Permalänk
Avstängd

BF3 premium frågor, hjälp!

Hej jag har lite frågor om battlefield med premium!
min fråga är får man bara close quarters när man köper premium eller kan man spela alla 5 expansion paket när man betalar för det?
vore ju svin dyrt om man ska betala 499kr och bara kan spela ett expansion paket :S
svar någon? Mvh.

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerguy:

Hej jag har lite frågor om battlefield med premium!
min fråga är får man bara close quarters när man köper premium eller kan man spela alla 5 expansion paket när man betalar för det?
vore ju svin dyrt om man ska betala 499kr och bara kan spela ett expansion paket :S
svar någon? Mvh.

Jag köpte premeum från webhallen torsdags, tanken är som så att om du är "premeum" spelare, Så får du allt, nya roliga grejer mm. du kan läsa dig till allt, men sen släpper dom alla expansioner till dig efter hand som dom släpps (sista släpps mars 2013), du får då tillgång till expansionerna 2 veckor innan vanliga spelare kan köpa dom

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem

Köper du Premium idag kan du spela Back to Karkand och Close Quarters, samt låsa upp deras vapen och grejer nu direkt.
Övriga 3 expansioner kommer du få tillgång till allt eftersom de släpps, och då kommer du inte att behöva betala någonting.
Se det som att du förbetalar för de icke-släppta expansionerna.

Du kommer även få gå före i serverköer, fast ska jag vara ärlig så verkar nästan alla som spelar Battlefield 3 ha köpt premium så man får stå i kö likförbannat.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Make.Sense:

Köper du Premium idag kan du spela Back to Karkand och Close Quarters, samt låsa upp deras vapen och grejer nu direkt.
Övriga 3 expansioner kommer du få tillgång till allt eftersom de släpps, och då kommer du inte att behöva betala någonting.
Se det som att du förbetalar för de icke-släppta expansionerna.

Du kommer även få gå före i serverköer, fast ska jag vara ärlig så verkar nästan alla som spelar Battlefield 3 ha köpt premium så man får stå i kö likförbannat.

Okej men det är värt pengarna då? jag har beställt det på siba för 300 kr.

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem

300 spänn, helt klart. Gillar man bf3 så är det ett måste nästan.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerguy:

Okej men det är värt pengarna då? jag har beställt det på siba för 300 kr.

helt klart bra pris! själv la man 490:-

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorham:

300 spänn, helt klart. Gillar man bf3 så är det ett måste nästan.

jo men då får man ju vänta ett bra tag på dom andra expansions paketen för att dom ska släppas

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerguy:

Okej men det är värt pengarna då? jag har beställt det på siba för 300 kr.

Vet du att du kommer spela en hel del Battlefield 3 så kommer du känna dig väldigt utelämnad om du inte har Premium,
och vill du ha alla expansioner som kommer till spelet så är det lika bra att köpa Premium för det blir billigare.

Jag gav 190:-. Köpte det via en Indisk proxy, och för mitt pris så har det väl varit hyffsat värt, även om jag tycker att Close Quarters är en av de sämsta expansioner Battlefieldserien någonsin har sett, men det kommer fler som tur är som förhoppningsvis är lite mer Battlefield och lite mindre Call of Duty.

Värt det, ja.
Men 500:- som de tar på Origin tycker jag är lite i överkant om jag ska vara ärlig. 300:-, fortfarande värt det.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
99:e percentilen

Jag köpte det precis för 250 kr genom en mexikansk proxy, men det krävdes ett antal försök och det tog lång tid, så 300 kr är klart värt.

Som tidigare nämnt kommer du få BtK, CQ och alla framtida expansioner utan att betala något mer. Du får även en ascool kniv som dödar extra mycket när man dödar någon med den!!!!!!!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Make.Sense:

Vet du att du kommer spela en hel del Battlefield 3 så kommer du känna dig väldigt utelämnad om du inte har Premium,
och vill du ha alla expansioner som kommer till spelet så är det lika bra att köpa Premium för det blir billigare.

Jag gav 190:-. Köpte det via en Indisk proxy, och för mitt pris så har det väl varit hyffsat värt, även om jag tycker att Close Quarters är en av de sämsta expansioner Battlefieldserien någonsin har sett, men det kommer fler som tur är som förhoppningsvis är lite mer Battlefield och lite mindre Call of Duty.

Värt det, ja.
Men 500:- som de tar på Origin tycker jag är lite i överkant om jag ska vara ärlig. 300:-, fortfarande värt det.

Okej tack då vet jag får mitt imorgon
lägg till mig om ni vill med BF3_imperator

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zuggmate:

Jag köpte det precis för 250 kr genom en mexikansk proxy, men det krävdes ett antal försök och det tog lång tid, så 300 kr är klart värt.

Som tidigare nämnt kommer du få BtK, CQ och alla framtida expansioner utan att betala något mer. Du får även en ascool kniv som dödar extra mycket när man dödar någon med den!!!!!!!

haha ja den kniven verkar vara chill har sett den

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Jag köpte det precis för 250 kr genom en mexikansk proxy, men det krävdes ett antal försök och det tog lång tid, så 300 kr är klart värt.

Som tidigare nämnt kommer du få BtK, CQ och alla framtida expansioner utan att betala något mer. Du får även en ascool kniv som dödar extra mycket när man dödar någon med den!!!!!!!

lite intresserad av den där kniven så om du tex dödar en med den så får du 2 kills ? eller hur menar du !?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av brajonk:

lite intresserad av den där kniven så om du tex dödar en med den så får du 2 kills ? eller hur menar du !?

