så man får väl prioritera det man behöver mest.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar bara , Är det någon som fortfarande spelar skyrim utan mods ? asså för Dawnguard DLC:n kom ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det har ju varit känt ända sedan dom släppte Beta drivern förra månaden Använd 12.6 istället för att slippa det. 12.7 ska dock innehålla ordentliga prestanda-förbättringar för just Skyrim, så man får väl prioritera det man behöver mest.

Jo, jag vet... märkte av det direkt när jag testade 12.7 beta, ville heller inte gå tillbaka då FPS-boosten man fick var ganska trevlig :P. Men ville bara sprida vidare för de som kanske undrar hur det gick senare, bra att AMD ser till att fixar det.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

är det en bug att mercenaries slutar springa efter ett tag?
jag har börjat använda mig av Jenassa och till en början så va hon välldigt aggresiv och va alltid först inne i strid men nu efter ett tag så går hon bara när det är dags att slåss. altså hon springer eller sprintar inte längre utan hon drar sina vapen och börjar lunka långsamt istället.

är detta en bug eller är det nått jag missar?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Skrivet av ThePostalDude2:

är det en bug att mercenaries slutar springa efter ett tag?
jag har börjat använda mig av Jenassa och till en början så va hon välldigt aggresiv och va alltid först inne i strid men nu efter ett tag så går hon bara när det är dags att slåss. altså hon springer eller sprintar inte längre utan hon drar sina vapen och börjar lunka långsamt istället.

är detta en bug eller är det nått jag missar?

Låter definitivt som en bugg. Gör hon alltid så? kan hända att min follower (Lydia) inte alltid är med på noterna men inte så ofta dock. Själv ignorerar jag bara det och försöker igen

Visa signatur

Permalänk

yup verkar som hon va buggad.
kill + resurrect kommandot från konsollen fixade biffen men man får se till att ta tillbaks allt man gett henne för annars så försvinner dom :P. kan va bra att veta ifall någon annan får samma problem.

också så verkar det som att followers inte får någon bonus av saker som ger skill dvs det är onödigt att ge en follower en ring som ger +20% mer skada då det inte har någon effekt på followers.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePostalDude2:

yup verkar som hon va buggad.
kill + resurrect kommandot från konsollen fixade biffen men man får se till att ta tillbaks allt man gett henne för annars så försvinner dom :P. kan va bra att veta ifall någon annan får samma problem.

också så verkar det som att followers inte får någon bonus av saker som ger skill dvs det är onödigt att ge en follower en ring som ger +20% mer skada då det inte har någon effekt på followers.

Använder du "UFO"? http://skyrim.nexusmods.com/mods/14037

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frankof:

Jag är skeptisk till att det är ditt minne som tar slut(pga skyrim), jag har också 8Gb ram, har aldrig sett en minnesanvändning över 60% (logitech G15 skärm), det är total minnesanvändning för hela systemet.
Däremot kan ditt vram ta slut, men det brukar ju resultera i låg prestanda, kolla i win. log om du får ut något vettigt

Tror faktiskt det är minnet som tar slut. Nu på senast när Skyrim har kraschat så har denna bild dykt upp i bakgrunden

Inte min bild men exakt en likadan i alla fall Har vare sig webläsare, spotify eller något annat i gång...Så blir väl att bygga ut med minne istället. Har inte hängt med i prisutvecklingen men det verkar nästan vara gratis med ram idag