Battlefield 3 får färgjustering via konsolkommando

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

trött man blir på sådana som dig.. finns ingen som tvingar dig att slå på detta och det är faktiskt folk (inklusiv mig) som inte velat spela BF3 förut eftersom det har sett så livlöst ut..

DICE ger oss det vi vill ha (de flesta iaf, resten kan ju fortsätta spela med blått flimmer) helt enkelt och gör fler nöjda genom fler alternativ, kolla bara hur GTA IV fortfarande är vid liv tack vare sitt aktiva moddnings community

själv har jag suttit och moddat GTA IV för att bli så färgrikt som möjligt

Bilder:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1037505...
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1037515...
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1037517...

Du råkar inte ha lust att länka/lista vilka mods du installerat? Slukar spelet ännu mer kraft med dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men jag älskar att spela 50 Shades of Battlefield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Så jävla tråkigt att bolibompa-generationen skall bestämma detta. Fattar ni inte att ni väljer "the obvious" när ni går för tvättmedelsreklamen i stället för det stilfullt smakliga. Jag hävdar fortsatt att dice skall ha full cred för att de vågat ta den smakfulla vägen i stället för den breda massans väg! Tillbedjare av gamma guden får mig att må illa!

Skickades från m.sweclockers.com

Själv tycker jag det är du som skriver och argumenterar som just bollibompa-generationen. Jag är 42 år gammal och lirat alla spel i BF generationen ända sen 1942-demot kom.

Jag liksom en väldigt stor andel av communityn gillar inte alls den överdrina blå tinten på allt i BF3 och föedrar just den mer färgranna skalan (eller snarare mer realistiska) från 1942, BF2 och tom BC2.

Du låter mest som en tonåring som tycker att allt som ser ut som en Michael Bay film filmad i motljus och med sunflares och överdrivna färgfilters är ascoolt.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Men jag älskar att spela 50 Shades of Battlefield.

Det är mer som 225 shades of BF.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

BF Premium

Bf3 var ju ett trevligt lir men Premium var bortkastade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Ett kall färgton behöver inte nödvändigtvis användas för att illustrera utetempratur!

Intressant läsning om medvetna färgstick.
http://www.moderskeppet.se/bildbehandling/fargstick_medvetna....

Jag är fullt medveten om detta, men nu har ju Dice själva sagt att det var för att skapa en känsla av kyla så det är väl det vi ska tolka det som då?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Det är inte sant att dom inte lyssnar på communityn; (ett exempel) dom tweakade ju gunship för inte så länge sen efter coumunityn klagat.

Iofs, jag tänker ju mer ur klan/esport-perspektiv. Där har de då inte gjort ett skit för communityn.

När DICE gör ändringar i ett spel beror det på att alla pub-heroes kräver nerfs hela tiden, eller utjämningar. Den som skriker högst...
Snart kräver de att jets ska kunna skjutas ner med pistol för att de är så "OP".

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag frågade honom vad han tycker ser bäst ut, inte vad du ansåg vara korrekt eller inte. Du kan själv gå in och kolla på hex-koderna till färgnyanserna i valfritt bildredigeringsprogram, så får du se själv att jag har valt exakt samma som de har. Samma sak gäller med den blåa tonen som jag lade till - det är också samma som de har använt i spelet. Jag vill nog påstå att jämförelsen är helt okej faktiskt. Det är i rätt sammanhang dessutom - färger.

Du verkar helt ha missförstått vad jag skrev, och din syn på saken verkar för övrigt vara extremt ensidig. Vad du bevisligen gör i och med din jämförelse mellan två helt orelaterade skärmdumpar är att förutsätta tesen "allt som är tonat i blått är fult", vilket ju är helt absurt. Sammanhanget är inte 'färgerna', det är BF3. Vad du har gjort här är ungefär samma sak som att exempelvis säga 'ketchup passar inte till ärtsoppa, därför passar ketchup inte till någonting'.

Nu blir jag tvungen att upprepa mig, men det är just det här som är problemet. Färgfiltret är ett designval anpassat för just BF3 men vissa individer i den här tråden känner likväl behov av att pracka på omgivningen någon slags befängd föreställning om att det skulle finnas en objektiv sanning om "generell sygghet" som går att applicera på alla situationer. I brist på bättre ordval kan jag bara säga att det är en uppfattning som i mina ögon är ofantligt naiv, samtidigt som det rimmar illa med just idén om det personliga, konstnärliga uttrycket.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk

Vad är förväntad effekt förutom en förändrad visuell upplevelse? Eller är det något annat man tror ska ändras? Har inga problem med nuvarande färgsättning, men jag kan känna att om det är som på vissa utav bilderna att spelet blir lite mjukare för ögonen.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Du verkar helt ha missförstått vad jag skrev, och din syn på saken verkar för övrigt vara extremt ensidig. Vad du bevisligen gör i och med din jämförelse mellan två helt orelaterade skärmdumpar är att förutsätta tesen "allt som är tonat i blått är fult", vilket ju är helt absurt. Sammanhanget är inte 'färgerna', det är BF3. Vad du har gjort här är ungefär samma sak som att exempelvis säga 'ketchup passar inte till ärtsoppa, därför passar ketchup inte till någonting'.

Nu blir jag tvungen att upprepa mig, men det är just det här som är problemet. Färgfiltret är ett designval anpassat för just BF3 men vissa individer i den här tråden känner likväl behov av att pracka på omgivningen någon slags befängd föreställning om att det skulle finnas en objektiv sanning om "generell sygghet" som går att applicera på alla situationer. I brist på bättre ordval kan jag bara säga att det är en uppfattning som i mina ögon är ofantligt naiv, samtidigt som det rimmar illa med just idén om det personliga, konstnärliga uttrycket.

Du verkar ha missuppfattat mig. Nej, det jag visar är att det skulle ha sett bättre ut om man lät det vara som det var från början. Det spelar ingen roll vilket sammanhang det är då, det enda jag försöker belysa är att det inte alltid blir bra eller får rätt sorts effekt bara för att någon hade en ambition om något.
Jag tycker att din egen syn på saken verkar precis lika färgad som spelet, och så sitter du och försöker prata fint om det "konstnärliga uttrycket" etc som om du är såå mycket mer sofistikerad än vad jag är. Bara lägg av.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Vad menar ni med ta bort filtret ? Sitter det ett filter på spelet nu som tar bort det där mindre färgmättade som ni påstår att ni vill ha? Ni säger ju att ni ska ta bort filtret.

Eller är det faktiskt så att dom nu skall lägga in ett filter som filtrerar bort lite av den där färgen?

Jag kan göra det själv direkt på min skärm? Enkelt Man faktiskt så skiter jag fullständigt i färgen på spelet--- Anser att det är trams särskilt som man kan fixa det på skärmen redan.

Fixa bugar i spelet tamigtusan som det är nu så är det ju fullt med buggar och i bland stundtals ospelbart.

Fixa hittboxen så att man kan gömma sig bakom föremål eller hörn utan att bli dödad precis när är där bakom.

i bland hakar sig vapnet och det tar evigheter att ladda om, särskilt när det är fiender i närheten. Och så det här med stödet man fäller upp som kan bugga ur fullständigt... kan få mig att ge upp spelet i någon vecka och allvarligt lägga ner spelandet totalt.

Samma fel som på BF2, som dom aldrig fixade. Minns inte hur det var på dom tidigare spelen i BF serien men i alla fall. Fixa buggarna och lägg fokus på detta innan dom fixar patetiska skinns, och allt annat som blir patetiskt i jämförelse med något som gör spelet spelbart överhuvudtaget.

Det är klart... Dom skiter i oss seriösare äldre spelare och riktar in sig på småungar som lika gärna kunde leka med bilbana där hemma, dom nöjer sig väll med en rosa färg på gubben och märker väll inte ens buggarna.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Du verkar ha missuppfattat mig. Nej, det jag visar är att det skulle ha sett bättre ut om man lät det vara som det var från början. Det spelar ingen roll vilket sammanhang det är då, det enda jag försöker belysa är att det inte alltid blir bra eller får rätt sorts effekt bara för att någon hade en ambition om något.
Jag tycker att din egen syn på saken verkar precis lika färgad som spelet, och så sitter du och försöker prata fint om det "konstnärliga uttrycket" etc som om du är såå mycket mer sofistikerad än vad jag är. Bara lägg av.

Nej men alltså blanda inte in saker som inte hör hemma i diskussionen. Jag har inte antytt att jag på något övergripande sätt skulle vara mer sofistikerad än dig, du kanske har en phd i konsthistoria eller litteratur eller något annat fint, osannolikt kanske, men vem vet Jag försöker bara uttrycka mig på ett så begripligt sätt som möjligt, men det ÄR samtidigt svårt att prata om såna här saker utan att låta som ett pedant översittarpretto. Det ligger liksom lite i ämnets natur.

Men att säga att jag är färgad visar att du inte riktigt förstått vad jag menar. Jag är ingen förespråkare för BF3s färgfilter överhuvudtaget. Jag kan acceptera DICEs val och tycka att filtret funkar bra i sitt sammanhang, men samtidigt är jag själv, baserat på eget tycke, inte direkt överförtjust i det. Min mening var inte att ta ställning för eller emot utan enbart att nyansera diskussionen en aning som i övrigt var ganska enspårig.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Du råkar inte ha lust att länka/lista vilka mods du installerat? Slukar spelet ännu mer kraft med dem?

Skickades från m.sweclockers.com

http://icelaglace.com/

kör 2.1

sen har jag massor av andra mindre mods men börja med den där för de andra "mindre" gör inte lika stor skillnad som den jag länkade, har t.ex. high resolution textures som får grafikkortet att gå på högvarv men med enbart denna modden ska det inte kräva mera!

Permalänk
Medlem

Skall bli kul med mer och varmare färger.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kent2:

Så jävla tråkigt att bolibompa-generationen skall bestämma detta. Fattar ni inte att ni väljer "the obvious" när ni går för tvättmedelsreklamen i stället för det stilfullt smakliga. Jag hävdar fortsatt att dice skall ha full cred för att de vågat ta den smakfulla vägen i stället för den breda massans väg! Tillbedjare av gamma guden får mig att må illa!

Skickades från m.sweclockers.com

Stilfullt smakliga? Du inser att alla har olika smak och därför är ditt argument helt felaktigt?

Skrivet av kent2:

Åh, erfaren redigerare. Då tar jag tillbaka alla mina lekmanna synpunkter och ändrar genast synpunkt. På med the färgschema from piff & puff bara! Alla nöjda.

Piff & puff? Har du levt instängd i en grotta hela livet eller?
Världen är färgglad, speciellt t.ex Wake Island, här har du lite bilder från riktiga Wake Island men antar att du tycker att verkligheten ser lite för piff o puff aktig ut?

BF3 med färgfilter..

BF3 ser inte verkligt ut med filtret, dessutom anser jag att filtret gör att spelet känns väldigt beiget, alla färger flyter liksom samman.
Det sista där var ju dock min personliga åsikt och inte fakta, men titta på bilderna och avgör själv vilket som ser "bäst" och vilket som ser "verkligast" ut.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Har dom nämnt om det är tillåtet att använda den "olagliga" programvaran nu?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Har dom nämnt om det är tillåtet att använda den "olagliga" programvaran nu?

Nej, de som använder den riskerar fortfarande en ban skulle jag tro eftersom DICE/EA inte godkänner den.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Har dom nämnt om det är tillåtet att använda den "olagliga" programvaran nu?

dom gör detta för att vi inte ska behöva använda programvara för att ta bort blåfiltret i spelet eftersom om vi justerar det själva kan vi få riktiga advantages och ta bort effekter osv så vi lättare kan se motståndaren och det kallas för "fusk"

Permalänk
Medlem

Tack DICE! More power to the people (användaren i detta fallet..)

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Dice måste ha världens otacksammaste jobb.
Sönderspammade av gnälliga testosteronungdomar trots att de levererar grymma spel hela tiden och visat vart skåpet ska stå.

Men kunden har alltid(nästan)rätt!

Utan allt "gnäll" hade kanske DICE slutat göra bra spel, det är trots allt kunderna som ställer kraven och på så sätt ser till att utvecklarna levererar (det gäller väl i princip för alla produkter). Sedan finns det betydligt större möjlighet att ge sina åsikter (än det finns utrymme att ge åsikter om en ny saftsmak) i och med att det finns forum för spelet på internet. Så länge folk inte gnäller bara för gnällandets skull är det bara positivt för oss vi som spelar spelen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Själv längtar jag efter patchen som tar död på alla gnälliga gamers. De är värre än alla jävla färgfilter du kan tänka dig.

självironi eller?

Permalänk
Medlem

Kanske man orkar spela Bf3 igen nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av icelaw:

Knappast dock,
Om den "stora skaran" inte gillar verket så kan de välja att icke bruka spelet, simpelt löst ju!
Spel är utvecklade konstverk, interaktiva filmer kan man också säga, de är inga jäkla "pick 'n choose",
och definitivt INTE "have it your way, detta är SPEL. Inte Burger king.

Hur skulle det se ut om säg Leonardo da Vincis verk inte gillades av kunderna och han istället ritade abstrakta objekt, hur skulle det sett ut?
eller om ALLA konstverk var antingen likadana, anpassade för den stora skaran av otacksamma idioter som inte uppskattar artisters verk,, hur skulle artisters verk se ut idag då?
Allt skulle vara ungefär likadant och utan något säreget...
Nej, sånt vänsterdravel är bara trams, för spel är unika verk och det vet vi alla om, de är icke subjekt till samma kritik eller klagomålsförändring som andra produkter är..

Jag förstår din poäng. Fast att lägga på ett dystert filter i ett spel som tidigare (versioner) haft varma färger är en annan grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag är fullt medveten om detta, men nu har ju Dice själva sagt att det var för att skapa en känsla av kyla så det är väl det vi ska tolka det som då?

Och du har inte tänkt på att kyla/kallt kan syfta på något annat än temperatur och väder?
Inte som att de fick för sig att: "Hurr durr, Metro är ju en bana i Paris under maj/juni. Fan, det är ju kallt då, bäst vi slänger in ett blåfilter för att förtydliga hur jävla kallt det är i de söndersprängda tunnlarna."

Nej, kallt syftar på att de vill få fram känslan av kallt i emotion. Dvs förmodligen ett stildrag för att inte glorifiera krig. Och det fyller sitt syfte bra. Sedan om några vill göra om BF3 till Crysis är väl det upp till dem, men har lite svårt att se hur blåfiltret skulle kunna störa så extremt. Förövrigt se ofärgade alldeles för färgglad ut istället, ser ut som att man kommer skära sönder ögonen på det (eftersom färgerna är anpassade till att vara översaturerade i grunden så att filtret funkar som det skall).

Och dina tidigare jämförelse bilder funkar för övrigt inte riktigt. Dice lägger inte in filtet över framen, utan lägger in det över texturerna olika mycket beroende på ljus osv för att det inte skall se så skitit ut som det blir i din jämförelse bild.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frux:

Korrekt gjord color grading i ett spel, film eller TV-serie märks inte, utan förstärker bara på ett diskret sätt känslan från en viss scen eller miljö. Den är motsvarigheten till när kocken tillsätter en nypa salt i maträtten för att framhäva smaken hos råvarorna.

Dåligt gjord color grading, som i BF3, tar över och ser instinktivt onaturlig ut och är påfrestande i längden. Det är motsvarigheten till när kocken vräker ner salt i maträtten så att den visserligen får en distinkt touch, men saltsmaken tar över och det är inte njutbart att äta upp. Då är det inte längre nödvändigtvis en fråga om att respektera kockens kreativa integritet utan kunderna har faktiskt rätt att klaga ifall maten smakar dåligt, och kocken lär sig att salta lagom tills nästa gång.

Mycket bra skrivet.

Påminner om en gång jag åt fisk på restaurang med familjen en sommar. Fisken var så salt att den var oätbar. Kocken måste tappat halva saltkaret på den för så salt var den, vidrigt.

Dold text
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Extremaz:

Det är ju det som är problemet, det ska inte vara verkligt. Man ska se skillnad på tvspel och verkligheten. Själv tycker jag att den bilden till höger med blå/grå ser mycket snyggare ut! Varför skulle man vilja springa runt i en piff och puff värld. Det är inte frågan om vad som är verklighet, för i riktigt krig så är det ju inte ett blått filter på dina ögon, men detta är ett spel och för att få till känslan så satte dem på detta filtret och jag tycker det funkade utmärkt.

Det konstiga är ju att innan detta kom ut, att det "fattas färg i spelet", så hade ingen problem med detta. Ingen diskussion på nätet eller tråd här på SweC...

Jag skapade ju en tråd som heter danoc fxaa injector eller något liknande som jag kört mkt med för att få bort den värsta toningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simbane:

Och du har inte tänkt på att kyla/kallt kan syfta på något annat än temperatur och väder?
Inte som att de fick för sig att: "Hurr durr, Metro är ju en bana i Paris under maj/juni. Fan, det är ju kallt då, bäst vi slänger in ett blåfilter för att förtydliga hur jävla kallt det är i de söndersprängda tunnlarna."

Nej, kallt syftar på att de vill få fram känslan av kallt i emotion. Dvs förmodligen ett stildrag för att inte glorifiera krig. Och det fyller sitt syfte bra. Sedan om några vill göra om BF3 till Crysis är väl det upp till dem, men har lite svårt att se hur blåfiltret skulle kunna störa så extremt. Förövrigt se ofärgade alldeles för färgglad ut istället, ser ut som att man kommer skära sönder ögonen på det (eftersom färgerna är anpassade till att vara översaturerade i grunden så att filtret funkar som det skall).

Och dina tidigare jämförelse bilder funkar för övrigt inte riktigt. Dice lägger inte in filtet över framen, utan lägger in det över texturerna olika mycket beroende på ljus osv för att det inte skall se så skitit ut som det blir i din jämförelse bild.

Där har du fel, för om man läser exakt vad de själva har skrivit så är det precis just temperaturen 'kallt' de har försökt att skapa.
Jag har aldrig hävdat att min bild som jag slängde ihop på någon enstaka minut är lika genomarbetad som deras färgläggning, som troligtvis tog ett antal timmar att få till. De har fått betalt för att göra det, men om du pröjsar så kan jag givetvis ge min bild lika mycket omsorg som de gjorde med sitt spel. Inga problem för mig. Det är inte själva poängen med bilderna heller. Vilket du uppenbarligen missade.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Förstår dock inte varför dom vill ha det "kallt"? Vafan, bara för att det blir krig, så kommer inte världen bli kall, och inte heller kommer den bli blå.

Nej DICE, BF4 får ni fan släppa med MOD verktyg.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk

fint med färger

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Där har du fel, för om man läser exakt vad de själva har skrivit så är det precis just temperaturen 'kallt' de har försökt att skapa.

Källa? För jag tror precis som alla andra att man enbart har uttalat sig om en stilistisk eller emotionell "kyla", och inte en utomhustemperatur. Eftersom relativt stora delar av BF3 utspelar sig på varma platser så verkar det orimligt.