League of Legends - FAVVO CHAMP?!

Permalänk
Avstängd

League of Legends - FAVVO CHAMP?!

Godkväll SweC!

Precis kommit upp i 6300 IP och letar efter någon ny champ.
Hjälp mig hitta något gött tack, så blir jag sjukt glad!

----

Nämn Champ, PROS/CONS, cc?, AOE? Sustain? etc
Har knappt kört med AP champs, så om det blir en AP champ köper jag champen för RP och köper AP runorna för IP.

Thanks!!

EDIT: Tänker lite på ezreal faktiskt.

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Medlem

VEIGAR!

Permalänk
Avstängd

ap teemo är så sjukt roligt, hans mushrooms gör sjukt mycket skada då

Permalänk
Medlem

Beror väl vilken lane du helst håller dig på? Men skulle råda dig till att skaffa diverse olika runepages istället, men om du nu vill ha en champ, och gillar mid, så skulle jag säga gragas. Grym!

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Skrivet av Wully:

Veigar är riktigt kul att gå mid med
Så om du vill gå mid, skaffa veigar. Han är också ganska billig

Permalänk

Håller med eparaggare i detta, spendera ip på runes, fett värt det,ja köpte jayce för 6300, skulle lagt dem på runes ist

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

spela de som är gratis och skaffa nån du fastnar för

edit: be om refund?

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Permalänk

Support: Sona, Mid: Veigar, AD carry: Graves, jungle Amumu, top: inte säker men Gangplank typ. Favorit av dem: Sona och Amumu delad första plats XD. Jag brukade vara fragkåt men nu tycker jag det är roligare att lägga upp kills och rädda laget i teamfights:)

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Inaktiv

Ashe för mig! Annars är Katarina nära också. De två spelar jag mest

Irelia spelar jag om jag känner för att vara tank/melee.

Permalänk

ta harry potter! fäktar grymt med troll spöet på mid lane

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Medlem

Kör på ahri eller diana, blir du duktig på dom champsen är det helt stört!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk

Lee sin, Talon för top lane. Mid lane Fizz eller Veigar. Support helt klart sona bästa supporten ever typ. Jungle: ww enklast jungle, amumu är väl bäst men ganska svår i jungle, sen lee sin funkar perfekt i jungle också. Ad carry så slår ju Vayne allt hon är dessutom f2p nu så prova på nu. Men vad du än gör köp fan inte twitch. Dom har nerfet sönder han nu.
Vill du ha pros och cons för alla dessa champs så kan du dra iväg ett pm till mig.

Permalänk
Medlem

^^ han har ingen anning vad han snackar om

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Skribent

top: Irelia, Darius (faceroll) eller Olaf.
mid: Ryze, Gragas, Fizz, Ahri eller Kassadin.
jungle: Maokai, Shyvana eller Lee Sin.
AD: Miss Fortune eller Graves.
Support: Sona, Janna eller Taric.

Alla dessa champs är otroligt starka i SoloQ ranked och det är dessutom riktigt kul att spela dem också! Dock kan de flesta ha en ganska så hög skillcap och snäv learning curve.
Om du vill ha en mer detaljerad breakdown med pros och cons, citera mig då bara!

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Mid: Cassiopeia, utan tvekan.
Top: Förmodligen Nunu, men kanske AD Teemo, eller en lite mer AD-orienterad Blitz.
Bot: Graves eller Draven som AD carry, Blitz som support.
Jungle: Nunu!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

Top Skarner och Sejuani(också jungle) för ingen är beredd på det och underskattar dem så rejält.
Bot Fiddlesupport, 3sec fear, silence, exhaust oj en fear igen.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk

Så jävla mycke trash players som spelar nu så varenda champ kan ju ses som sjukt OP/UP xD

Permalänk
Medlem

Tank: Malphite
AP: Brand/Nunu
Support: Nunu

imo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ezreal är ett bra val, "queen" AD just nu.

Pros: Fri flash, stark poke med global ult. Ingen direkt counter vad jag vet. Ok-ish som AP mid.
Cons: Lite svårare än vissa andra ADs, mer och mer bannad i ranked.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phoenixdisciple:

top: Irelia, Darius (faceroll) eller Olaf.
mid: Ryze, Gragas, Fizz, Ahri eller Kassadin.
jungle: Maokai, Shyvana eller Lee Sin.
AD: Miss Fortune eller Graves.
Support: Sona, Janna eller Taric.

Alla dessa champs är otroligt starka i SoloQ ranked och det är dessutom riktigt kul att spela dem också! Dock kan de flesta ha en ganska så hög skillcap och snäv learning curve.
Om du vill ha en mer detaljerad breakdown med pros och cons, citera mig då bara!

Pros/cons tack!!

Skrivet av Remorse:

Ezreal är ett bra val, "queen" AD just nu.

Pros: Fri flash, stark poke med global ult. Ingen direkt counter vad jag vet. Ok-ish som AP mid.
Cons: Lite svårare än vissa andra ADs, mer och mer bannad i ranked.

Men är det värt att köpa honom? Har kört med honom på min polares acc, och han är ganska rolig att köra. Är också lvl 26, så att bli bannad i ranked är inte världens undergång för mig.

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk

Dr. Mundo! trollololol (:

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk

Köpte nyss maokai..

Sapplings, that is all..

Permalänk
Medlem

Hur ingen har nämnt Fiddlesticks är bortom mig. Han är ju helt galen som mid.

Permalänk
Skrivet av Rådström:

Hur ingen har nämnt Fiddlesticks är bortom mig. Han är ju helt galen som mid.

Förutsatt att han möter någon som inte har någon form av interupts, annars suger han.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seanarian:

Men är det värt att köpa honom? Har kört med honom på min polares acc, och han är ganska rolig att köra. Är också lvl 26, så att bli bannad i ranked är inte världens undergång för mig.

Han menade bannad som i Draft pick istället för blind dvs man bannar tillsammans med fiendelaget 3 champions var. Inte dit account!

Tycker själv ez är lite roligare än de flesta ADs, då de flesta inte är så aktiva. Gillar skillshots och mycket aktiva abilities. Inte typ vaynes jaga+skjuta stil, även om karaktären är bra.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk

Gillar att köra Kennen då han är snabb och har mycket AoE dmg. Hans första skill är ju ett skillshot så blir lite utmaning med. Skönaste är när man får in en grym stun med han eller att jaga någon.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Morgana/Cassiopeia om du kan lira och vill hjälpa i teamfight.

Permalänk
Medlem

Om du precis fått ihop dina första 6300 ip låter det inte som du har så mycket erfarenhet. Då kan ett alternativ vara att ta lite mer tanka heros för att inte dö lika lätt, vilket är det vanligaste "felet" nybörjare gör.
Tex alistar support bot, awsome !
Har inte lirat på ett tag, så kommer inte på så många på rak arm, men du kan ju kolla det sj i LOL klienten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seanarian:

Helt klart värd att köpa, dock kan det vara värt att fundera på om du tänkt lira ranked när du är 30. Jag vet inte vad du har för runes nu men ranked kräver en del.

Tänker du hålla dig till normals behövs det mindre.