Webhallen på väg till Sisjön – i samma område som Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Undra hur mycket webhallen fick betala för denna artikel.

Har du fler konspirationsteorier du vill dela med dig av?

Permalänk
Medlem

Man köper ju alltid hellre i butik. problemet är ju att det är mycket dyrare...

ett exempel. Tangetbord: QPAD MK-85 kostar på inet. 999kr.
på Elgiganten (webbshop) 1450kr/ (butik) ca 1700 kr.

IDIOTI!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Aha men när kommer en vettig datorkomponentbutik till västerås då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Trevligt med konkurrens, dock så föredrar jag Inet framför webhallen.

Köpt en del från Inet, men bara 1 spel från Webbhallen. När det gäller spel verkar det som Webbhallen inte har så tokiga priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Webhallen och Inet ligger ju på samma gata i Stockholm... Har aldrig sett någon inne på Inet dock. Går ibland in där och testar grejer, eftersom personalen inte verkar ha någonting bättre för sig. Sedan köper jag någon smågrej för att inte känna mig skyldig. Går då några hundra meter och köper grejen på webhallen för någon hundralapp billigare (är alltför ofta fallet).
Webhallen vs Inet på Sveavägen är en ensidig historia.

Jag gör INTE så. Har jag känt på en vara i en viss butik så köper jag den där också. Just föra att sponsra dom (dom har hjälpt mitt köp). Däremot inte på elgiganten och siba.

Prismedveten är jag. Men värsta jag vet när folk ska dra till butiker och "känna" för att sen beställa den på internet/annan butik.

Servicen på inet är absolut i världsklass. Webhallen har inte samma erfarenhet av datorkomponenter som inet.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

Det är gött att kunna åka till någon affär efter skolan och köpa något och få det direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

En nagel i ögat för Inet om uttrycket tillåter.

Uttrycket lyder som följer: En "vagel" i ögat... Ingenting annat...

Permalänk

I Malmö ligger Inet och Webhallen inte så långt ifrån varandra heller!

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Undra hur mycket webhallen fick betala för denna artikel.

Troligtvis inte ett enda öre eftersom SweC gör denna typ av artiklar som rör dess medlemmar.

Permalänk
Medlem

inet<3

ja föredrar inet, men hoppas det blir mer konkurrens så de blir billigare :3
tycker inte webhallens personal är kunniga, men sen beror det på vem som jobbar ofc

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Umeå då

Röstade butik, gillar att gå runt och klämma/peta på saker.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker om webbutiker men det är bra med mer "välsorterade" fysiska butiker, finns alltid något man behöver köpa när man håller på med datorer. Bra alternativ till oss som inte vill handla på mediamarkt, elgigantet, etc. Mindre bra för oss som bor i småländska skogarna med trollen

Permalänk
Medlem

Vore kul om det kunde dyka upp någon till kedja i trestad, som det är just nu finns det bara Inet på Torp utan något direkt hot.
Nu när Ikea kommer till torp nästa år så kommer säkerligen kundströmmen att öka ännu mer i trestadsområdet.

Permalänk
Medlem

Jag beställer på nätet och hämtar ut direkt i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Nog för att webhallen säljer en hel del hårdvara också så säljer ju inte Inet spel, film och den delen av Webbhallens sortiment.
Blir det verkligen sådan enorm konkurrans mellan butikerna?

?

Hoppas dock innerligt på det för Inet är definitivt inte billigast men mycket bra butik i min mening. Så igen är Webbhallen iofs så?

Priskrig mellan dem hade varit guldläge.

Men om man kollar på resten av världen med den globalisering vi ser idag så skulle jag aldrig bli förvånad om karteller skulle kunna uppstå på dessa typer av produkter likaväl som olja/bensin, guld och allt annat tänkbart som vi redan vet har haft kartellbildningar istället för ren konkurresn hela vägen..

Det står rösta på vad du föredrar eller hur? Inte hur du handlar eller hur du vill handla eller har jag missat nån detalj nu? Föredrar alltid butik själv men som andra redan tagit upp så är det inte alltid ett alternativ heller.

Permalänk
Medlem

Det vore så grymt skönt ifall någon utav dom större aktörerna skulle till att välja en stad i Norrland (läs Umeå, Skellefteå, Luleå) som platsen för deras nya butik. Här i Skellefteå finns det två butiker, men priserna är helt uppåt väggarna och servicen är under all kritik.

Jag handlar gärna lokalt för att det underlättar på så många punkter, även om det skiljer någon hundralapp hit eller dit mot för webbpriser.

Kom igen nu, det börjar bli tröttsamt att vänta 3-4 dagar på att paketen ska dyka upp från söder, vi vill också ha en vettig butik.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Detta är grymma nyheter för mig. Jag bor i Majorna i Göteborg. Vägtullarna i Göteborg när dom kommer i början av nästa år och allt jävla köande inne i stan gör att Webhallen inne i stan går bort. Jag älskar också att Webhallen har samma pris i butik som på nätet. Så nu har jag easy access till bägge butikerna. Fan va man kan va gnidig nu. Kolla varorna på bägge butiker och köpa hårddisken på Webhallen och kablarna på Inet 2 sekunder senare

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk

Ni borde göra något åt hemsidan Webhallen. Inet´s är faktiskt en aning mer inbjudande att köpa lösa datorkomponenter ifrån.

Visa signatur

Dator: MB: MSI Z77 MPOWER, CPU: i7 3770K kyls av Antec Kühler H2O 620, GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC, HD: Plextor 256gb M5P samt Plextor 128gb M3P, RAM: Corsair 16gb cl8 1600Mhz Vengeance, Nätagg: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär

NAS: Qnap TS-469L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Föredrar att handla online. Varför? Närmaste större elkedjabutik är en så där 50 km här i från.

