War Z det nya "stora" zombie spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Detta var då det sämsta jag någonsin sett.

Att de ens vågar jämföra sig med DayZ's alpha är otroligt.
Finns ingenting jag gillade med detta. Dåligt gjort och förbaskat äckligt "spel".

DayZ's zombies är mycket bättre gjorda, både vad som gäller hur de navigerar och animationer osv.
Om ni inte har en nyckel, skatta er lyckliga.

Haha då är det ju bäst att låta över spelet till en anna fattig person som inte vågar köpa spelet utan vill pröva det först .... ?

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Seriöst, är ju så grovt mycket hjärndött dödande här, även i de första småstäderna får man ducka för sniperkulor, och vara riktigt försiktig för att inte få skallen spräckt av en hammare (bara jag som tycker det är skumt att 3 kulor från en pistol inte dödar dig, men 3 slag med en hammare gör det?), trotts att man just spawnat och inte ens har en chokladkaka någon kan vilja sno.

Handlar mycket om att det fortfarande är i alpha-fasen, därmed inte särskilt balanserat. Avstånd och vissa vapen rimmar inte särskilt väl, pistoler bl.a.

Pk-andet kommer att lösas genom negativa påföljder så att man kommer tänka både en och två gånger innan man dödar en annan spelare. In och läs lite i forumet så blir du säkert klokare.

F.ö. så verkar det som att många här i tråden inte vet vad alpha innebär, och vad som kan förväntas. Trodde ni verkligen att spelet skulle flyta på utan problem så här pass tidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De roliga är att de mest av alla WarZ hatare hatar spelet för att de köpt Arma2 vilket är urkasst för en MOD, DayZ som är OK...
Sen ljuger de för sig själva o säger att WarZ är skit för att känna sig trygga med Arma2 köpet.

WarZ är ett lovande spel. Vapen, loot, område, grafik, det har ett perfekt sammankoppling.
DayZ är bra, men en mod. Vilket snart blir ett Solo spel som är baserad på Arma motorn. Jag gillar DayZ, men hatar de livlösa rörelserna. De enda som är bra med DayZ är grafiken, kanske. Hatar att saker o ting ska spawna på bestämda platser som oftast är överbemannade. I WarZ hittar du mat t.ex. vid hus och affärer. Vapen vid polisstationer/bondgårdar kanske. Alltså mer bestämda o fina spawns. WarZ har vart i alpha i snart 2 veckor. Och jag erkänner att de kommit väldigt långt då jag spelar sen dag ett.

Du förlorar även allt i WarZ när du dör, som i DayZ. Stats du behåller är hur många zombies du dödat/spelare saksamma. Inte direkt att någon ser dina stats.
Men DayZ har inte lika bra zombie/miljö ljud. De har inte lika bra animationer. Seriöst, Arma 2 motorn, Soldater springer som om de försöker fånga äpplen med armarna.

Saken är den att man kan klättra på stegen i DayZ, inte än i WarZ. Men de är inte DayZ som får spelet o kunna göra de utan motorn.
Även är blir DayZ begränsad, då man inte kan lägga in något motorn inte kan hantera.

WarZ kommer snart med klättring, simmande, o allt annat.
Claner/Stronghold/friendlist/En ny del av kartan och massa annat släpps nu på fredag. Spelet patchas även dagligen.
Spelet har vart ute i exakt 16 dagar nu och de har kommit bra mycket längre än vad DayZ gjorde i sina första 20 dar i alpha.
Ja har båda spelet, och jag kanske låter som en WarZ fanboy, men jag "tror" att WarZ har mycket mer potential än DayZ.

Så sluta med era hat bara för ni slösa 250 spänn på ett spel för en mod. Och Jag förstår inte varför man ens tar upp DayZ i en WarZ tråd.

Måste vara det dummaste jag läst. Warz är som en 10-årings kreation.

Man jämför spelen för att warz är en klon av dayz.

Det är ett zombie bf3 med lol-grafik.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De roliga är att de mest av alla WarZ hatare hatar spelet för att de köpt Arma2 vilket är urkasst för en MOD, DayZ som är OK...
Sen ljuger de för sig själva o säger att WarZ är skit för att känna sig trygga med Arma2 köpet.

