Permalänk
Medlem

Projektarbete: The Arcade

Hejsan!

Jag och min kompis går tredje året på Njudungsgymnasiets el-linje, vi satt och klurade på projektarbete och kom först fram till att vi skulle göra en racingsimulator i en riktig bil. Men den idén föll snabbt när vi räknade på hur mycket det skulle kosta... Så vi fick sätta oss framför skissbordet igen, och denna gången kom vi fram till att vi skulle bygga en arkadmaskin.

Projektet ska vara klart i vår, men vi räknar med att bli klara tidigare och kunna spela medans alla andra sliter

Sponsorer:

XL Bygg i Vetlanda
Blekingebilradio.se
Elprogrammet på Njudungsgymnasiet

Tack till:

Byggprogrammet på Njudungsgymnasiet

Projektarbete: The Arcade

Permalänk
Medlem

Är den sista bilden "instagrammad" eller bara extremt dålig bildkvalité?

Var nu försiktigt när du svarar, det har direkt påverkan på betyget du får på galleriet

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Är den sista bilden "instagrammad" eller bara extremt dålig bildkvalité?

Var nu försiktigt när du svarar, det har direkt påverkan på betyget du får på galleriet

Den sista är de, men det kommer bättre bilder, jag ska ta bättre närvi sätter ihop den.
Bilderna kommer tas med min system kaera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta ska bli kul att följa!!

När förväntar ni er att det ska bli klart då??

Permalänk
Medlem
Skrivet av in4me:

Detta ska bli kul att följa!!

När förväntar ni er att det ska bli klart då??

Härligt! Vi hoppas att bli klara innan v45.

Permalänk

känns lite uttjatat med arcade maskiner men....

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonee123:

känns lite uttjatat med arcade maskiner men....

Det var det roligaste och minst kostsamma vid kunde komma på förutom en vanlig elinstallation. (:

Permalänk
Medlem

kör hårt grabbar! ni verkar ju ha en lite egen ide!, kom bara ihåg att "fasa" sidorna på skärmhålet annars kommer man inte se hela skärmen när man står flera framför den =/

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

kör hårt grabbar! ni verkar ju ha en lite egen ide!, kom bara ihåg att "fasa" sidorna på skärmhålet annars kommer man inte se hela skärmen när man står flera framför den =/

Hur menar du?
vi har ändrat designen vid skärmen genom att bara ha plexi där, inte böjt.

Permalänk
Medlem

ok då försvinner problemet

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Ser fram emot resultatet.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Ser fram emot resultatet.

Härligt!

Permalänk
Medlem

Ser gött ut, blev dock en etta pga instagram...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, det blev så när jag läste igenom reglerna för ett galleri, var tvungen att hitta en bild och de var de snabbaste jag kunde hitta. Synd dock att vi får en etta för en liten bild :/

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur du/ni räknar tid. Då en timme är 60 min, men du har skrivit 40,92 timmar tex. Vore vara 40,59->41.

Permalänk
Medlem

Lite väl omoget kanske?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Jag förstår inte riktigt hur du/ni räknar tid. Då en timme är 60 min, men du har skrivit 40,92 timmar tex. Vore vara 40,59->41.

Vi hade det i alla fall rätt strikt att hela projektet skulle ta minst 100 timmar och att all tid skulle redovisas i loggbok i timmar, tex motsvarade 1h 15min 1.25 timmar utan avrundning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Vi räknar ut det decimalt, alltså inte via timsystemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Lite väl omoget kanske?

Kanske, men jag tål verkligen inte instagram:)
Om man ska göra ett galleri på SweC så ska det vara ordentligt gjort, om man ska ha effekter så ska man fixa dem själv i typ cs6.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart har ni fått det blanksvarta nättaget ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Vart har ni fått det blanksvarta nättaget ifrån?

Det följde med när jag köpte min första dator

Permalänk
Medlem

Kanske, men jag tål verkligen inte instagram:)
Om man ska göra ett galleri på SweC så ska det vara ordentligt gjort, om man ska ha effekter så ska man fixa dem själv i typ cs6.

Och jag tål inte p12'or med attityd, så det går väl jämnt ut där.

Menar du på fullaste allvar att dessa killar måste punga ut nio lax för lite mjukvara så att du ska vara nöjd?
Inte ens alternativ två (eller tre*) är rimliga, där det kostar ~2,5k förutsatt att man besitter CS3-CS5, som i grunden också kostade både skjorta, väst, kavaj, byxor OCH fluga.

* = skurkfasoner

Åter till ämnet;
Bra gjort! Har hållt ett öga på galleriet ett tag och väntar med iver på det färdiga resultatet.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikum:

Och jag tål inte p12'or med attityd, så det går väl jämnt ut där.

Menar du på fullaste allvar att dessa killar måste punga ut nio lax för lite mjukvara så att du ska vara nöjd?
Inte ens alternativ två (eller tre*) är rimliga, där det kostar ~2,5k förutsatt att man besitter CS3-CS5, som i grunden också kostade både skjorta, väst, kavaj, byxor OCH fluga.

* = skurkfasoner

Jag personligen gillar inte instagram av flera anledningar(föurutom att jag är naturligt anti mot allt alla andra gillar av någon anledning). För det första tycker jag att gallerier på SweC ska ha en hyffsad standard, och där tycker jag inte att "instagrammade" bilder hör hemma. Sen finns det flera steg mellan instagram och cs6 även om jag använde photoshop som ett exempel. Om man varken besitter kunskapen/plånboken att köpa dessa mjukvaror(jag har t ex photoshop elements 5 som inte gick på många hundralappar) så kan man lämna bilderna oredigerade. Men att vi har olika åsikter kring denna trend är ok och jag kommer inte att kalla dig p12a:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag personligen gillar inte instagram av flera anledningar(föurutom att jag är naturligt anti mot allt alla andra gillar av någon anledning). För det första tycker jag att gallerier på SweC ska ha en hyffsad standard, och där tycker jag inte att "instagrammade" bilder hör hemma...

Jag håller med om detta fullt ut. Instragram (och liknande mjukvara, om sådan existerar) är säkert jättebra om några indianer sprungit vilse i skogen eller om man helt enkelt är för lat för att göra någonting själv.

Och för att göra inlägget "dagsfärskt", så finns det bl.a. gratis mjukvara på div. torrentsiter.

...jag kommer inte att kalla dig p12a:)

p12'a-påhoppet var nog ett uns för mycket, så det ber jag härmed om ursäkt för.

Kan vi stanna tåget här?

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikum:

Kan vi stanna tåget här?

Självklart, borde ha svarat dig i PM.

Till TS: Snyggt bygge iallfall, efter allt "hat" så fick det bli en femma:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Självklart, borde ha svarat dig i PM.

Till TS: Snyggt bygge iallfall, efter allt "hat" så fick det bli en femma:)

Tack, vi har idagsläget 96 bilder, så det blir ett nytt galleri snart!