And your point is.....?
Jag föredrar butik all the way....datordelar kan jag beställa via nätet och hämta fysiskt....iofs tar jag då omvägen efter jobbet vilket ger mig ngr km extra resväg.
Men annan hemelektronik så som bilstereo, tv osv så åker jag mer än gärna 8 mil enkel resa för att komma till "min" butik bara för att det är så satans go stämning där. En butik av entusiaster för entusiaster. Ett vattenhål helt enkelt

Permalänk
Medlem

När Inet öppnade i Malmö så var det schyssta priser, hoppas det blir det med Webbhallen nu också för oss Göteborgare

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Frågan är vilka lokaler det rör sig om. Gamla Expert (f.d. OnOff) kanske?

Någon som har koll på när butiken invigs? Bör väl säkerligen ha några fina erbjudanden i butiken när de väl slår upp portarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Jag gör INTE så. Har jag känt på en vara i en viss butik så köper jag den där också. Just föra att sponsra dom (dom har hjälpt mitt köp). Däremot inte på elgiganten och siba.

Prismedveten är jag. Men värsta jag vet när folk ska dra till butiker och "känna" för att sen beställa den på internet/annan butik.

Servicen på inet är absolut i världsklass. Webhallen har inte samma erfarenhet av datorkomponenter som inet.

Haha, har egentligen bara gjort det en gång. Det var tangentbordsswitchar som skulle testas, och prisskillnaden var typ 300 kr billigare på webhallen.

Kände mig så otroligt skyldig att jag köpte en massa smågrejer jag behövde, på Inet, innan jag gick. Slutade ändå med att jag lämnade tillbaka tangentbordet, eftersom jag inte var nöjd :facepalm:

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Jag gör INTE så. Har jag känt på en vara i en viss butik så köper jag den där också. Just föra att sponsra dom (dom har hjälpt mitt köp). Däremot inte på elgiganten och siba.

Prismedveten är jag. Men värsta jag vet när folk ska dra till butiker och "känna" för att sen beställa den på internet/annan butik.

Servicen på inet är absolut i världsklass. Webhallen har inte samma erfarenhet av datorkomponenter som inet.

Betalar du mellanskillnaden vid mitt nästa köp då? Jag är student och har inte råd att punga ut hundralappar i mellanskillnad när det finns en butik som är billigare 300 meter bort bara för att Inet har så fruktansvärt bra service.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Betalar du mellanskillnaden vid mitt nästa köp då? Jag är student och har inte råd att punga ut hundralappar i mellanskillnad när det finns en butik som är billigare 300 meter bort bara för att Inet har så fruktansvärt bra service.

Hmm, du gråter om hur fattig student du är medans du sitter med bland annat 2x GTX680 i SLI som båda går på ca ÖVER 4200kr st. Vann du på lotto eller var det pappa som sponsrade?

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Uttrycket lyder som följer: En "vagel" i ögat... Ingenting annat...

Tyvärr, det är nagel i ögat som man säger.

Permalänk

Riktigt nice med webbutiker som även öppnar fysiska butiker men behåller webbpriserna. Najs att man kan komma undan fraktkostnaden när man beställer och finns det man vill ha i lager kan man åka och köpa det samma dag som bestämt sig för att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Uttrycket lyder som följer: En "vagel" i ögat... Ingenting annat...

Antar att du trollar, men låt gå:
Språknämnden/Språkrådet, Birgitta Lindgren:

Fråga: Vi undrar om
man säger som en nagel i ögat
eller som en vagel i ögat.
Kanske båda? Vi undrar
vilket av uttrycket som är
äldst, och om något kan
räknas som talspråk.

Svar: Det heter som en nagel
i ögat eller vara en nagel i
ögat. Nagel betyder här en
sorts spik. Uttrycken går
tillbaka på en bibeltext.
I Bibel 2000 står det i 4
Mos 33:55: ”Men om ni inte
fördriver landets invånare,
då kommer de som ni
lämnar kvar att bli taggar i
era ögon och pikar i era
kroppar.” I 1917 år översättning står det törnen. Men i
äldre översättningar står det
nagel.
Att man i dag ibland säger
vagel i ögat beror på att
många inte känner till den
här betydelsen av nagel. Det
rimmande ordet vagel verkar
därför sannolikt – det är ett
obehag som många har egen
erfarenhet av.

Dold text
Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt gött. Köpte en noctua fläkt från inet butiken i sisjön och asen tog 50 kr mer bara för att jag köpte den i butik... Hoppas inte webhallen kommer göra det. Härligt att bara åka dit och hämta upp om man behöver/vill ha något.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pontraz:

Betalar du mellanskillnaden vid mitt nästa köp då? Jag är student och har inte råd att punga ut hundralappar i mellanskillnad när det finns en butik som är billigare 300 meter bort bara för att Inet har så fruktansvärt bra service.

Håller med. Aldrig fattat all kärlek till inet egentligen. Dom är dyra, men bra service. Ska man bara hämta upp nåt klart man köper från billigaste stället.
Kommer definivt föredra webhallen pga inets ockerpriser i butik (om inte även webhallen drar upp priserna då i fysiska butiken dvs.).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tapi0:

Hmm, du gråter om hur fattig student du är medans du sitter med bland annat 2x GTX680 i SLI som båda går på ca ÖVER 4200kr st. Vann du på lotto eller var det pappa som sponsrade?

Nej dom kostade över 5k när jag köpte dem. Men då pluggade jag inte heller!

Visa signatur

mvh eller nått