WarZ är ett lovande spel. Vapen, loot, område, grafik, det har ett perfekt sammankoppling.
DayZ är bra, men en mod. Vilket snart blir ett Solo spel som är baserad på Arma motorn. Jag gillar DayZ, men hatar de livlösa rörelserna. De enda som är bra med DayZ är grafiken, kanske. Hatar att saker o ting ska spawna på bestämda platser som oftast är överbemannade. I WarZ hittar du mat t.ex. vid hus och affärer. Vapen vid polisstationer/bondgårdar kanske. Alltså mer bestämda o fina spawns. WarZ har vart i alpha i snart 2 veckor. Och jag erkänner att de kommit väldigt långt då jag spelar sen dag ett.

Du förlorar även allt i WarZ när du dör, som i DayZ. Stats du behåller är hur många zombies du dödat/spelare saksamma. Inte direkt att någon ser dina stats.
Men DayZ har inte lika bra zombie/miljö ljud. De har inte lika bra animationer. Seriöst, Arma 2 motorn, Soldater springer som om de försöker fånga äpplen med armarna.

Saken är den att man kan klättra på stegen i DayZ, inte än i WarZ. Men de är inte DayZ som får spelet o kunna göra de utan motorn.
Även är blir DayZ begränsad, då man inte kan lägga in något motorn inte kan hantera.

WarZ kommer snart med klättring, simmande, o allt annat.
Claner/Stronghold/friendlist/En ny del av kartan och massa annat släpps nu på fredag. Spelet patchas även dagligen.
Spelet har vart ute i exakt 16 dagar nu och de har kommit bra mycket längre än vad DayZ gjorde i sina första 20 dar i alpha.
Ja har båda spelet, och jag kanske låter som en WarZ fanboy, men jag "tror" att WarZ har mycket mer potential än DayZ.

Så sluta med era hat bara för ni slösa 250 spänn på ett spel för en mod. Och Jag förstår inte varför man ens tar upp DayZ i en WarZ tråd.

Tror dayz blir bra när de släpper den färdiga egna versionen.
Har vart inne på att skaffa warZ, men jag kan inte låta bli och få L4D känsla av spelet blandat med lite war Inc., och det är inte vad jag är ute efter när jag tänker mig hardcore zombie survival.
får väl se, när man har tid över...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Måste vara det dummaste jag läst. Warz är som en 10-årings kreation.

Man jämför spelen för att warz är en klon av dayz.

Det är ett zombie bf3 med lol-grafik.

De väl va du tycker? Ja tyckte WarZ hade lite l4d grafik, men de var bättre än vad jag kunde tänka mig. Och jag är nöjd faktiskt. Jag tror de kan få in bra mycket idéer i spelet. Och en DayZ klon, jag förstår mig inte på folk? Vad är felet o ta idéer från andra spel? Säg något spel som är unikt? Och inte tagit något av något annat idag. Alltså DAGENDS spel. De dummaste du läst, tack för den.

Ja har DayZ och WarZ, tycker båda ger en unik känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Tror dayz blir bra när de släpper den färdiga egna versionen.
Har vart inne på att skaffa warZ, men jag kan inte låta bli och få L4D känsla av spelet blandat med lite war Inc., och det är inte vad jag är ute efter när jag tänker mig hardcore zombie survival.
får väl se, när man har tid över...

Kanske de, men finns hardcore i Warz:)
Men som sagt, båda spelen är bra, och ger en unik känsla, går inte o jämföra. Mer en smaksak. Jag igllar båda, men tror WarZ har större "Mindmap" än vad DayZ har då WarZ är gjort på en motor förtaget har kontroll över. DayZ är en mod till ett annat spel.

Fast än de blir självständigt, så kommer den va begränsad, pga, att de är fortfarande en motor för en simulatorspel. Thats it:(

Edit: Spelets zombies var stört buggade igår, idag blev de bättre, men blev lite buggade på ett annant sätt. Deras mele range blev längre av någon anledning. Nu släpptes de en patch, fixat allt smått, fixat de flesta buggs, och öppnat en stor del av kartan :3 Övergiven flygplats o allt :3

Permalänk
Skrivet av klonklonk:

Handlar mycket om att det fortfarande är i alpha-fasen, därmed inte särskilt balanserat. Avstånd och vissa vapen rimmar inte särskilt väl, pistoler bl.a.

Pk-andet kommer att lösas genom negativa påföljder så att man kommer tänka både en och två gånger innan man dödar en annan spelare. In och läs lite i forumet så blir du säkert klokare.

F.ö. så verkar det som att många här i tråden inte vet vad alpha innebär, och vad som kan förväntas. Trodde ni verkligen att spelet skulle flyta på utan problem så här pass tidigt?

Hade för mig att DayZ också var i Alpha, har inte sett några såna problem där Avstånd med pistoler? Detta handlade om 5-10 meter... Eller funkar pistoler bäst på 20 cm avstånd kanske?

Pk-andet kommer lösas? Ja, de ger bara fler och fler löften, ska bli väldigt spännande att se hur väl de lyckas hålla dem, speciellt med sin långa erfarenhet av spelutveckling sen tidigare.

Är väl rätt oklart om de är i Alpha eller Beta, för någon vecka sen skrevs det ju att Alphan skulle ta slut igår, den 31a, och övergå till Beta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Kanske de, men finns hardcore i Warz:)
Men som sagt, båda spelen är bra, och ger en unik känsla, går inte o jämföra. Mer en smaksak. Jag igllar båda, men tror WarZ har större "Mindmap" än vad DayZ har då WarZ är gjort på en motor förtaget har kontroll över. DayZ är en mod till ett annat spel.

Fast än de blir självständigt, så kommer den va begränsad, pga, att de är fortfarande en motor för en simulatorspel. Thats it:(

Edit: Spelets zombies var stört buggade igår, idag blev de bättre, men blev lite buggade på ett annant sätt. Deras mele range blev längre av någon anledning. Nu släpptes de en patch, fixat allt smått, fixat de flesta buggs, och öppnat en stor del av kartan :3 Övergiven flygplats o allt :3

Så, ett spel som går ut på att överleva i en zombieapokalyps bör alltså inte köras på en motor som är gjord för att vara realistisk?

Permalänk
Medlem

Hade uppskattat som fasiken om någon kunde pm:a mig en BETA key :)! Vill gärna testa spelet! Tack på förhand.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Haha, spelet är byggt på en lögn av amatörer för att tjäna lite snabba pengar, totalt värdelöst, det är 10 gånger sämre än vad första versionen av DayZ alpha var.

Ska få en nyckel idag och köra bara för att få mig ett gott skratt.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Haha, spelet är byggt på en lögn av amatörer för att tjäna lite snabba pengar, totalt värdelöst, det är 10 gånger sämre än vad första versionen av DayZ alpha var.

Ska få en nyckel idag och köra bara för att få mig ett gott skratt.

Men jesus christ. Om nu spelet är så jävla dåligt, kan inte alla ge fan i och spela det då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Om nu spelet är så jävla dåligt, kan inte alla ge fan i och spela det då?

Om det ändå vore så simpelt.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Så, ett spel som går ut på att överleva i en zombieapokalyps bör alltså inte köras på en motor som är gjord för att vara realistisk?

Beror på vad man är ute efter? Ja tkr WarZ passar i den grafiken, och DayZ i sin. Men WarZ är inte värdelös för de. Som sagt ni försöker inte ens spela spelet...ni spelar de bara för att hitta FEL. Och nej ett spel i den genren behöver itne vara i realism motor. En smaksak, jag tkr att WarZ motorn ger en bra känsla, speciellt omgivningen.

Du kan inte komma med någonting som betyder något för mig, för de här är vad JAG TKR, de spelar ingen roll vad du tkr, och för övrigt bryr jag mig inte om de.
Ja har som sagt DayZ och WarZ, gillar båda på något sätt. Men som nu tidigare nämndes...DayZ första alpha är fan inte bättren WarZ alpha..Hahah du som sa de har fan inte spelat DayZ sen dag ett.

Skrivet av zhrooms:

...

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Hade för mig att DayZ också var i Alpha, har inte sett några såna problem där Avstånd med pistoler? Detta handlade om 5-10 meter... Eller funkar pistoler bäst på 20 cm avstånd kanske?

Pk-andet kommer lösas? Ja, de ger bara fler och fler löften, ska bli väldigt spännande att se hur väl de lyckas hålla dem, speciellt med sin långa erfarenhet av spelutveckling sen tidigare.

Är väl rätt oklart om de är i Alpha eller Beta, för någon vecka sen skrevs det ju att Alphan skulle ta slut igår, den 31a, och övergå till Beta.

