Ingen som spelar SWTOR längre?

Permalänk

Ingen som spelar SWTOR längre?

Hej jag undrade om nån spelar detta längre alls eller om spelet dött helt?
i så fall hur mycket nytt har kommit kommer ej ihåg när jag seanst spelade detta, men det är månader minst 6-7månader tror jag har ju haft lite att göra med BF3,WOW,MOH:WF.
har speletblivit bättre med tiden eller avstannat helt?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Det är rät dött:) kommer börja då man kan lvla 50 grattis sen:) skall väl ske sanrt?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Det har blivit bättre har jag förstått av att läsa på forumen men jag och säkert många andra väntar nog till det blir free to play med att börja spela igen.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Själv hade jag tänkt att köpa några månader igen för ett tag sen, men kom ju sen på att det kommer bli free to play nu rätt snart (de säger ju "This fall", och är ju inte så länge till man kan räkna som höst imo), så kommer vänta tills dess

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Själv hade jag tänkt att köpa några månader igen för ett tag sen, men kom ju sen på att det kommer bli free to play nu rätt snart (de säger ju "This fall", och är ju inte så länge till man kan räkna som höst imo), så kommer vänta tills dess

Man måste väl ändå köpa själva spelet?

Jag köpte själv spelet för ett tag sedan, det ingår ju 1 månads speltid. Väntar med att fortsätta till det blir f2p.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Mackan3379:

Man måste väl ändå köpa själva spelet?

Jag köpte själv spelet för ett tag sedan, det ingår ju 1 månads speltid. Väntar med att fortsätta till det blir f2p.

Det vet jag inte, det är möjligt att man måste, spelar ingen roll för mig, har haft det sen det släpptes.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Det vet jag inte, det är möjligt att man måste, spelar ingen roll för mig, har haft det sen det släpptes.

Jaså, ja det stog det ja

Jag läste: "själv hade jag tänkt att köpa det för några månader sen"...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

ok då fattar jag, jo det stormade rätt hårt om det men det vart väl allt som allt en besvikelse, men så är det i spelvärlden man kan inte tro att Star Wars per aotumatik är ett toppen spel det måste ju in lite mer än så
men får se om ajg tar uppd et nån gång köpte Pandaria men efter att man räddaat sköldpaddan är ju det som det var när ajag köpt alla exp som fanns. så det blev lite som jaha detta har man ju gjort förr liksom

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Vad är SWTOR?

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk

Star Wars The Old Republic heter så men förkortas SWTOR

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

SWTOR är absolut inte dött. Vårt gille är fortfarande i allra högsta grad aktivt, liksom många andra.

Permalänk

Jaha, verkar som att "free-to-play" bara gäller upp till level 15, så är mer som en trial som man måste köpa spelet för antar jag?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jaha, verkar som att "free-to-play" bara gäller upp till level 15, så är mer som en trial som man måste köpa spelet för antar jag?

SWTORs F2P modell har inte haft release ännu.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

SWTORs F2P modell har inte haft release ännu.

Okej, tycker det är väldigt oklart, eftersom när jag tryckte på Play Now på Free 2 play sidan stod det att jag fick spela gratis upp till lvl 15, då fattade jag det som att det var hela grejen. Finns det något datum när det släpps då? Det står fortfarande bara "This fall", men hösten börjar ju gå mot sitt slut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, tycker det är väldigt oklart, eftersom när jag tryckte på Play Now på Free 2 play sidan stod det att jag fick spela gratis upp till lvl 15, då fattade jag att det var hela grejen. Finns det något datum när det släpps då? Det står fortfarande bara "This fall", men hösten börjar ju gå mot sitt slut.

Free to play testas på testservern just nu så gissar att det bara är några veckor kvar nu. Efter att de slog ihop servrarna är det mycket folk och fart på spelet igen.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

De har inte släppt F2P ännu, just nu har de bara prova på till level 15 gratis.

När de släpper Free 2 Play (gissningsvis under November månad) så kommer alla kunna levla till 50 utan att betala något. Man behöver inte köpa spelet utan alla ska gratis kunna ladda ner klienten från deras hemsida och börja spela. Däremot så kommer ett antal saker vara begränsade om man spelar utan subscription. Utan subscription kommer du t.ex. endast kunna spela 5 st warzones i veckan. Men det ska bl.a. gå att köpa i deras cash-shop en unlock så du får obegränsade warzones under en veckas tid utan att behöva betala en subscription.

De har slagit ihop alla servrarna de skapade och skapat en superserver med mycket högre population cap än de tidigare servrarna så nu finns det endast en PVE server, en PVP server och en RP server i Europa (förutom tyska, franska osv servrarna). Så det är bra med befolkning på alla planeter under normal speltid (iallafall på PVE servern där jag spelar) och det finns inga spökservrar längre.

Permalänk
Medlem

tyckte nog tyvärr att spelet saknade själ. Detta yttrade sig mest i att jag inte kunde gå dit jag ville. Om de extremt linjära delarna åtgärdades kanske intresset skulle komma åter, men att gå i en "korridor" från a-b har vi redan gjort.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Jaså, ja det stog det ja

Jag läste: "själv hade jag tänkt att köpa det för några månader sen"...

