Operatör råkade skicka två mobiler

Permalänk
Medlem

Operatör råkade skicka två mobiler

Jag har nyligen bundit upp mig och valde i samband med detta att köpa en av de senaste Androidtelefonerna på avbetalning under bindningstiden. När jag gjorde beställningen blev det i fel färg, varpå jag blev tvungen att annulera köpet och göra om i rätt färg. Jag får då ett mail från operatören som säger att köpet inte hann annuleras innan det skickades iväg, så nu har jag två telefoner i olika färger som väntar på posten. I operatörens mail står det att jag ska hämta ut den med rätt färg och lämna den andra så att den skickas tillbaka i retur så småningom. Vågar man hämta ut båda?

Permalänk
Medlem

låt det ligga kvar, då du ändå för eller senare måste skicka tillbaka den ena.. Tyvärr

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Och på vilket sätt trodde du att du kunde behålla båda när de sagt åt dig att låta den ena skickas tillbaka?
Finns inte en chans att du kommer undan med det, om det var det du tänkte.

Permalänk
Medlem

Det är ju just det. Jävulen inom mig säger dock att om man är slarvig nog att skicka ut två mobiler värda över 5k, så är man nog slarvig nog att inte hålla koll på det.

Permalänk
Skrivet av adfi:

Och på vilket sätt trodde du att du kunde behålla båda när de sagt åt dig att låta den ena skickas tillbaka?
Finns inte en chans att du kommer undan med det, om det var det du tänkte.

Nog finns det en chans alltid, och som en bonus får han en extra faktura varje månad också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pagheen:

Jag har nyligen bundit upp mig och valde i samband med detta att köpa en av de senaste Androidtelefonerna på avbetalning under bindningstiden. När jag gjorde beställningen blev det i fel färg, varpå jag blev tvungen att annulera köpet och göra om i rätt färg. Jag får då ett mail från operatören som säger att köpet inte hann annuleras innan det skickades iväg, så nu har jag två telefoner i olika färger som väntar på posten. I operatörens mail står det att jag ska hämta ut den med rätt färg och lämna den andra så att den skickas tillbaka i retur så småningom. Vågar man hämta ut båda?

är du dum på riktigt?

Permalänk
Medlem

Faktiskt, så är chansen ganska så stor att du kommer undan med det utan några problem, jag har själv jobbat på bredbandssupport och vet hur hanteringen av varor sker där. På detta företag skedde hanteringen av varor på den mobila-sidan exakt likadant. Kan tyvärr inte svara på frågan generellt men som sagt chansen är ganska stor och lär knappast hända något om du säger att du "råkade" ta ut fel mobil. Blir ju dock surt om det kommer och biter dig i röven x antal månader senare.

Hurvida du vill ha detta på ditt 21-åriga samtvete och andra moralfrågor lämpar sig bättre på forum så som Flashback.

Permalänk
Medlem

Hämta ut båda. Se det som en trissvinst!
På tal om trissvinst, köp massa trisslotter.. detta är ju onekligen din turdag!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Tänk på att det är egenmäktigt förfarande att behålla båda, och det kan straffas med böter. Företaget kan när som helst i framtiden komma på att du har kvar en, och då kräva full betalning för den.

Permalänk
Skrivet av Pagheen:

Det är ju just det. Jävulen inom mig säger dock att om man är slarvig nog att skicka ut två mobiler värda över 5k, så är man nog slarvig nog att inte hålla koll på det.

Jag tycker du skall lyssna på han med "glorian" istället för lilla djävulen med treudden.

De har ju uttryckligen talat om för dig att låta en telefon gå i retur, vad händer när du löst ut båda telefonerna och bolaget anser att du då valt att ta två telefoner på avbetalningar i stället för en.

Jag tror inte det blir så lätt att ta sig ur den situationen.

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk
Medlem

Men snälla. Telefonerna är skickade med spårbart kolli med ditt namn. Emdast du med giltig legitimation kan hämta ut dem. Kan visserligen bli en bevisfråga där dem ska bevisa att du faktiskt hämtade ut båda telefonerna men tro mig de håller ett öga på det.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagheen:

För det att de hinner skicka iväg telefonen innan du kommer på att du vill ha en annan färg är helt klart slarv från deras sida.

Du kan hämta ut både, men det är en stor risk att du kommer att ha 2 abonnemang du måste betala helt plötsligt, eller att de vill att du ska betala extra telefonen. De är ju uppenbarligen medvetna att det har skickats två telefoner med tanke på att de har instruerat dig att inte hämta ut den du inte villa ha.

Det du försöker göra kommer fungera ungefär som om du köper något från en online buktik och begär att få häva köpet men inte skickar tillbaka vara. Det finns en anledning till att inte alla gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagheen:

Klart du ska hämta ut båda, och behålla dom.............................................och bli betalningsskyldig för båda två.

Permalänk
Medlem

Det var väl ändå bara företaget som var snälla och skickade mobilen med "rätt färg" innan de hade fått tillbaka den med "fel färg"?.

De kunde väl lika bra ha väntat på att du skulle skicka tillbaka den innan du får din nya, förutsatt det var ditt fel att det blev fel färg?

Permalänk
Medlem

Okej om det var en produkt för kaffepengar, men för ca 5k går man nog inte under stolen med det hela

Permalänk
Medlem

De har nog koll på sina paket ska du se.

Ödets ironi hade ju varit om du hade hämtat ut den med fel färg...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Att du ens tänker på det bevisar bara att du själv är girig och har brist på moral.
And remember, karma is a bitch.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk

Till en början tycker jag att du ska vara nöjd över att de öht lät dig byta till en annan färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagheen:

Vad är det för fel på dig, snyltare eller?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Skrivet av Pagheen:

Slarvig!? Utifrån det du skrev i ditt första inlägg lämnade de goodwill nog att våga försöka skicka ut den du ville ha också och lita på att du gjorde som de sa. Tar du ut bägge är det nog risk att du får ett besök av polisen...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Vadå är ni dumma? Han beställer telefon i fel färg, ordern går iväg och dom skickar varan, alt börjat packa den. Sen vill han andra sig. Klart som fan att dom skickar två färger, två telefoner. Det är inget misstag direkt.
Hämta ut båda, blir skit bra för dig. Ta sms lån för att betala räkningarna också. suck

Permalänk

Bryter inte denna tråden på något sätt mot forumreglerna? För borde det inte vara någon form av bedrägeri eller liknande att hämta ut båda om de sagt att du bara ska hämta den rätta, om du skulle komma undan med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Vilket folk det bor i Sverige nu för tiden

Kan man bli annat än ledsen.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Du har 2 alternativ. Antingen hämtar du ut den ena med "rätt färg" och låter dom skicka tillbaka den andra. Eller tar du ut båda, men då lär du få betala fullpris för den andra på din första faktura medans du avbetalar den första med rätt färg tillsammans med abonnemanget. Eller kan du alltid beställa en tjedje och hoppas att du får behålla den gratis.

Permalänk
Medlem

halebop skickade iallafall med abbonnemangsavtalet som skulle signeras innan man fick ut telefonen hos posten, men glhf :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Vilket folk det bor i Sverige nu för tiden

Kan man bli annat än ledsen.

Ja fanns ju inga ohederliga personer här i landet förr, det var bättre förr

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Är det ens något att fundera över eller är du en skurk?

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

"Råkade" det var ju du som ändrade dej för sent...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Finns det något annat självklart svar än att mobilen ska skickas tillbaka...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.