Vet att tre skott ska döda vid det avståndet, skjuter du i fötterna kanske det är en annan femma. DayZ hade även dom ett ton problem i tidiga faser av modden, zombie ai:n var riktigt dålig och MASSOR med problem med animationer m.m.

Som sagt, förväntar man sig att en alpha-fas är smidig kommer man bli besviken. Jag ser mycket potential i WarZ och implementerar dom allt dom lovat kommer det bli ett kanonspel.

Permalänk
Skrivet av klonklonk:

Vet att tre skott ska döda vid det avståndet, skjuter du i fötterna kanske det är en annan femma. DayZ hade även dom ett ton problem i tidiga faser av modden, zombie ai:n var riktigt dålig och MASSOR med problem med animationer m.m.

Som sagt, förväntar man sig att en alpha-fas är smidig kommer man bli besviken. Jag ser mycket potential i WarZ och implementerar dom allt dom lovat kommer det bli ett kanonspel.

Ja, de gjorde de inte i alla fall, tog 9 skott i bröst/midja, och eftersom de har hitmarkers så kan man vara säker på att man träffade också, hade ju bara 12 skott, och de 9 första gick till ena snubben, och de 3 sista gick till den andra, när de inte dödade honom hade jag inte mycket mer att göra, försökte smita men han sköt mig med ett skott så fort jag ställde mig upp.

Jo, DayZ hade många problem i början, men detta har ju ändå varit i utveckling i 2 år, inte sant? Nej men ärligt talat, visst kan det bli ett okej spel om de fixar alla problem och håller allt de lovar, kopierar man ett vinnande koncept är det svårt att misslyckas, men det är mer principen att de betett sig som svin som stör mig

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Verkar minst sagt som att folk tycker både gott och ont om detta spel!

Jag spelar DayZ cirka 4 timmar varje dag, och älskar den unika paranoida känslan som spelet automatiskt genererar! Känner dock att det vore kul att testa på även detta spel, eftersom det verkar så likt DayZ!

Så om någon vänlig själ skulle ha en beta-key liggandes så skulle jag mer än gärna ta emot den!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Har haft fingret på köpaknappen några gånger, men av mer eller mindre uppenbara skäl avstått. Hade hoppats på att komma över en nyckel, så, nu är det dags att visa givmildhet...

Permalänk

det är ju sjukt att se alla butthurts dayz spelare som finns här, fantastiskt. Om ni inte gillar WarZ så varför tar ni er ens tid att argumentera? Har ni inte något bättre för er? Är det för att ni försöker övertyga er själva om att dayz är det bättre spelet?

Ps. Har aldrig spelat warz eller dayz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felleboy88:

det är ju sjukt att se alla butthurts dayz spelare som finns här, fantastiskt. Om ni inte gillar WarZ så varför tar ni er ens tid att argumentera? Har ni inte något bättre för er? Är det för att ni försöker övertyga er själva om att dayz är det bättre spelet?

Ps. Har aldrig spelat warz eller dayz

Kanske borde döpa om denna tråd till "endast positiva ord warz"? klart som attan man får skriva om man inte tycker om det och varför, ge dig nu va.

själv har ja båda och gillar inte warz alls. dayz känns mer vuxet. warz kommer aldrig få den känslan av o livrädd när man springer omkring. vilket är synd för dom har lite smarta idéer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kanske är dumt att håna ett spel såhär när det inte riktar sig mot att vara realistiskt, men tyckte ändå det var väldigt kul; "fasen, har inte plats med ett shotgun i ryggsäcken...ajuste, jag kan ju äta upp den här chokladkakan så får den plats. Väldigt märkligt att man också kan ha 20 vattenflaskor i samma stack, men slänger man ut 10 av vattenflaskorna så kan man ändå inte få in en cola burk xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Kanske är dumt att håna ett spel såhär när det inte riktar sig mot att vara realistiskt, men tyckte ändå det var väldigt kul; "fasen, har inte plats med ett shotgun i ryggsäcken...ajuste, jag kan ju äta upp den här chokladkakan så får den plats. Väldigt märkligt att man också kan ha 20 vattenflaskor i samma stack, men slänger man ut 10 av vattenflaskorna så kan man ändå inte få in en cola burk xD

Ja, jag hoppas dom gör något med backpack systemet. De har ju en Vikt mätare som inte verkar funka, om en liter vatten vägde 1 kilo så skulle man inte kunna ha 100 st.

Permalänk
Skrivet av GreeM:

Kanske borde döpa om denna tråd till "endast positiva ord warz"? klart som attan man får skriva om man inte tycker om det och varför, ge dig nu va.

själv har ja båda och gillar inte warz alls. dayz känns mer vuxet. warz kommer aldrig få den känslan av o livrädd när man springer omkring. vilket är synd för dom har lite smarta idéer

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart får folk skriva och tycka vad de vill. Men sen att sitta i alla warz trådar och predika mer än Jehovas vittnen hur dåligt spelet är har det gått för långt

Permalänk
Medlem

Har kört lite mer idag, och undrar om det endast är barn som kör WarZ? Ja springer omkring o vill testa spelet helt nystartad utan något alls på mig. Försökt typ 10 gånger men såfort ja springer iväg 2-3 minuter så kommer någon, självklart skriver ja att ja absolut inte har någon loot o att de ser att ja inte har några vapen. Lik förbannat går de på o skjuter en. Vinner man något på o döda spelare eller är det bara för att man inte har något annat o göra i detta spel?

Permalänk
Skrivet av GreeM:

Har kört lite mer idag, och undrar om det endast är barn som kör WarZ? Ja springer omkring o vill testa spelet helt nystartad utan något alls på mig. Försökt typ 10 gånger men såfort ja springer iväg 2-3 minuter så kommer någon, självklart skriver ja att ja absolut inte har någon loot o att de ser att ja inte har några vapen. Lik förbannat går de på o skjuter en. Vinner man något på o döda spelare eller är det bara för att man inte har något annat o göra i detta spel?

Personligen har jag insett att det är det spelet är designat för, det är det enda som riktigt känns kul, det finns inget annat överlevnadsmoment än att överleva survivors, genom att döda dem, vare sig de säger sig vara utan prylar eller inte, det är också det roliga med spelet, det finns inget moment att försöka besegra naturen, jaga, skaffa saker så man kan elda och på så vis fixa mat, ingen spänning med att inte veta var man är, utforska kartan, lära sig att ta reda på var man är, kunna hålla koll på väderstreck, eftersom spelet kommer med integrerad karta och GPS.

Kort sagt det enda vettiga och underhållande att göra. Idag roade jag mig med att skjuta lite på avstånd mot en snubbe i en liten stad med min M4a, för att se honom springa in och ta skydd i en restaurang, och sen sitta och whinea i chatten, gick där ifrån och sa det även till honom, men självklart trodde han mig inte, skulle inte jag heller gjort, så han satt kvar i 20 minuter till, istället för att byta server.

Det känns helt enkelt dumt att avvika från den uthuggna stigen, som att klaga på uteblivna RPG-element i COD.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av klonklonk:

Handlar mycket om att det fortfarande är i alpha-fasen, därmed inte särskilt balanserat. Avstånd och vissa vapen rimmar inte särskilt väl, pistoler bl.a.

Pk-andet kommer att lösas genom negativa påföljder så att man kommer tänka både en och två gånger innan man dödar en annan spelare. In och läs lite i forumet så blir du säkert klokare.

F.ö. så verkar det som att många här i tråden inte vet vad alpha innebär, och vad som kan förväntas. Trodde ni verkligen att spelet skulle flyta på utan problem så här pass tidigt?

Beta*

Håller med dig
Älskar detta spelet, så himla roligt. Folk som inte prövat.. pröva.. NU

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker WarZ går på mycket mer smooth än vad DayZ gör med mindre lagg och buggar?
Jag har spelat DayZ, Jag köpte Arma II och Arrowhead just för att kunna spela DayZ.
Första gången jag hittade något användbart i DayZ var väl efter typ 10 liv dödad av massa springande eller kanske inte springande zombies då de mer buggade sig framåt då ena stunden sprang dem imot mig sen helt plötsligt var dem framme vid mig och slog på mig, Jag smög mig in i en lada där det låg ett gevär och en crossbow, Jag tog dem direkt och försökte lägga dem i mitt backpack då jag ville ta med mig båda.
Jag la dem i mitt backpack och vipps så var dem borta, när jag sedan kollade i backpacken så var inte ett enda vapen där.
Jag kröp vidare och hittade en lite större stad som jag sedan hittade ett gevär i och lite ammo, Jag gick vidare för att hitta lite mer grejor samtidigt som jag fick tabba ner för att kunna navigera mig själv på en karta i Google Chrome.
Jag hittade sedan en cykel som jag cyklade runder på en stund, sen helt plötsligt var jag jagad utav zombies, då jag tyckte det var konstigt att jag inte blivit skadad när dem ändå varit så nära mig för en stund sen så vände jag om och cyklade mot zombies'ena och mycket riktigt de kunde inte slå mig när jag var på cykeln om jag så stod stilla med den eller cyklade lite sakta runt dem, Så jag lekte runt med dem ett tag tillslut hade jag ca 10 zombies som "jagade" mig eller iallafall försökte. Jag stängde sedan av och startade sen igen efter några timmar, Jag hade fortfarande mitt gevär men min cykel var inte kvar. Jag smög mig sedan vidare men råkade bli upptäckt utav en zombie medans jag kröp i buskarna, Så jag sprang en bit iväg för att lättare kunna skjuta han då det inte var några andra zombies runt omkring mig, Han kom springande mot mig och jag skjöt några skott sen helt plötsligt stod han mitt framför mig o slog på mig så jag sprang ytterliga och försökte igen, sen tillslut så fick jag han, och han sprang "uber speedat" fram mot mig o la sig ner på marken och dog... Så jag förstår inte riktigt vad ni klagar över att WarZ har dåliga animationer, då jag personligen tycker DayZ är ännu mer buggigt och med dåliga animationer, då dem zombies'ena kan springa mot en sen helt plötsligt springa i en cirkel runt en för att sen helt plötsligt stå mitt framför en.

I WarZ därimot har jag aldrig träffat på en minsta bugg förutom att en gång så gick jag in i en affär och kollade så ingen annan var där sen helt plötsligt från igen stanns så kom det upp en gubbe bakom mig o klubbade ner mig med en hammare, Men det har aldrig hänt nån gång innan eller efter.
Men annars när jag spelar WarZ så har jag inte stött på någon bugg eller dålig animation där zombies'ena helt plötsligt tp'att fram till mig eller liknande heller inte andra spelare utan allt går på smooth som det ska göra.
Sen vissa säger ju WarZ är dålig pågrund utav bland annat paytowin, Men jag tror inte de själva kollat i marketplace då om man verkligen kollar i market så är det ända man kan köpa för riktiga pengar är följande:
SVD Ammo, Arrow, Flashlight, Spiked bat, Metal bat, Chemligt i olika färger, flare, massa olika hattar, Bag Mre (Mat), Elektro-Aid (Dricka), Bandages DX, CO4-Vaccine, Time Capsule och ett medkit.
Resten av grejorna som går att köpa är med pengar man hittar ingame som vissa zombies droppar.
Så att man skulle kunna vara överlägsen bara för att man har riktiga pengar att lägga på ingame grejor är helt fel, då du inte lixom kan köpa någon stor sniper eller något som helst skjutvapen för att sen spawna o skjuta alla, och de pengar man hittar ingame är mer andväningsbara då den går att köpa mer i matväg, lite olika sikten, lite ammo till olika vapen, bandage osv.
Och om det inte funnits lite grejor att köpa i Marketplace såsom hattar och sånt, så hade ju folk gnällt för att det finns för lite grejor att spendera sina pengar man fick när man köpte pioneer eller legend.

Vet att många DayZ fanboys kommer att "hata" på detta inlägg, men ville bara dela min personliga åsikt och erfarenhet utav båda spelen.

Permalänk
Medlem

Har köpt både DayZ och WarZ, tycker inte båda är speciellt roliga.
Bara och vänta och se till båda spelen är ute.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser ut som en ren kopia av DayZ.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mina fem cent!

Spelet har i mina ögon stor potential, att många klagar på att det är en ripoff och/eller att det suger pga buggar och grafik, det är helt löjligt. Nästan så att man borde sätta en åldersgräns på yttrandefriheten med så många idioter här. Spelutveckling görs i flera steg och ser nästan aldrig lika dant ut som andra spel under utveckling(såvida man inte följer samma mall).

