Permalänk
Medlem

Vattenbygge i 650D

Fristående fortsättning på http://www.sweclockers.com/galleri/7361-budgetbygget-som-gick...

Nu när bygget ändrats så många gånger sen jag började bygga ihop datorn i våras, kände jag att ett nytt album kunde vara en bra ide. Blev tyvärr aldrig av att jag tog bilder under senaste byggnationen. Byggde ihop hela datorn en gång, och kom sedan på att jag ville ha kompressionskopplingar. Sagt och gjort, beställde nya och fick riva ut allt ytterligare en gång. Hann precis bli klar till släppet av BF3-betan den 27:e september!

När GPUn hoppade in i loppen märktes tydligt att jag har lite för små radiatorer. Detta innebar att jag får klocka ner CPUn något för att hålla temperaturerna nere i längden.

Ny skärm har också tagit plats på mitt skrivbord, en Dell U2412M. En lite budget IPS som levererar mycket bra bild för pengarna, såmär som på lite bleeding i hörnen. Mina sketna BenQ 2420 HDBL spelar inte i samma liga men får agera andra skärm. Skulle ju haft en Dell till så hade man varit nöjd sen

Lägger också upp några bilder på rummet i övrigt!

Specs:

Corsair Obsidian 650D
ASUS P67 Sabertooth (utan Thermal Armor)
Intel Core i7 2600k (4.0 GHz)
ASUS GTX 580 DirectCu II (900 mhz/1.1v
Corsair Force Series 120gb SSD
Samsung 500gb lagringsdisk
Corsair Vengence 1600mhz 8gb
Corsair AX750w

Vattenkylning:

EK Supreme HF Acetal Easy Mount
EK FC580 DCII Acetal Nickel EN
Phobya DC12-260
Phobya Balancer 150
Phobya G-changer 240
EK-CoolStream XTC 140
Slang: Masterkleer 10/16

Allt från Coolingstuff.se, Tack Artur för det vänliga bemötandet!

Vattenbygge i 650D

Permalänk
Medlem

faktiskt riktigt fint, och gillar dina andra gallerier. 5p, just cause ^^

Permalänk
Avstängd

håller med

Kyler 120*3 rad bra :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

faktiskt riktigt fint, och gillar dina andra gallerier. 5p, just cause ^^

Skrivet av chainzaw:

håller med

Kyler 120*3 rad bra :)?

Tackar! Det kyler helt ok, men räkna inte med nån fet överklockning det är 240+140, glömde nämna det!

Permalänk
Medlem

Synd att du inte kör med en 200 mm radd i fronten och använder chassits origninal fläktar i PnP på den. De är både snyggt och effektivt då de stora fläktarna faktiskt funkar bra på den stora 200mm radden.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Synd att du inte kör med en 200 mm radd i fronten och använder chassits origninal fläktar i PnP på den. De är både snyggt och effektivt då de stora fläktarna faktiskt funkar bra på den stora 200mm radden.

Det var tanken, men de va fruktansvärt lång leveranstid. De har ingen prioritet vid tillverking eftersom dom inte säljs så mycket. fick nöja mig med 140 sålänge.

Chassits orignalfläktar? Riktigt sunkiga fläktar, som corsairs alla fläktar är. Kanske att man provar NZXTs 200mm om man får tag i en radiator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

Det var tanken, men de va fruktansvärt lång leveranstid. De har ingen prioritet vid tillverking eftersom dom inte säljs så mycket. fick nöja mig med 140 sålänge.

Chassits orignalfläktar? Riktigt sunkiga fläktar, som corsairs alla fläktar är. Kanske att man provar NZXTs 200mm om man får tag i en radiator.

Nä men seriöst så funkar dom riktigt bra med Phobya's 200 mm radiator om man kollar på vad dom presterar i förhållande till ljudnivå.

Det är denna jag menar.

http://indomo.se/14762-Phobya-Xtreme-200

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Härligt! vart köpte du diodslingan?

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Härligt! vart köpte du diodslingan?

Den är köpt på inet

Lite knepig kategori låg den i. Har för mig det va datorkomponenter > pc-kabel > övrigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

skulle vara intressant med en prislista på komponenterna med :>

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Btw: 5p!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt med slingan!

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
ASUS Nordic

Riktigt snyggt! Gillar de lite ovanliga färgkombinationerna.

Permalänk
Medlem

Asch fan vad snyggt det det var invändigt , kör du med konstant öppen sida nu eller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:
Skrivet av _NsMs_:

Sjukt snyggt med slingan!

Skrivet av kinc:

Riktigt snyggt! Gillar de lite ovanliga färgkombinationerna.

Skrivet av parazun:

Asch fan vad snyggt det det var invändigt , kör du med konstant öppen sida nu eller

Tackar!

Sidan står allt som oftast öppen ja Lite halvkass ventilation med den på också. Funderar på att gå tillbaka till gallret med fläktar som jag hade innan ist. för fönstret.

200mm rad i fronten är på väg nu också!

Permalänk
Medlem

Snuskigt snygg loop ju, snyggaste jag sett på länge. Ser grymt nice ut att se film där med, 5/5 utan tvekan!
Förresten vad har hänt med det fina gröna vattnet? Ser lila-brunt ut på sista bilden! :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

Snuskigt snygg loop ju, snyggaste jag sett på länge. Ser grymt nice ut att se film där med, 5/5 utan tvekan!
Förresten vad har hänt med det fina gröna vattnet? Ser lila-brunt ut på sista bilden! :S

Tackar ja det är en viss känsla att se film med stor bild och ordentligt ljud. Det var ett färgexperiment som gick lite halvt åt pipan. Tanken var att de skulle blivit mer lila. Blir grönt eller blått när jag orkar dränera loopen

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt gjort! helt klart 5P !

Visa signatur

Stay cool..watercooled...

Permalänk
Medlem

Vad använder du för anslutningar?

Visa signatur

Stay cool..watercooled...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kidlord:

Riktigt snyggt gjort! helt klart 5P !

Vad använder du för anslutningar?

Tackar! det är vanliga 10/16 skruv-fittings från coolingstuff

Permalänk
Medlem

Kul att se en 200 radiator med en 240 variant

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Riktigt fint!

Blir själv riktigt sugen på att köpa ett 650d och testa att vattenkyla för första gången, då jag har nästa likadan hårdvara som dig och ser hur snyggt det kan bli

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk

snyggaste 650D bygget på sweclockers!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk

MER BILDER!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

snyggaste 650D bygget på sweclockers!

Tack tack! Det värmer

Skrivet av RasmusKvist:

MER BILDER!!!!!!!!!!!!!

Är lite nytt på gång Har köpt mITX mobo och allt ska in i ett BitFenix Prodigy så fort jag får det. Med vattenkylning såklart Så de kommer bli ett nytt album och möjligtvis även en liten bygglogg!

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur du har moddat in en 240 rad i fronten?
Lyser det på bra med LED slingan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZeT:

Jag undrar hur du har moddat in en 240 rad i fronten?
Lyser det på bra med LED slingan?

Det är en 200mm rad kvadratisk, med andra ord. För att få i den vänd var jag tvungena ta bort det understa fästet för fronten, samt att borra 4 nya hål som jag kunde fästa den i

Led slingan lyser bra och kan ställas i 3 olika lägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

Det är en 200mm rad kvadratisk, med andra ord. För att få i den vänd var jag tvungena ta bort det understa fästet för fronten, samt att borra 4 nya hål som jag kunde fästa den i

Led slingan lyser bra och kan ställas i 3 olika lägen

Skulle man kunna be om en bild i mörker med LED-slingan igång?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Skulle man kunna be om en bild i mörker med LED-slingan igång?

Har den tyvärr inte monterad för tillfället

Permalänk
Medlem

Hur sitter reservoaren fast i chassit?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+