Permalänk
Medlem

Assault: M16A3, ACOG x4, foregrip och heavy barrel. älskar m16a3s mångsidighet bra på distansskjutning och hyfsat bra i närkamp.
Engineer: G36C, Holographic, foregrip och heavy barrel. även detta är ett vapen som jag tycker om och som är hyfsat bra i de flesta situationer.
Support: L86A2, ACOG x4, foregrip och heavy barrel. kraftig, bra på distans (bra aim) och duger i närkamp vad kan man inte gilla med l86a2?
Recon: M40A5, ballistic x12, straight pull bolt. kanske inte det kraftigaste snipergeväret men det pricksäkraste enligt mig.

och magnum 24/7 som andra vapen, finns inget bättre än att gå in i kamp och äga upp någon med mangnum och ett skott i pannan, kommer ihåg på gunmaster CQ när jag med mest tur och lite bra timing drog tre killar i hs med en kula, trodde inte ens att det var möjligt att göra <3

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Skrivet av Neeb:

As-val

Assault: M416 Sjukt stabil bössa, låter härligt när man skjuter. Så given favorit för mig. Självklart lassar jag med mig min Mass ^^,
Engineer: M4A1 eller As-val Men spelar ej engineer.
Support: M27 iar är trevlig. Men spelar med as-val här.
Recon: L96 Är storfavoriten.

Pistol har jag alltid med mig G18.

Jag kör genomgående Kobra, foregrip och flash supresser.
Ibland lekar jag med silencer och irnv.

Det enda som skiljer oss åt är Recon just nu. Jag kör SV98 Annars på pricken lika.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Beror på situationen, kartan och spelstil. Vissa vapen är gjorda för närstrid, andra för längre avstånd och några som 'allrounders'.

Om vi kollar på Assaults arsenal t ex;
- FAMAS, F2000 och AEK har sina fördelar i närstrid. Hög eldhastighet men krångligare rekyl och spread. AEK är definitivt den bästa i kategorin IMO då den kan användas även på längre avstånd.
- M16A3 och M416 är dom populäraste allrounders. Bra eldhastighet och enkel rekyl gör dom användbara i dom flesta situationer. Om du vill köra med säkra kort så plocka en av dom två. (M16A3 är dessutom buggad då den knappt påverkas av suppression)
- AUG, AK74M, L85, SCAR-L fungerar bäst som mid-range gevär. Märkbart lägre eldhastighet men väldigt stabila.
- G3A3 är en klass för sig. Känns som spelets 'AK47' då den är starkast och bökigast. Den är mer av en Battle Rifle än AR, precis som IRL, men kan i rätta händer även användas för närstrid. Har själv brukat larva runt med 6x sikte, bipod och heavy barrel i single-shot mode på den. Sniper medic FTW.
- Burst vapnen är så pass opålitliga att jag väljer utesluta dom. Om du spammar LMB snabbare än vapnets eldhastighet så brukar bössan fastna konstigt och vägrar avfyra, något som fått mig dödad alldeles för många gånger.
- Sen finns det vissa små, nästan gömda fördelar för vissa vapen som t ex har bullpup vapnen (magasinet matas bakom avtryckaren) snabbare ADS strafe speed.

Assault:
M16A3/AEK är bland favoriterna. Brukar variera väldigt mycket mellan olika bössor men det är oftast dessa man återvänder till när man måste ta i med hårdhandskarna.
G3A3 är rolig att larva sig runt med lite då och då.

Engineer:
M4A1/G36C för dom flesta situationer.
AKS74u är dock en favorit på Armored Kill banorna.

Support:
M27 IAR för mobil ninja C4 death machine. Älskar C4 så hitta det lämpligaste allroundern att kunna spela med va ett självklart val för mig.
M240B för defensiv bipod hörn camping.

Recon:
L96 har jag använt mest men tröttnat lite på nu. Förövrigt känns typ alla bolt-/semi snipers likadana förutom SKS som är rätt rolig att rusha med. Släng en laser sight på den så kan man bara hipfire spamma den i närstrid, lol.

All-kit:
SPAS-12 med slugs är sjukt roligt på små banor. Förvänta dig en massa whine...
MP7 med ext. mags och laser är en favorit. Skit i att sikta in då den fungerar bäst med hipfire pga lasern.
M5K med samma tillbehör som MP7 är helt otrolig i närstrid. En 'pocket AEK' då förra patchen buffade dess skada till samma nivå som assault rifles. Används likadant som MP7'an, hipfire all day 'err day.

Finns liksom inte ett enda perfekt vapen för allt. Det närmaste du kan komma är att plocka en av allrounder-bössorna då dom inte har några avsevärda nackdelar i dom flesta situationerna. Men det mesta hänger på den som sitter framför skärmen.

Bästa källan för allt vapen relaterat är Symthic.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Min loadout:

Assault:
AEK-971 (Cobra RDS, Underslung rail (Default), Heavy barrel) Ger (imo) grym pricksäkerhet på medium/short range, t.ex när man kör Rush på Metro och andra situationer när det kan bli närstrider.

Engineer:
ACW-R (Reflex RDS, Foregrip, Laser sight) Bra på medium/short range, bra hipfire tack vare laser sight.

Support:
Kör inte så mycket support längre, men innan den patchades så körde jag konstant med M249 med Holo, foregrip och heavy barrel.

Recon:
L96 (Iron sight, laser sight)
PTFO, ligger sällan på en kulle 200m från objective och kampar. Springer fram och armar M-COMs istället

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Jag kör Med de bössor som jag tycker verkar valla i verkligheten. Samt de bössor som jag använt irl. Saknar faktiskt ak5c. Alternativt FNC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

assault- m16a3 , aek, f2000, an-94, famas, scar L ungefär alla assault vapen är bäst
engineer- ACW-R MTAR-21 och M4a1
support- L86A2, M27iar
recon- m98B standard ungefär

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Det enda som skiljer oss åt är Recon just nu. Jag kör SV98 Annars på pricken lika.

Trevligt, vad gillar du hos sv98an, som gör den bättre/mer attraktiv än m98, l96 och m40 ? ? bästa vapnet i bfbc2 men tycker inte den levererar i bf3 :/

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Trevligt, vad gillar du hos sv98an, som gör den bättre/mer attraktiv än m98, l96 och m40 ? ? bästa vapnet i bfbc2 men tycker inte den levererar i bf3 :/

Måste hålla med, har verkligen försökt älska SV98 lika mycket som jag gjorde i BC2, men som du säger tycker jag inte heller den lever upp till ens förväntingar i BF3 riktigt

Så det brukar bli L96 som substitut, typ.

Permalänk
Medlem

Brukar använda Kh2002, inte för stor recoil och relativt träffsäker på avstånd.

Permalänk
Medlem

Assault: M416, HOLO-scope, foregrip, lazer sight

Engineer: ACW-R, HOLO-scope, foregrip, supressor

Support: UMP-45, HOLO-scope, foregrip, supressor

Recon: L96, 8X-scope, straight pull

Sen beror det på bana också. Är det större banor så skiljer det lite och jag väljer mer kraftfulla vapen, t.ex M83-snipern istället.

Pickan är alltid M1911 Supressor, gudomlig!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Engineer
MTAR-21 + Heavy Barrel/Foregrip - överlägset det mesta annat som folk använder, kör engineer överallt för att få ha min MTAR. Mycket bra på close-medium range. Kör mycket armored kill så bra med enigneer där med. Lätt att låsa upp, behövs bara en kill med EOD-bot + lite kills med carbines.

Assault
AEK, M416, föredrar engineer med min MTAR.

Support
Kör väldigt sällan, brukade köra med M249 på nära håll och MG36 6x4 på långt håll. Alltid bipod. Annars gärna PDW-R med laser sight och random litet sikte.

Recon
L96 med 4x acog eller 3,4x PSO. Straight pull är måste. 6x och uppåt ger scope glint så nej tack.

Absoluta favoriten får nog bli F18.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Måste hålla med, har verkligen försökt älska SV98 lika mycket som jag gjorde i BC2, men som du säger tycker jag inte heller den lever upp till ens förväntingar i BF3 riktigt

Komm aldrig riktigt överens med SV98.
Körde alltid GOL eller M24 i BC2.

OT:
Assault: M16, AEK - RDS, Laser eller 870MCS - flechette
Support: 870MCS - Flechette eller AS VAL
Engineer: M4A1- RDS, Laser eller 870MCS - flechette
Recon: M98B - 12x, Bipod

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Mitt tips är: Spela igenom de vapnen du har tillgång till och välj sen något som spontant känns bra. Sen spelar du bara med det vapnet tills dess du vant dig vid dess rekyl, hur snabbt du kan bursta, osv.*

I BF3 är alla vapen mer eller mindre jämnbördiga och det handlar därför till 99% bara om hur bra du är på just det vapnet.

/Tobababy

*En tumregel kan ju vara att du minst ska ha låst upp allt till det vapnet, men personligen tycker jag det går för fort, jag tycker inte jag kan vapnet ordentligt förrens efter sisådär 600-700 kills, men så är det ju det där med o lära gamla hundar osv

*edit*
Mina favoriter är m416 och m16a3.

Permalänk

jag kör olika hela tiden! absolut inte det bästa att göra men det är roligt

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Mjo, tycker iof det är ganska liten skillnad på alla snipers. Men just sv98 är en besvikelse.

Sen spelar jag en del med m417 också. Den är totalt obalanserad riktigt kul faktiskt. Men Gillar bolt action mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobababy:

Mitt tips är: Spela igenom de vapnen du har tillgång till och välj sen något som spontant känns bra. Sen spelar du bara med det vapnet tills dess du vant dig vid dess rekyl, hur snabbt du kan bursta, osv.*

I BF3 är alla vapen mer eller mindre jämnbördiga och det handlar därför till 99% bara om hur bra du är på just det vapnet.

/Tobababy

*En tumregel kan ju vara att du minst ska ha låst upp allt till det vapnet, men personligen tycker jag det går för fort, jag tycker inte jag kan vapnet ordentligt förrens efter sisådär 600-700 kills, men så är det ju det där med o lära gamla hundar osv

*edit*
Mina favoriter är m416 och m16a3.

Mjo det är tråkigt att det inte tar någon tid alls att spela upp alla vapen om man vill. Var roligare i Bf2 där det faktist var svårt att nå toprank och få alla vapen. Nu tar man sig ju till rank supdermegadunder fort Och det räcker med bara poäng. VIlket är jätte enkelt att få

Förövrigt jätte bra poäng som fler måste fatta, att man SKA bara spela med ett vapen och lära sig det. Så är alla vapen mer eller mindre lika bra. Därav har jag spelat sjukt mycket med AS-val samma vapen på alla klasser. Skit bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Mjo det är tråkigt att det inte tar någon tid alls att spela upp alla vapen om man vill. Var roligare i Bf2 där det faktist var svårt att nå toprank och få alla vapen. Nu tar man sig ju till rank supdermegadunder fort Och det räcker med bara poäng. VIlket är jätte enkelt att få

Förövrigt jätte bra poäng som fler måste fatta, att man SKA bara spela med ett vapen och lära sig det. Så är alla vapen mer eller mindre lika bra. Därav har jag spelat sjukt mycket med AS-val samma vapen på alla klasser. Skit bra

Håller med, nu kan man till och med (om jag inte missminner mig) köpa en unlock så att allting finns tillgängligt utan att man spelat ens 1 minut.

Permalänk
Medlem

gillar alla vapen. mest qbz-95b

Permalänk

Lirar mycket med SCAR-H, M4A1 och M40. Som assaultrifle är man rätt fast vid G3A3 och AUG. M60 har aldrig gjort mig besviken när man lirar support. Som pistol antar jag att .44 och 1911 är bra kandidater.

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

Kör mest assault, An-94 är en personlig favorit på grund av sin räckvidd.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Mellanstora och stora kartor (Gulf of Oman, Strike at Karkand m.m.) så jag gillar när vapen presterar bra på långt avstånd.
Här är min standard loadout:

Assault: M16A3 (duh?) Foregrip, heavy barrel och >iron sight< (Whaaaaat?!) japp, ironsight är sjukt underskattat. Zoomar lagom så man inte missar allt som händer runt omkring och det är samtidigt väldigt enkelt att ta snipers på långa avstånd.

Engineer: M4A1, foregrip, heavy barrel och iron sight där också.

Support: M27IAR, bipod, extended mag och sedan väljer avståndet sikte, eftersom man oftast vet ungefär vart man ska sitta.

Recon: M98B för den har inte så mycket bullet drop och gör stor skada, straight pull bolt för snabbare omladdning och man behöver inte zooma ut och standard 8x sikte för man lär sig snabbt hur högt man behöver sikta på alla avstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willez:

m16a3,hk(m)416 + aek for try hards..

KH2002 for the leets :D:D:D

det han sa! kh 2002 är the shiznitz. Men även umpen,sv98,scar L,famas,f2000 och m2k är sjuka vapen. Umpen är dock bäst

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Mjo, tycker iof det är ganska liten skillnad på alla snipers. Men just sv98 är en besvikelse.

Sen spelar jag en del med m417 också. Den är totalt obalanserad riktigt kul faktiskt. Men Gillar bolt action mer.

sv98 är the one and only efter JNG 90

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Assault: M416 (Holographic, heavy barrel och front grip)

Enginer: ACWR (Holo.., lasersight)

Support: MG36 (Holo.., frontgrip) och så mycket C4 jag kan bära..

Recon: M40 (Holographic, rakrepeter och laser)

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

M16A3: Holo, Heavy Barrel, Foregrip
P90: Holo, Laser, Supressor
PKP: Holo, Bipod, Extended Mags
SCAR-H: Holo, Foregrip, Supressor
M98B: x12 Scope, Straight Pull Bolt/Bipod
L96: x8 Scope, Straigt Pull Bolt

Bättre än så blir det inte.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Är väldigt ny fortfarande men oavsett hur mycket saker jag jag låser upp så fortsätter jag hoppa tillbaka till M416 med granat eller shotguntillsats. Sjukt allsidigt vapen i min mening.

Alla engineers därute, använder ni AT eller AA vapen? Har inte fått Javelin ännu så det är ett lika jobbigt val varje gång.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

assault.:

AN-94 - varför?

Många ser bort på vapnet på grund av dess burst mechanic och vänder snabbt bort alternativet men är personligen mitt favorit vapen. 2 kulor som skjuts av varje tap är extremt nära varandra och är oftast en one-shot i CQC. Du kan nästan ta ner vem som helst pga detta, snipers och alla head glitchers är toast för mig, gäller även resterande klasser.

Släng bara på Heavy Barrel med kobra eller 3.4 PKA scope beroende på mappen. Ge den ett försök, den tar bara några min att vänja sig vid rekylen. Låter rekylen resetas och sen repeat - go time!

Edit: kan tillägga att burst mode ger 1200 RPM om du tappar så snabbt som möjligt men det är väldigt sällan man gör det pga rekylen. Funkar väl OK dock om du ska hipfire döda någon har jag märkt.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

AEK-971, A-91

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

assault.:

AN-94 - varför?

Många ser bort på vapnet på grund av dess burst mechanic och vänder snabbt bort alternativet men är personligen mitt favorit vapen. 2 kulor som skjuts av varje tap är extremt nära varandra och är oftast en one-shot i CQC. Du kan nästan ta ner vem som helst pga detta, snipers och alla head glitchers är toast för mig, gäller även resterande klasser.

Släng bara på Heavy Barrel med kobra eller 3.4 PKA scope beroende på mappen. Ge den ett försök, den tar bara några min att vänja sig vid rekylen. Låter rekylen resetas och sen repeat - go time!

Den är brutal, och jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Självklart ska man ha underslug på också.

Permalänk
Medlem

Assault: AK-74 med Grip/Flash Supressor, AN-94 med Kobra/Heavy Barrel/Grip
Engineer: AS VAL med Holo, Ext Mag eller AK 74u
Support: PKP Pecheneg med Holo/Flash Supp
Sniper: Blandat. Dragunov för short range, L96 medium m. pull bolt, M98B för long range med 12x zoom

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C