Det finns bara ett unikt spel varje genre, och det är de alldeles första spelet. Sedan byggs nya spel på idéer taget från äldre spel, det är så spel utvecklas framåt. Det är endast positivt och jag ser ingen anledning till att klaga på andra spel för att på något sätt skydda ditt ego och äran av det spel du föredrar. Ta det goda med det onda dvs. Just TheWarZ är fortfarande under grov utveckling, mycket kommer att ändras såsom animation och ljud mm. Det är otroligt överskattat att vara fanboy när det gäller olika spel i samma genre(men inte samma serie).

Skrivet av TheBeast:

Jag tycker att det ser ut som en ren kopia av DayZ.

The War Z började utvecklas långt innan Dean Hall började med DayZ. Själva konceptet med att äta och dricka i överlevnads spel har funnits sedan många år tillbaka innan både TWZ och DayZ ens var en nedskriven idé. Jag har tex. haft tanken om att skapa ett zombie spel många år sedan, inte betyder det att andra har snott mina idéer...

Skrivet av zhrooms:

Haha, spelet är byggt på en lögn av amatörer för att tjäna lite snabba pengar, totalt värdelöst, det är 10 gånger sämre än vad första versionen av DayZ alpha var.

Ska få en nyckel idag och köra bara för att få mig ett gott skratt.

Går inte att jämföra två spel som är långt ifrån färdiga, båda spelen i alpha stadiet. En gemensam sak är att de båda har utvecklats på tidigare spelmotorer. DayZ på Real Virtuality 3 och TheWarZ på Eclipse motorn. Kan du förklara hur spelet är byggt på en lögn?

De har ca 110K aktiva medlemmar över 142 tusen totalt enligt deras forumstatistik med ett par hundra online dygnet runt. Har du något att backa upp ditt påstående med riktig fakta så gör gärna det, släng inte ut saker i luften utan att ange en mer trovärdig källa. Det är inte coolt att missakta någon!

Skrivet av SwedZi:

Hade uppskattat som fasiken om någon kunde pm:a mig en BETA key :)! Vill gärna testa spelet! Tack på förhand.

Skrivet av Tjodd:

Har haft fingret på köpaknappen några gånger, men av mer eller mindre uppenbara skäl avstått. Hade hoppats på att komma över en nyckel, så, nu är det dags att visa givmildhet...

För att få tillgång till spelet behöver ni antingen köpa tillgång till det eller få tag på en "beta" nyckel, på så sätt får ni mer eller mindre obegränsad tillgång till spelet(med vissa undantag givetvis). Det finns i tre versioner och olika prisklasser till dessa då. Survival, Pioner och Legend. De två sista skall ge spelarna tillgång till X antal beta nycklar som de kan ge bort. Dessa nycklar ger dig två dagars tillgång till spelet. Jag har dock endast Survival versionen. Så med andra ord köper du spelet och får tillgång till det under utvecklingsstadierna och självfallet så kan du fortsätta äventyret när spelet är släppt officiellt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

De väl va du tycker? Ja tyckte WarZ hade lite l4d grafik, men de var bättre än vad jag kunde tänka mig. Och jag är nöjd faktiskt. Jag tror de kan få in bra mycket idéer i spelet. Och en DayZ klon, jag förstår mig inte på folk? Vad är felet o ta idéer från andra spel? Säg något spel som är unikt? Och inte tagit något av något annat idag. Alltså DAGENDS spel. De dummaste du läst, tack för den.

Ja har DayZ och WarZ, tycker båda ger en unik känsla.

WarZ har samma grafik som War Inc! Då det använder samma motor, en hel del assets från det spelet och items.

Snyggt är det inte, draw distance är sjukt låg, områdena känns väldigt små, ljuden är rätt kassa.

Gameplayet verkar sjukt stelt, mycket bunnyhoppande, zombies är inget hot då man enkelt kan ta ihjäl fler än 3st med en hammare genom att slå - backa - slå - backa ... sjukt tråkigt! Så de enda hoten egentligen är andra spelare, men samtidigt inte då....det finns en Global Inventory där man kan lägga items man hittat och använda på alla karaktärer. Dör du så är det bara plocka från inventory!

Och varför kan de inte lägga loot och annat på bord, i hyllor och annat istället för på marken?! Är det så svårt?
Och varför lyser all loot likt blå neon?

Glömde bort, de ska ju också lägga till "special" zombies som tydligen ska vara svårare..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear