AMD storsatsar inför julhandeln – släpper ny prestandadrivrutin och "spelbundle"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fantomsmurfen:

Kan ju knappast vara gratis för AMD att bundla med flera nya spel med sina grafikkort.

Kan inte kosta dem många kronor att köpa stora volymer licensnycklar från Steam och Origin. Kostnaden för att tillverka en nyckel är ju noll och går de inte och köper tusentals nycklar får det nog en rätt fin rabatt ska du se.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Verkar finnas en bugg i den versionen som initialt publicerades. AMD jobbar på en uppdaterad version som beräknas vara klar inom kort (hoppas jag)

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Calle:

Verkar finnas en bugg i den versionen som initialt publicerades. AMD jobbar på en uppdaterad version som beräknas vara klar inom kort (hoppas jag)

Åfan, men den kommer väl idag va ?
Vad var det för bug ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Hur installerade du drivarna ?
Körde du över de gamla eller avinstallerade du dom först sen installera de nya ?

Installerade rakt över dom gamla, gick galant

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Skrivet av Macke93:

Installerade rakt över dom gamla, gick galant

Är det så man ska göra eller funkar det bra med just denna drivrutin från Sweclockers ?
Sen när AMD släpper den "riktiga" ska man avinstallera den gamla då sen installera ?
Eller hur ligger det igentligen till med uppdateringar, borde ju finnas ett sett att man ska göra si och så på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Kan inte kosta dem många kronor att köpa stora volymer licensnycklar från Steam och Origin. Kostnaden för att tillverka en nyckel är ju noll och går de inte och köper tusentals nycklar får det nog en rätt fin rabatt ska du se.

Klart de får spellicenserna betydligt billigare än vanliga konsumenter men gratis eller nästan gratis är det säkerligen inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av punchline82:

Varför har sweclockers strykit över texten och att man inte sen kan ladda ner drivrutinen ?

Skrivet av Calle:

Verkar finnas en bugg i den versionen som initialt publicerades. AMD jobbar på en uppdaterad version som beräknas vara klar inom kort (hoppas jag)

Skrivet av punchline82:

Åfan, men den kommer väl idag va ?
Vad var det för bug ?

Dels på grund av buggarna som AMD jobbar på att räta ut under dagen, dels på grund av..

Citat:

Hi Emil,

This email is an automated notification from Dropbox that your Public links have been temporarily suspended for generating excessive traffic. Your Dropbox will continue to function normally with the exception of Public links.

Sluta slanga ned så förbannat mycket!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hur vet man att det är inkluderat när man köper det då? Här står ju t.ex. bara Sleeping Dogs:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=761923#extra INgår de andra sakerna också? (Är lite trög idag )

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Dels på grund av buggarna som AMD jobbar på att räta ut under dagen, dels på grund av..

Sluta slanga ned så förbannat mycket!

Det finns en teknik som i folkmun benämns "torrent" som är utomordentligt bra när man ska dela filer

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Detta är "Crossfire Holiday bundle". De länkade inte till "Never Settle Game Bundle" i vilken HD 7900 serien ingår.

Aaaaaah. Tackar för upplysningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Det finns en teknik som i folkmun benämns "torrent" som är utomordentligt bra när man ska dela filer

Oh no you didn't

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil B:

Dels på grund av buggarna som AMD jobbar på att räta ut under dagen, dels på grund av..

Citat:

Hi Emil,

This email is an automated notification from Dropbox that your Public links have been temporarily suspended for generating excessive traffic. Your Dropbox will continue to function normally with the exception of Public links.
Sluta slanga ned så förbannat mycket!

Dagens asgarv...tack för det Emil

Skrivet av Hardware guy:

Det finns en teknik som i folkmun benämns "torrent" som är utomordentligt bra när man ska dela filer

Skrivet av jesusbarnet:

Oh no you didn't

Tänkte kommentera ngt om den lagliga torrenttrafiken.....men jag orkar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Någon som sitter på 5970 och märkt av någon skillnad?

Sitter på 5970, men som skrivet så finns ej stödet ännu för 5k serien. Lär dock komma tillsammans med officiella releasen av drivrutinen senare.

Permalänk

Ja, det är fint att se ni äntligen har fattat att drivrutiner spelar en viktig roll för er hårdvara amd. Nu är det bara ert konkursproblem med cpu:er med som ska fixas. Anställ människor istället för höns till chefer så kanske nåt händer.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

10% prestandaökning på mina 7870 känns fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Kan ju knappast vara gratis för AMD att bundla med flera nya spel med sina grafikkort.

Syftade snarare på att det skulle vara en "desperat handling" från AMD's sida. På grafikkortsfronten går det ju bra för dom till skillnad från andra sidan rummet så att säga

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

dammit, jag som precis satt ner foten och bestämt mig för ett GTX 680 ju. Lite off topic men: sitter med massa 3D applikationer, Maya, 3DS Max, ZBrush etc. Någon som har erfarenhet av Radeon när det kommer till det? Hört mycket strul med AMD drivisar, t.ex. att Maya viewport 2.0 inte funkar mm. Som sagt, någon som har erfarenhet får gärna berätta.

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Men var det inte buggar i den ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av punchline82:

Men var det inte buggar i den ?

BenchmarK3D
- "At the request of AMD the driver has been taken offline. They discovered some bugs and a new build is due to be released later today. Please keep checking this post, once we have the new build we'll update the file-mirror and thus the download."

http://benchmark3d.com/amd-catalyst-12-11-beta-9-01-8

Permalänk
Medlem

Så om jag beställde ett 7970 från Webhallen i fredags måste/borde jag ångra köpet och köpa det på nytt igen? Har inte hämtat ut det än men känns ju lite tråkigt att missa detta med en dag.

Permalänk

Tror ni man kommer kunna köra Shogun 2 i CF med dessa nya drivare ?
Eller ligger felet hos Creativ Assembly ?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av punchline82:

Tror ni man kommer kunna köra Shogun 2 i CF med dessa nya drivare ?
Eller ligger felet hos Creativ Assembly ?

Felet ligger definitivt på Creativ Assembly, Shogun fungerade fint på 7900 innan CA patchade spelet, det är efter patchen som det har krånglat.
Jag missttänker att något nytt kopieringsskydd spökar.
Om AMD lyckas fixa vad CA ställt till med, är en annan femma.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Fy fan vad nice med nya drivers!!!
AMD hittade några buggar och tog ner download
Ska ladda upp ny build snart, någon som vet var man ska hålla koll efter när den kommer up?

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk

Någon som har en aning om vilken tid den släpps ?
Eller tror ni den blir försenad och kommer imorgon ?

Permalänk
Medlem

Passar perfa då man just beställde en tidig julklapp till sig själv innehållande 2st 7970 OC Windforce 3x.
Alltid trevligt att AMD/ATi går ut med sådant till jul, vad jag minns så går det ända tillbaks till 9700 Pro?!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dalton Sleeper:

Passar perfa då man just beställde en tidig julklapp till sig själv innehållande 2st 7970 OC Windforce 3x.
Alltid trevligt att AMD/ATi går ut med sådant till jul, vad jag minns så går det ända tillbaks till 9700 Pro?!

Det var ingen dålig julklapp de inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Någon som har en aning om vilken tid den släpps ?
Eller tror ni den blir försenad och kommer imorgon ?

Jag läste att den var borttagen på grund av en bugg och skulle återkomma under dagen. gissar på att det är usa västkust tid som gäller..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=370055
www2.ati.com/drivers/beta/amd_catalyst_12.11_beta3_dotnet4.exe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

10-15% prestandaökning bara av en ny drivrutin är fullständigt galet bra ökning.

Med tanke på hur galet dåliga deras drivrutiner kan vara, specielt under linux där mitt 6970 presterar under mitt äldre GTX260 i 3d applicationer så skulle jag kunna tro att de kan förbättra ganska mycket på alla fronter.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

tack amd