På offrets killcam står det att han blev dödad med ACB-90 av en Premium Player. Hur coolt som helst ju!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Moderator
Moderator

Ni glömmer premium kön som innebär att alla som har Premium konto går förbi normal battlelogg kö. Det är som ett VIP pass, de enda som går före är de med reserved slots på servern. Så har ni en favorit server och den alltid är full, med premium så glider man förbi.

Rättvist? Det är en annan debatt..

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nej de glömmer vi inte. De skrev Make.Sense långt tidigare i tråden.
Men precis som han skriver så är de ju bara en handfull stackare som INTE är Premium Players idag så
de blir ju endå en kö av Premium Players lika fan

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Trodde priset skulle gå ner idag men det har det ju inte...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Vad i helvete gör man om man redan är ägare av två av fem expansioner? :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cexee:

Vad i helvete gör man om man redan är ägare av två av fem expansioner? :S

Hur menar du? Hur man bestämmer sig om man ska köpa premium eller ej? Till och börja med ska man fråga sig varför man köpte CQ löst eftersom Premium släpptes först. Sen kan man räkna lite; har man tänkt köpa de kommande tre expansionerna så blir det billigare att köpa Premium för 300:-.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av Cexee:

Vad i helvete gör man om man redan är ägare av två av fem expansioner? :S

Samma här...

Skrivet av Phukkitt:

Hur menar du? Hur man bestämmer sig om man ska köpa premium eller ej? Till och börja med ska man fråga sig varför man köpte CQ löst eftersom Premium släpptes först. Sen kan man räkna lite; har man tänkt köpa de kommande tre expansionerna så blir det billigare att köpa Premium för 300:-.

Ja, i mitt fall är det pga. att jag visste att jag skulle uppskatta CQ otroligt mkt, då jag föredrar infanteribiten av spelet. Är inte säker på att jag kommer köpa nån av de kommande expansionerna, men hade jag vetat att man kunde få premium för endast 300kr hade det nog inte varit så mkt o snacka om...

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coraydus:

Jag köpte premeum från webhallen torsdags, tanken är som så att om du är "premeum" spelare, Så får du allt, nya roliga grejer mm. du kan läsa dig till allt, men sen släpper dom alla expansioner till dig efter hand som dom släpps (sista släpps mars 2013), du får då tillgång till expansionerna 2 veckor innan vanliga spelare kan köpa dom

nu är jag OT i en gammal tråd men hur länge fick du vänta innan du fick din Key från webhallen?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Måste varit jobbigt att läsa på artikeln du köpte?
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=10202116&ref=sear...

"Battlefield 3 Premium
5-pack expansioner - Ta del av nya expansioner två veckor innan release.

5 expansioner ingår:
• Battlefield 3: Back to Karkand
• Battlefield 3: Close Quarters
• Battlefield 3: Armored Kill
• Battlefield 3: Aftermath
• Battlefield 3: End Game

Tillsammans ger dessa Battlefield 3-expansioner dig: 20 kartor, 20 nya vapen, över 10 nya fordon, 4 nya spellägen, med mera.

Tillgång till framtida Battlefield 3 expansionspaket 2 veckor innan release - startar med Battlefield 3: Close Quarters"

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk

Jag har fortfarande inte köpt BF 3. Ska jag köpa vanliga versionen eller premuim?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerguy:

Okej men det är värt pengarna då? jag har beställt det på siba för 300 kr.

hur lyckades du med det? verkar kosta 419:- på hemsidan. orkar inte trixa med proxys. har jobb,fru,ungar och hundvalp..

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag har fortfarande inte köpt BF 3. Ska jag köpa vanliga versionen eller premuim?

Du ska köpa båda. Premium är mer som ett tillägg.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag har fortfarande inte köpt BF 3. Ska jag köpa vanliga versionen eller premuim?

Skrivet av cLi:

Du ska köpa båda. Premium är mer som ett tillägg.

Tänk på att Battlefield 3 Premium Edition kommer nu också, den innehåller både BF3 och Premium.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av Phukkitt:

Tänk på att Battlefield 3 Premium Edition kommer nu också, den innehåller både BF3 och Premium.

Nu fattar jag ingenting? Länk?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/DisplayProductDeta... Köp genvägs paketet så har du allt !!! ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninotramp:

Nu fattar jag ingenting? Länk?

Battlefield 3 = Själva spelet
Premium = Paket som gör att du får alla expansioner etc, kräver att du har BF3

Battlefield 3 Premium Edition = BF3 + Premium + Head Start Kit i ett och samma paket.

http://www.battlefield.com/battlefield3/1/premium-edition

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Fan va fult med allt trams med Premium. Jag köpte BF3 Limited Edition, och fick där med redan back to karkand. Så om jag köper premium nu, blir det som att köpa back to karkand 2 gånger? Eller har ja fattat fel nu?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Fan va fult med allt trams med Premium. Jag köpte BF3 Limited Edition, och fick där med redan back to karkand. Så om jag köper premium nu, blir det som att köpa back to karkand 2 gånger? Eller har ja fattat fel nu?

Du har fattat rätt, men det blir fortfarande billigare att köpa Premium än om du skulle köpa resterande 4 expansioner var för sig.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB