Permalänk
Medlem

Asus ux32vd

jahaja fick hem denna skönhet idag från inet och har lagt in en samsung 128gb ssd & 8 extra gig ram. och installerat Windows 7 proffessional 64-bitars från msdna.
Håller på att installera drivrutiner nu ! Vissa så som asus update , flash utility vill ej fungera för att den säger " could not install. only suport asus computers"
wtf?

inte fungerar Lan drivarna heller ( couldt not install athros lan drivers becouse could not finde Athros lan )...
wth?

intel vga,nvidia-vga,ljud,blåtand, wifi,usb3, osv fungerade utan problem.. så varför funkar inte dessa ?

http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_U... tog driviserna härifrån.

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Skrivet av hampa10:

jahaja fick hem denna skönhet idag från inet och har lagt in en samsung 128gb ssd & 8 extra gig ram. och installerat Windows 7 proffessional 64-bitars från msdna.
Håller på att installera drivrutiner nu ! Vissa så som asus update , flash utility vill ej fungera för att den säger " could not install. only suport asus computers"
wtf?

inte fungerar Lan drivarna heller ( couldt not install athros lan drivers becouse could not finde Athros lan )...
wth?

intel vga,nvidia-vga,ljud,blåtand, wifi,usb3, osv fungerade utan problem.. så varför funkar inte dessa ?

http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_U... tog driviserna härifrån.

Första drivern som ska inst är chipset, är detta gjort? Om inte så kan detta troligen förklara dina probs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Första drivern som ska inst är chipset, är detta gjort? Om inte så kan detta troligen förklara dina probs.

den är installerad men inte som första drivrutin. gör det sådan stor skillnad?
finns de "drivrutins sweeper"? orka installera om oset igen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hampa10:

den är installerad men inte som första drivrutin. gör det sådan stor skillnad?
finns de "drivrutins sweeper"? orka installera om oset igen

Kan inte svara på det, har alltid haft för vana att inst chipset först sen jag för ett antal år sen fick reda på att det var så man skulle göra. Överlåter åt andra att besvara den frågan, och även den om "sweeper". Men varför skulle du beh inst om os för den sakens skull? Det är väl isf smidigare att avinst inst drivers och sen inst dom igen i rätt ording... "Gången" ang drivers: 1 chipset, 2 grafik, efter de 2 så brukar det gå att inst resten som man vill.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

gjorde så , får samma svar :S min asus är ingen asus :S xD fatta man ju att det skulle krångla,

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hittade problemet!
ATKACPI driver and hotkey-related utilities tydligen väldigt viktigt drivrutin som låg djupt nere i utilitys :S
som borde ha legat under " your pc wont work without this"

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hampa10:

hittade problemet!
ATKACPI driver and hotkey-related utilities tydligen väldigt viktigt drivrutin som låg djupt nere i utilitys :S
som borde ha legat under " your pc wont work without this"

Haha! Ja där ser man, sunt att det löste sig. "Murphys lag" är påfallande ofta en ständig följeslagare i "IT världen"....

Permalänk
Medlem

Gött att det löste sig. Ska formatera om ett tag jag också

Permalänk
Discokungen
Skrivet av 2infinity:

Gött att det löste sig. Ska formatera om ett tag jag också

Är det så mycket bloatware på dem? ;o

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Skrivet av hampa10:

wtf?

wth?

Är det i5:an du beställt? Har en sådan själv.
Blev det stor skillnad med ssd och mer ram? Eller provade du den ens nånting innan du bytte grejjer:p

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Är det så mycket bloatware på dem? ;o

Nej bara att jag ska sätta i ssdn så känns lika bra att formatera då

Permalänk
Discokungen
Skrivet av 2infinity:

Nej bara att jag ska sätta i ssdn så känns lika bra att formatera då

Ah, då är jag med! Tack!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

har nu ett nytt problem , enligt hemsidor osv så ska gt 620m köra i 650mhz i core clock men i alla spel jag testat så går den aldrig över 330 enligt gpu-z
och även fast jag sätter i i"nvidia gpu babla" på globala inställningar ( nvidia control panel)
så används hd4000 ibland och gt620 används "sort off" den går aldrig över 50% användning , cpu flaskar ej , och spelet använder bara 200mb grafikminne. gpun ligger på run 60c

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att gt620 klockar sig beroende på hur mkt prestanda som behövs? Testa att köra furmark och gpu-z samtidigt och se om det göra ngn skillnad.

Permalänk
Medlem

grejen är ju att den bevhöver mer prestanda ( fps låg på runt 25-30fps) men gpu användningen låg på ~50%

Visa signatur

Permalänk

Hur är fläkten på din dator? Märker du av att den varvar upp och ner hela tiden? Samt att den går på max rpm när man startar datorn från viloläge? Finns ju vissa rapporter på detta och jag har en UX32A på väg hem (de har samma kylningssystem i sig) så jag blev lite orolig.

Märkte du stor skillnad mellan den vanliga disken och ssd'n förresten?

Permalänk
Medlem

jo märker av att fläkten går upp och ner men alldrig 0-100% snarare 0-20 eller så ibland .
stor skillnad med ssd uppstart med ssd <20s och sedan det vanliga med en mycket rappare dator.

Visa signatur

Permalänk

Ah ok men det låter ändå ok! Jag får nog köra med den vanliga hårddisken ett tag men sen fixar jag nog en ssd.