"Själv hade jag tänkt att köpa några månader igen för ett tag sen"

Läs igen. Han menar uppenbarligen att han tänkte köpa några månaders speltid till spelet, inte själva spelet.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

tyckte nog tyvärr att spelet saknade själ. Detta yttrade sig mest i att jag inte kunde gå dit jag ville. Om de extremt linjära delarna åtgärdades kanske intresset skulle komma åter, men att gå i en "korridor" från a-b har vi redan gjort.

Det är bara i startområdena som spelet kan upplevas trångt och linjärt i sin uppbyggnad. Den känslan försvinner efterhand som planeterna blir större och miljöerna öppnar upp sig.

Några av planeterna på högre nivå, är rent av massiva till sin storlek.

Permalänk
Medlem

Ja, jag måste ju ändå säga att det har dött ut lite, det går inte att förneka.

Men det finns aktiva spelare kvar, vi kör stenhårt fortfarande, och har just nu clearat allt i PvE, vilket är otroligt rolig (Om man räknar 8 man, har en boss kvar i 16 manna ).
Så om ni söker aktiva svenska spelare så kommer ni nog att hitta det garanterat!

Men å andra sidan har Bioware gjort ett bra jobb på att faktiskt förhindra det och hitta lösningar. Superservers var ju det första steget för att få fler aktiva servrar, vilket fungerar riktigt bra, får bara hoppas att F2P kommer att innebära ännu mer aktivitet, för spelet i sig är ju riktigt bra enligt mig.

Om man spekulerar mer kring varför det blev som det blev, så enligt mig beror det på att dom släppte spelet för tidigt. Om dom hade släppt spelet nu tills jul istället och haft ett openbeta på ett halvår hade detta spelet verkligen haft spelare. Men tyvärr blev ju det inte så

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna använda 60dagars game time cards efter f2p? Funderar på att testa igen under vintern.

Tröttnade egentligen aldrig på swtor, gillade det men fick lov att sluta då jag blev helt ensam kvar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Ja, ensam lär du inte vara längre.

Gamecards kommer fungera som vanligt. Kolla in http://www.swtor.com/free

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på pvp servern som har lust att berätta hur många inloggade det brukar vara på planeterna?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Jag kom tillbaka till spelet nu för några veckor sedan efter ett uppehåll på cirka 7 månader. Spelet har förbättrats enormt mycket med många nya välkomna funktioner. Efter sammanslagningen av servers i september har spelet fått nytt liv igen och på kvällarna är det inte ovanligt med runt 400 personer på imperial fleet (basen för empire).

F2P upp till level 50 borde komma nu i november eller kanske i början av december om vi har otur. Denna versionen kommer dock att innehålla mängder med restriktioner så som max 5 PvP matcher i veckan.

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Någon som spelar på pvp servern som har lust att berätta hur många inloggade det brukar vara på planeterna?

Det beror på tid på dagen. Men det brukar vara relativt många. Sedan är open world PvP kanske inte spelets starka sida.
Vi i Ruthless brukar istället planera in PvP turneringar etc vilket brukar bli riktigt roligt.

Men för att vara mer specifik beror det också på viklen planet, startområden och de första planeterna brukar ha 100-200.

Skrivet av DeathMetal:

Jag kom tillbaka till spelet nu för några veckor sedan efter ett uppehåll på cirka 7 månader. Spelet har förbättrats enormt mycket med många nya välkomna funktioner. Efter sammanslagningen av servers i september har spelet fått nytt liv igen och på kvällarna är det inte ovanligt med runt 400 personer på imperial fleet (basen för empire).

F2P upp till level 50 borde komma nu i november eller kanske i början av december om vi har otur. Denna versionen kommer dock att innehålla mängder med restriktioner så som max 5 PvP matcher i veckan.

Tänk dock på att man kan köpa till sig flera PvP matcher, samt operations. Detta gör att man kan välja att betala för det man spelar.
Personligen kommer jag att fortsätta att betala

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Det är bara i startområdena som spelet kan upplevas trångt och linjärt i sin uppbyggnad. Den känslan försvinner efterhand som planeterna blir större och miljöerna öppnar upp sig.

Några av planeterna på högre nivå, är rent av massiva till sin storlek.

Körde upp en JK till 50, men tyckte aldrig att jag lockades att avvika från "vägen". De gånger jag gjorde försök kom jag inte långt innan "dödsmätaren" började räkna.

Tror att problem i sig ligger i sättet dem ser sitt arbetsmaterial på. Men vem vet...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Kommer man kunna använda 60dagars game time cards efter f2p? Funderar på att testa igen under vintern.

Tröttnade egentligen aldrig på swtor, gillade det men fick lov att sluta då jag blev helt ensam kvar.

Det ska fungera, står i deras faq iaf.

edit: sorry för off topic, trodde jag var i en annan tråd. Rensad.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |