Hur lägger man till undertexter?

Permalänk
Avstängd

Hur lägger man till undertexter?

Tjena!
Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att lägga till undertexter till en film/serie.
Vet var man laddar ner dom och så, och vet hur man lägger till det när man ska kolla på datorn.
Men det är på TV;n jag ska kolla och jag vet att det finns ett program som lägger till undertexter men har glömt vad det hette.
Så om ni vet något program eller nåt så får ni gärna skriva det, tackar!

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av laxaee:

Tjena!
Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att lägga till undertexter till en film/serie.
Vet var man laddar ner dom och så, och vet hur man lägger till det när man ska kolla på datorn.
Men det är på TV;n jag ska kolla och jag vet att det finns ett program som lägger till undertexter men har glömt vad det hette.
Så om ni vet något program eller nåt så får ni gärna skriva det, tackar!

du måste oftast döpa dom till samma som filmen/serien och ha allt i samma mapp.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

T.ex så här

Sweclockers.avi
Sweclockersaaaa.srt

Funkar inte...

Måste Sweclockers.avi + Sweclockers.srt = Då rätt texter följer efter film.

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Sötast

Ännu en av tusentals trådar som inte har tillräcklig information för att folk ska kunna ge ett korrekt svar.

Hej! Min bil är sönder!!! Varför? HJÄLP!

Du nämner att du titta på din TV, då är den uppenbara frågan.... med vad? vad använder du för att spela upp materialet? har det stöd för undertexter? osv osv osv.

Permalänk
Medlem

VLC Media Player kan dra in en undertext bara du säger åt programmet var skiten ligger först.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Lättaste är väl om du kör med xbmc, lägg textfilen i samma mapp som filmen ligger i.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
99:e percentilen

Du kan bara dra undertextfilen till det VLC-fönster där filmen spelas upp, så börjar undertexterna automatiskt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hur kör du på teven? Via usb minne? Via datorn kopplad till den? HUR? INFO TACK!

Väldigt lätt att svara på din fråga om man vet vad du har för prylar och hur du brukar spela upp filmerna/serierna, men väldigt svårt då det inte står någon som helst information i din fråga...

Hur spelar jag upp film med undertext på teven? LOL, finns hundra olika sätt och därmed hundra olika svar...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extremaz:

Hur kör du på teven? Via usb minne? Via datorn kopplad till den? HUR? INFO TACK!

Väldigt lätt att svara på din fråga om man vet vad du har för prylar och hur du brukar spela upp filmerna/serierna, men väldigt svårt då det inte står någon som helst information i din fråga...

Hur spelar jag upp film med undertext på teven? LOL, finns hundra olika sätt och därmed hundra olika svar...

Haha med USB

Visa signatur

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zuggmate:

Du kan bara dra undertextfilen till det VLC-fönster där filmen spelas upp, så börjar undertexterna automatiskt.

Skrivet av KaakaaN:

VLC Media Player kan dra in en undertext bara du säger åt programmet var skiten ligger först.

Om ni ska kommentera får ni gärna läsa allt

Edit: Men tack endå!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av laxaee:

Haha med USB

Om du kör det direkt genom teven så behöver teven ha stöd för undertext uppspelning och om den har det så borde det bara vara att du lägger in filmen och undertexten i en mapp på usb minnet, tex Spiderman.avi och Spiderman.srt i en mapp som heter Spiderman. Då borde teven hitta undertexten och spela upp denna automatiskt med filmen. Dock vet jag att vissa teve apparater inte stödjer undertext hantering i sitt innbyggda "mediauppspelnings sak" och då funkar inte detta.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av laxaee:

Om ni ska kommentera får ni gärna läsa allt

Edit: Men tack endå!

Trodde du menade att det fanns en dator kopplad mot TV:n

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zuggmate:

Det visste jag inte! Tack som fan! Alltid krånglat med högerklick->undertexter>välj fil osv....

Permalänk
Medlem

Om man har undertexter för flera språk, så stödjer vissa uppspelare att man stoppar in ett extra mellanled som beskriver språket i filnamnet för undertexten.

Tex.

• Filmfil: spiderman.mkv

• Svensk undertext: spiderman.swe.srt

• Engelsk undertext: spiderman.eng.srt

Vad jag känner till så har åtminstone VLC och XBMC stöd för detta.