Permalänk
Medlem

Själv gillar jag spelet skarpt, friheten känns på något vis enorm! Enda anledningen att jag sluta efter endast två månaders spelande var på grund utav att jag fick problem med att betala med mitt visa kort.

Har flertal gånger funderat på att börja igen, sparar till en drake vill jag minnas, missiler och skit!

Mitt problem är nog med Corps, förstod aldrig riktigt vad det var. Fått för mig att det är liknande "guild" i spel som WoW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eroish:

Mitt problem är nog med Corps, förstod aldrig riktigt vad det var. Fått för mig att det är liknande "guild" i spel som WoW?

Typ.. I grund och botten är det samma eftersom man är ett antal spelare som gått ihop i en grupp.
Dock ger EVE mer möjligheter för ett corp än vad man kan göra i wow i form av skatter, vinstdelning, företags-ägda skepp, rymdstationer osv osv.

det är vad man gör det till, och i eve kan man göra mer om man vill.

Permalänk
Medlem

Någon som har en 21-dagars att skicka?

Har bestämt mig för att testa lira eve

Visa signatur

9800x3d, 5080, 64gb ram

Permalänk
Medlem

Drog ner klienten häromdan. Typ det enda vettiga mmorpg spelet för mac. startar inte trialen tills jag får mitt nya grafikkort. Tvivlar på att 8600gt kommer funka bra...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonny:

Någon som har en 21-dagars att skicka?

Har bestämt mig för att testa lira eve

Skicka ett PM till mig med e-mail-adress så skickar jag en 21-dagars trial.

Permalänk
Medlem

Går bra att skicka er mail till mig med i pm för 21 dagars

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har också 21-dagars, aktiverar du spelet med min länk så skickar jag några hundra miljoner ISK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Har också 21-dagars, aktiverar du spelet med min länk så skickar jag några hundra miljoner ISK.

Kan ju nämna att detta är den vanligaste scam metoden i Eve Online

Visa signatur

The quieter you become, the more you are able to hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lantea:

Kan ju nämna att detta är den vanligaste scam metoden i Eve Online

Nej verkligen inte, du vet inte vad du snackar om så kanske bättre att knipa. Det är inte tillåtet att scamma på det här sättet och ditt konto kan bli bannat om du gör det. Man får scamma folk ingame men inte med "buddy program" som det heter när man delar ut 21-dagars till nya spelare.

Från forumet: "- Any forms of scamming are prohibited and will be dealt with by EVE Online customer support. These are transactions which affect new subscriptions and scamming may result in action being taken on your account."
- https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=9874

Finns massa bra offers med hjälp och ingame cash i den tråden för nya spelare, använde själv en 21-dagars från en kille i tråden och fick en rejäl summa att starta spelet med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Nej verkligen inte, du vet inte vad du snackar om så kanske bättre att knipa. Det är inte tillåtet att scamma på det här sättet och ditt konto kan bli bannat om du gör det. Man får scamma folk ingame men inte med "buddy program" som det heter när man delar ut 21-dagars till nya spelare.

Från forumet: "- Any forms of scamming are prohibited and will be dealt with by EVE Online customer support. These are transactions which affect new subscriptions and scamming may result in action being taken on your account."
- https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=9874

Finns massa bra offers med hjälp och ingame cash i den tråden för nya spelare, använde själv en 21-dagars från en kille i tråden och fick en rejäl summa att starta spelet med.

Sen när har regler stoppat folk från att scamma?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du uttryckligen lovar att dela 50/50 och sen inte gör det kan du hamna i trubbel, absolut. Men det finns absolut ingenting som hindrar dig från att "bara" ge någon en 21-dagars. Även om det är ganska standard att folk delar 50/50 så är det ingen regel, om du inte säger att du kommer göra det är det fritt fram att behålla isken själv. Det är bara en scam om du lovar att dela och sen inte gör det.
Nybörjarna anser ofta detta är en "scam" även om det inte är det..

Permalänk

Finns det något aktivt svenskt/skandinaviskt corp? Sugen på att dra igång mitt sub igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Finns det något aktivt svenskt/skandinaviskt corp? Sugen på att dra igång mitt sub igen.

Dåligt med svenska corp numera tycker jag, för bara några år sedan fanns det i alla fall en 5-6 stycken med över hundra karaktärer. Numera finns vad jag vet bara 2-3 stycken med 50 karaktärer. Då snackar jag om "pvp-corps" eller 0.0 corps som är de jag har bäst koll på.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Fasen när man sitter här och läser om EVE så blir man sugen på att starta sina 3 konton igen och starta Miningen i Null Sec.
Någon som har koll på om Forgotten Navy fortfarande kör?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

starta Miningen i Null Sec.

Det är ingen vits.. Har varit rätt mycket ändringar på mining senaste tiden. Det skiljer inte mycket i isk/hr på null/high mineraler, och räknar du sedan in kostnaden för att frakta till jita + att det numera är helt riskfritt att afk'a i high så finns det helt enkelt inte någon anledning om du bara är ute efter "pengar". De i min allians som fortfarande mine'ar gör det på neutrala highsec alt.

TFN kör hårt fortfarande, de är med i CFC så det är fullt slagsmåll i norr mot NCdotte och company.

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Testade på det nu! Det var riktigt kul, men fyfan va komplicerat det är. Hade lätt spelat det ifall det inte var så jävla krångligt allting, tjatande kärring som bestämmer vad jag ska göra, det tar as lång tid innan man kommer in i spelet, och som sagt, kontrollerna är helt jävla muppade, man ska högerklicka o krånga, 340 tusen konstiga menyer, man fattar inte vad man ska göra, USCH OCH FY.

Det hade kunnat vara så enkelt, men de gör det så krångligt.

Skrivet av Genelec8030:

Exakt det här som gör EVE så roligt.

Det och att läsa när folk skriver av sig sin ilska över att de inte fattar meny systemet
Ni skulle varit där ett par år sedan...

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

Det är ingen vits.. Har varit rätt mycket ändringar på mining senaste tiden. Det skiljer inte mycket i isk/hr på null/high mineraler, och räknar du sedan in kostnaden för att frakta till jita + att det numera är helt riskfritt att afk'a i high så finns det helt enkelt inte någon anledning om du bara är ute efter "pengar". De i min allians som fortfarande mine'ar gör det på neutrala highsec alt.

TFN kör hårt fortfarande, de är med i CFC så det är fullt slagsmåll i norr mot NCdotte och company.

Okej intressant att veta. Man kanske skulle komma in och kolla läget då... Kanske börja pew pewa lite istället

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Zpiritual:

Dåligt med svenska corp numera tycker jag, för bara några år sedan fanns det i alla fall en 5-6 stycken med över hundra karaktärer. Numera finns vad jag vet bara 2-3 stycken med 50 karaktärer. Då snackar jag om "pvp-corps" eller 0.0 corps som är de jag har bäst koll på.

Ingen som är sugen på att starta upp något då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Kruxet i kråksången är att det det inte finns någon riktig svensk Eve community längre och när väl någon försöker samla svenska corps så slutar det oftast med att någon tratt kommer och förstör allting. Svenskar är fruktansvärt dåliga på att sammarbeta märkligt nog ^^ Se Tre Kroner samt början av (svenska versionen av) The Kadeshi till exempel

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

När jag var aktiv och spelade så var vi helt enkelt för få för att få till något ordentligt.
TFN som jag var aktiv inom var enbart Svenskar men så fort man vill expandera så går det inte att hitta tillräckligt med seriöst folk tyvärr. Och även om man sitter och bara kör för att ha kul så blir det förr eller senare fler som vill göra mer och testa på större saker.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zpiritual:

Kruxet i kråksången är att det det inte finns någon riktig svensk Eve community längre och när väl någon försöker samla svenska corps så slutar det oftast med att någon tratt kommer och förstör allting. Svenskar är fruktansvärt dåliga på att sammarbeta märkligt nog ^^ Se Tre Kroner samt början av (svenska versionen av) The Kadeshi till exempel

Trist att höra! hade mer än gärna varit med på att försöka dra ihop svenskar under samma fana. Har tyvärr inte tillräckligt med erfarenhet i i eve för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Trist att höra! hade mer än gärna varit med på att försöka dra ihop svenskar under samma fana. Har tyvärr inte tillräckligt med erfarenhet i i eve för det.

Det är kul att du känner så. TFN har försökt och vi fick in en del under samma allians fana men sen började alla dra åt olika håll som vanligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade varit coolt om vi hade fått igång något med ca 50 spelare Köra incursions och tjäna stålar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är med i ett helsvenskt highsec corp som främst ägnar sig åt industri, men vi kör även en del missions ihop och åker ut i 0.0 för att panga och dö lite då och då. Vi är lite drygt 15-talet aktiva spelare och vi växer stadigt. Vi jagar inte efter stora siffror utan personligheter som passar. Vi är just nu mitt uppe i en flytt och planerar att slänga upp en POS i highsec för copying, research och invention. Vårt mål på lång sikt är att bli ett corp att räkna med, därför stressar vi inte och bygger en stabil grund att stå på.

Vi är nybörjarvänliga och har inga krav på skillpoints. Vi kräver inte heller att du ska hänga i ett asteroidbälte hela dagen, det ska vara roligt att spela också, inte ett extraknäck. Vi har dock två corp mining ops i veckan, men kan man inte hänga med av någon anledning är det bara att säga till i förväg så är det lugnt, IRL går före. Dessa följs ibland av lite lowsec eller nullsec roaming.

Jag ansvarar inte själv för rekrytering, men jag kan skicka vidare till rätt person. Intresserad? Skicka ett PM.

Jag har även 21-dagars buddy invites om någon är intresserad av det. Erbjuder 250miljoner ISK om du aktiverar kontot.
Skicka ett PM med din mail (du måste skapa ditt konto med denna adress).

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk

Drog igång mitt sub igen på 3 månader efter att snackat lite med en kille på annat forum. Han hade precis dragit igång ett corp med en annan snubbe. Målet just nu är att få ihop resurser för att komma igång i ett wormhole.

Är någon sugen på att joina så hör av er till mig här via pm!

Erbjuder även 500m till de som vill ha en 21dagars kod och aktiverar spelet.

Permalänk
Skrivet av Limerence:

Drog igång mitt sub igen på 3 månader efter att snackat lite med en kille på annat forum. Han hade precis dragit igång ett corp med en annan snubbe. Målet just nu är att få ihop resurser för att komma igång i ett wormhole.

Är någon sugen på att joina så hör av er till mig här via pm!

Erbjuder även 500m till de som vill ha en 21dagars kod och aktiverar spelet.

minns när jag spelade och bodde i ett wormhole, var kul tills vi blev förråda av en allierad corp

Permalänk
Skrivet av krythorian:

minns när jag spelade och bodde i ett wormhole, var kul tills vi blev förråda av en allierad corp

Ajdå.

Det är ju dock lite av tjusningen med Eve, man är alltid tvungen att vara lite på sin vakt.

Hör av dig om du är sugen att hoppa in igen!

Permalänk
Medlem

Hur mycket ISK drar ni som spelar aktivt in per vecka typ? Lite nyfiken för jag tyckte det gick trögt förut men nu har jag hittat min nisch och drar jag in vad jag antar är mycket(?), kanske en billion/vecka ungefär.

Permalänk
Skrivet av cracko:

Hur mycket ISK drar ni som spelar aktivt in per vecka typ? Lite nyfiken för jag tyckte det gick trögt förut men nu har jag hittat min nisch och drar jag in vad jag antar är mycket(?), kanske en billion/vecka ungefär.

Det är en hel del pengar. Jag kanske drar in några hundra mil isk i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Personligen har jag ingen större "fast inkomst" utan drar bara in isk vid behov. Drar ungefär 80m/h i dessa perioder (efter skatter, ammo och skeppa-till-jita omkostnader).

*edit, jag gör anomalies i nullsec.