NVIDIA Windows kernel mode driver har slutat att fungera?

Permalänk
Medlem

NVIDIA Windows kernel mode driver har slutat att fungera?

Som jag har skrivit i en tidigare tråd så har min dator hängt upp sig. Samma ljud spelas om och om igen, skärmen blir vit/svart/lila osv. Men denna gången det hände hann jag se detta komma upp nere till vänster: NVIDIA Windows kernel mode driver har slutat att fungera. Jag har sökt på om någon annan kan har haft samma problem och det verka vara ganska många. De flesta har löst det genom att fixa fläkten till deras grafikkort. Men det jag undrar är om det bara beror på grafikkortet? Kan det också bero på att tex. moderkortet blir överhettat? Eller är grafikkortet problemet?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Roterar fläkten på ditt grafikkort? Om ja så borde du inte behöva bry dig om det, har du kollat temperaturer? Om inte försök kolla upp detta, se även till så datorn inte är igensatt av damm eller liknande, har du installerat nyaste drivrutinerna? (Avinstallera dom gamla innan du lägger in nya). Kolla även upp dina drivrutiner för ljudet (moderkortet). Sedan underlättar det om du anger vad du har för delar i din dator.

Visa signatur

|/foo/|