Inet återköp 15.000 KR

Permalänk
Medlem

Inet återköp 15.000 KR

.............................................................................

Permalänk

Säg att dom ska ersätta det annrs går du vidare till arn eller vafan de kallas. Du kan ju oxå hota med att skriva allt på sweclockers. du kanske dom mjuknar

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft den? De första sex månaderna faller det enligt konsumentköplagen på återförsäljarens ansvar att bevisa att ett fel inte är ett fabrikationsfel. Så hävdar du det måste de byta ut maskinen eller göra återköp på den.
Poängen är att det är DERAS ansvar de sex första månaderna. Om de inte kan bevisa att du själv förstört moderkortet skall de i alla fall byta ut det kostnadsfritt.

Om du inte haft den mer än 14 dagar kan du skicka tillbaka den med stöd av distansavtalslagen. Då kan de inte säga något över huvud taget.

Permalänk
Rekordmedlem

Praxis är att man reparerar 3 ggr för SAMMA fel innan man byter ut hela produkten, på din beskrivning låter det som de inte försökt reparera 3ggr för samma fel, håller med om att det kan upplevas som störande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

är datorn en taurus (eller hur det stavas) ?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Regel nr #1
Låt aldrig en annan person bygga din dator :3
Människor går inte o lita på, ingen vet vart de lagt händerna innan de rör på ditt grafikkort!!!

skämt åt sidan,
Hände mig en gång med expert, då de fortsatte skicka mig en pajad skrivare, blev väl konsumentverket tillslut:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rabies79:

köpte delar på inet, med i7 fick jag med byggnation.
3 gånger var det fel på den och jag fick skicka tillbaka den.

Första gången låg grafik kortet löst i lådan och skramlade omkring.

Andra gången hadde en kondensator lossnat.

tredje gången fick jag sätta i grafik kortet själv eftersom de ville inte riskera att den skulle gå sönder i chassit under frakten.
Jag satte dit grafikkortet liksom jag gjort många andra gånger med andra datorer och datorn startar inte.

Nu skickade jag tillbaka den igen och krävde återköp. de säger att moderkortet är trasigt och att de inte kan göra återköp och att jag får köpa ett moderkort av dem för att ersätta det som satt i datorn och det vill jag knappast. De har misslyckats 3 gånger nu vill de att jag ska betala för ett nytt moderkort så de kan byta ut den.

Vad kan jag göra?
Jag vill ha pengarna tillbaka och inte att de ska bygga datorn igen, har ju märk hur inkompetenta de är.

Något liknande hände mig med Inet när jag köpte ett moderkort där som krånglade något extremt, enligt Inet fungerade det perfekt fram tills dom tog in det för lagning en fjärde gång samtidigt som jag hotade med tidningar, sweclockers, ARN osvosv, då uppkom plötsligt fel även för dom

En kompis köpte även sitt grafikkort där där fläkten började krångla, det gick tydligen inte på garantin (sjukt va dom ljuger...) och han fick rådet att byta radialfläkten själv (inte billigt med en sådan plus frakt från USA) eller dammsuga sitt grafikkort för att få bort damm, inte sådär jätte smart att en kille står där och hittar på en massa halvdana lösningar inför två datorkunniga sweclockare.. Han gjorde samma sak, hotade med sweclockers och fick snabbt ett nytt (samt bättre) grafikkort, lol!

En annan kompis köpte också ett grafikkort på Inet som gav ifrån sig en massa konstiga artefakter (var fabriksöverklockat) under hög belastning (typ bf3) och gav samma effekt på de datorerna vi testade på. Vi lämnar in det till Inet, dom hittar inga fel... Vi lämnar in det igen, de säger att de lagat artefaktfelet, men dom har minsann inte klockat ner det, alltså säger dom att dom typ bytt GPUn eller liknande, yeah right! Vi lämnar in det igen med hot om sweclockers, snabbt som attan ringde de tillbaka och sa att en kille hade suttit och spelat bf3 i en halv dag, sen såg han felet och gav oss pengarna tillbaka.

Kontentan med det hela är att jag inte förstår varför folk på SweClockers gillar Inet så mycket mer än att man får en speciell gratis frakt om man är sweclockers medlem samt att man får en pingvinstång med i paketet (sjukt generöst! xD), samt att jag och alla mina kompisar aldrig kommer att handla där igen. Sämsta servicen jag någonsin vart med om!

EDIT: Be att få prata med butiksägare och hota med SweClockers och ARN till honom, då kommer du se skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rabies79:

köpte delar på inet, med i7 fick jag med byggnation.
3 gånger var det fel på den och jag fick skicka tillbaka den.

Första gången låg grafik kortet löst i lådan och skramlade omkring.

Andra gången hadde en kondensator lossnat.

tredje gången fick jag sätta i grafik kortet själv eftersom de ville inte riskera att den skulle gå sönder i chassit under frakten.
Jag satte dit grafikkortet liksom jag gjort många andra gånger med andra datorer och datorn startar inte.

Nu skickade jag tillbaka den igen och krävde återköp. de säger att moderkortet är trasigt och att de inte kan göra återköp och att jag får köpa ett moderkort av dem för att ersätta det som satt i datorn och det vill jag knappast. De har misslyckats 3 gånger nu vill de att jag ska betala för ett nytt moderkort så de kan byta ut den.

Vad kan jag göra?
Jag vill ha pengarna tillbaka och inte att de ska bygga datorn igen, har ju märk hur inkompetenta de är.

Skriv i deras tråd vet ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

PRO TIP ^

Lär dig bygg din egen dator helt enkelt

Riktigt bra tips! TS tycker säkert det är JÄVLIGT hjälpsamt.

Har du inget smart att säga, säg ingenting då.

Mitt tips är att ställa frågan i deras tråd här på Sweclockers, verkar som folk får lite bättre hjälp där ibland än via vanlig kundstjänst.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Riktigt bra tips! TS tycker säkert det är JÄVLIGT hjälpsamt.

Har du inget smart att säga, säg ingenting då.

På vilket sätt är det ett "osmart" tips? Kanske inte relevant till den specifika frågan som TS tagit upp men fortfarande relevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

På vilket sätt är det ett "osmart" tips? Kanske inte relevant till den specifika frågan som TS tagit upp men fortfarande relevant.

Nej det är inte relevant. Det har INGENTING med problemet att göra.

Jag tror nog han förstår själv att han skulle sluppit detta om han byggt den själv, men det har ingeting med detta problemet gällande inet att göra.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

bästa är o höja rösten i inets tråd skulle ja säga.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

TS; var bor du? Felet är förmodligen enkelt avhjälpt av någon kunnig och hjälpsam medlem här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

PRO TIP ^

Lär dig bygg din egen dator helt enkelt

Dummaste tipset jag hört... Du påstår att alla ska lära sig bygga datorer?
Isåfall kan du ju göra din egen processor, grafikkort, ramminnen.. ja hela datorn kan ju göra själv helt enkelt!

OnT:
Kontakta konsumentverket beskriv problemet, säg till Inet att du gjort det så kommer det lösa sig om allt du säger stämmer.
Tänk på att inte lyssna på vad Inet säger, utan när du kontaktat konsumentverket är det är du som (förhoppnignsvis) har rätt här och dom ska ge dig pengarna tillbaka.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Avstängd

hör av dig till inet igen. sen va som gäller ang garanti o.s.v de har väll inte så stor betydelse i detta fall tkr jag. när du fått skicka grejjerna fram o tbx. Så vill dom behålla kunder så lär dom godkänna. . för du ska ju inte behöva betala för grejjer som levereras "Trasig.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rabies79:

köpte delar på inet, med i7 fick jag med byggnation.
3 gånger var det fel på den och jag fick skicka tillbaka den.

Första gången låg grafik kortet löst i lådan och skramlade omkring.

Andra gången hade en kondensator lossnat.

tredje gången fick jag sätta i grafik kortet själv eftersom de ville inte riskera att den skulle gå sönder i chassit under frakten.
Jag satte dit grafikkortet liksom jag gjort många andra gånger med andra datorer och datorn startar inte.

Nu skickade jag tillbaka den igen och krävde återköp. de säger att moderkortet är trasigt och att de inte kan göra återköp och att jag får köpa ett moderkort av dem för att ersätta det som satt i datorn och det vill jag knappast. De har misslyckats 3 gånger nu vill de att jag ska betala för ett nytt moderkort så de kan byta ut den.

Vad kan jag göra?
Jag vill ha pengarna tillbaka och inte att de ska bygga datorn igen, har ju märk hur inkompetenta de är.

Löst grafikkort i lådan? Slarv av den som monterat på Inet, tror inte postens hantering kan ha loss ett grafikkort. Om det visar sig att det är posten hantering ligger väll det på Inets bord?
Kondensator lossnat är säkert en skada som det lösa grafikkortet åstadkommit.
Kan inte tänka mig att du haft sönder datorn tredje gången när du monterade grafikkortet, men svårt att bevisa vilken som har rätt. Jag skulle säga att skadan beror på det lösa grafikkortet som skramlade runt. Tycker inte du ska behöva betala för ett nytt moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Dummaste tipset jag hört... Du påstår att alla ska lära sig bygga datorer?
Isåfall kan du ju göra din egen processor, grafikkort, ramminnen.. ja hela datorn kan ju göra själv helt enkelt!

Jag läste mitt inlägg igen och fann inget som tyder på att jag sa "alla ska lära sig bygga datorer" vilket betyder att du överdriver och skapar förutfattade meningar. Du är väl medveten om att ingen av oss på Swec sitter hemma och pillar ihop hårdvara av sådan kvalité att den kan mäta sig med t.ex Intel, AMD, G.Skill etc. Att bygga en dator på egen hand skadar inte alls (om du inte är jävligt klantig med eluttaget eller dylikt). Folk lär sig något och slipper hamna i klistret när någon annan bygger deras dator. Du behöver bara en sak: kunskap. Om du påstår att "mitt tips" är det dummaste du någonsin hört, vilket omfattar din livstid, så hör du inte hemma bland oss. De flesta på Swec är ganska förtjusta i att bygga, reparera och snacka om datorer. Det mest relevanta tipset vore "bygg det själv" om en swec medlem är trött på ett misslyckat datorbygge gjort av en annan person/företag.

Permalänk
Hedersmedlem

Nog om diskussionen med att TS ska bygga sin egen dator. Det är inte vad tråden handlar om och är därför inte hjälpsamt. Det är den nuvarande situationen som TS är i som ska diskuteras. Sluta upp med sidodiskussionen och hjälp TS eller var passiva.

Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Nej det är inte relevant. Det har INGENTING med problemet att göra.

Jag tror nog han förstår själv att han skulle sluppit detta om han byggt den själv, men det har ingeting med detta problemet gällande inet att göra.

Klart som fan det är relevant. Är Miljöbilar irrelevanta bara för att bilen man har nu är Bensindriven och förstör miljön? Hade man valt en miljöbil så hade man gjort en mindre påverkan på miljön.
Så jo! Att nämna det är högst relevant. Jag sade aldrig att det är relevant till TS specifika fråga men det är fortfarande relevant.

Permalänk
Medlem

har hänt mig mid med en dator som jag beställde till min lillebror.
först var minne sönder (inget allvarligt, måndags exemplar)

andra gången pajade grafikkortet under frakten (känns igen?)

dem löste det med att uppgradera kortet från ett 5850 till ett 5870 for free.
och sen funkade dem bra

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielsan:

Inet var bra till en början och lyckades fjäska in sig bra med gratis frakt godis mm.
Inet har nog blivit lite väl bekväma nu. Jag har slutat handla där pga deras priser om man jämnför med andra. Efter att ha läst denna tråden kommer jag definitivt inte handla där igen.
Tack!

Lol. Du slutar alltså handla på sveriges bästa butik för att någon som är reggad för några månader sedan som säkert inte har koll på någonting om datorer du inte känner skriver illa om Inet?

Permalänk
Medlem

Hoppas att Sweclockers inet luftslott faller snart. Kan inte fatta varför folk sitter och hypar upp dom som värdens bästa ÅF.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

Säg att dom ska ersätta det annrs går du vidare till arn eller vafan de kallas. Du kan ju oxå hota med att skriva allt på sweclockers. du kanske dom mjuknar

Det var ett bra tips om att skriva om det på SweC!

Så kör på det.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem

Ring och be om att få prata med någon lite högre uppsatt, ni kanske kommer överens om lösning=)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hymer:

Hoppas att Sweclockers inet luftslott faller snart. Kan inte fatta varför folk sitter och hypar upp dom som värdens bästa ÅF.

Luftslott? Om du tycker det så måste de vara väldigt usla, de är kanske inte bäst i världen, men om du tycker att deras status är ett luftslott får du gärna ge lite fakta, själv så har jag alltid blivit korrekt bemött på Inet, jag har bara gott att säga om dem och jag har även gjort ett par reklamationer som har skötts korrekt, jag har tom blivit uppgraderad vid byte av en sak som utgått, priserna är kanske inte allra lägst, men det spelar ingen jätteroll för mig, inet har bra (men inte bäst) priser och trevligt bemötande och korrekt hantering av de problem som jag haft, de har varit lätta att få tag på och de har alltid kontaktat mig utan att jag har behövt jaga dem om servicarna, så jag är mycket nöjd med servicegraden.
Men om nån kan ge fakta på att de handlat fel eller sämre än praxis så lägg gärna fram den faktan, för jag är antagligen på väg att beställa en skrivare från dem snart och kanske även rösta på dem som bästa butik.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

Lol. Du slutar alltså handla på sveriges bästa butik för att någon som är reggad för några månader sedan som säkert inte har koll på någonting om datorer du inte känner skriver illa om Inet?

Vad spelar det för roll om TS är en mästare på att bygga datorer eller om han inte har någon koll alls på det att göra med det faktum att vid första leverans låg grafikkortet på botten av chassit och vid andra leveransen var en kondensator isönder och vid tredje levernas att datorn ej startar?

Det finns något som kallas för DOA och det är säkert så att det var DOA från början.

Jag tycker det är helt lysande att INET nu vill att TS ska köpa ett nytt moderkort för att det han fick är trasigt...
Vad i h..? Det enda TS har gjort är att sätta i grafikkortet eftersom INET inte gjort detta pga av risk för att det ska gå isönder igen.. Jaha men resten av datorn som blev fraktad då? Chansen är ju lika stor att moderkortet kan ha gått isönder vid frakt också..

Ja jösses.. Här är det idioti på hög nivå och jag tycker att TS ska stå på sig. Detta är inte TS problem utan INET ska ta på sig ansvaret som "sveriges bästa butik" och lösa detta lilla problem.

STÅ PÅ DIG TS. FÖR ETT J-VLA VÄSEN SÅ KOMMER DETTA ATT LÖSA SIG.
Dålig kritik sprider sig som wildfire, glöm ej det!

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Jag läste mitt inlägg igen och fann inget som tyder på att jag sa "alla ska lära sig bygga datorer" vilket betyder att du överdriver och skapar förutfattade meningar. Du är väl medveten om att ingen av oss på Swec sitter hemma och pillar ihop hårdvara av sådan kvalité att den kan mäta sig med t.ex Intel, AMD, G.Skill etc. Att bygga en dator på egen hand skadar inte alls (om du inte är jävligt klantig med eluttaget eller dylikt). Folk lär sig något och slipper hamna i klistret när någon annan bygger deras dator. Du behöver bara en sak: kunskap. Om du påstår att "mitt tips" är det dummaste du någonsin hört, vilket omfattar din livstid, så hör du inte hemma bland oss. De flesta på Swec är ganska förtjusta i att bygga, reparera och snacka om datorer. Det mest relevanta tipset vore "bygg det själv" om en swec medlem är trött på ett misslyckat datorbygge gjort av en annan person/företag.

Du påstår ju indirekt att alla ska lära sig bygga sin egen dator, eller menade du att just den persontypen som TS är ska lära sig bygga datorer? Isåfall får du gärna förklara hur du tänker.

personangrepp
Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Medlem

hänvisa till denna tråd

det kommer nog att få dem på andra tankar,

ställ ett ultimatum, och om de inte godtar det så går du till ARN direkt

Permalänk

Absolut att detta ligger hos Inet att fixa på deras bekostnad. Hela konceptet med att låta dem montera ihop datorn åt en är ju att man som kund ska slippa oroa sig över att datorn blir felmonterad eller slarvigt monterad.... Skärpning, gör om och gör rätt. Skulle inte förvåna mig ifall de "glömt" att dra åt skruvarna, eller var det ens skruvar monterade för grafikkortet? Ifall chassit har clip-fästen för PCI-platserna och de enbart förlitat sig på dessa är det en stor felbedömning från deras sida, skruvar är ett stort måste ifall en dator ska fraktas.

Hade jag varit chef på Inet och fick höra om detta skulle jag illa kvickt fixa det och sköta hemleverans med UPS för en ersättningsmaskin i samband med upphämtning av trasig maskin, samt inkludera en ask pingvinstänger.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rabies79:

köpte delar på inet, med i7 fick jag med byggnation.
3 gånger var det fel på den och jag fick skicka tillbaka den.

Första gången låg grafik kortet löst i lådan och skramlade omkring.

Andra gången hadde en kondensator lossnat.

tredje gången fick jag sätta i grafik kortet själv eftersom de ville inte riskera att den skulle gå sönder i chassit under frakten.
Jag satte dit grafikkortet liksom jag gjort många andra gånger med andra datorer och datorn startar inte.

Nu skickade jag tillbaka den igen och krävde återköp. de säger att moderkortet är trasigt och att de inte kan göra återköp och att jag får köpa ett moderkort av dem för att ersätta det som satt i datorn och det vill jag knappast. De har misslyckats 3 gånger nu vill de att jag ska betala för ett nytt moderkort så de kan byta ut den.

Vad kan jag göra?
Jag vill ha pengarna tillbaka och inte att de ska bygga datorn igen, har ju märk hur inkompetenta de är.

Gör så här.

1. ring dem och ange ditt problem. OM inte det löser sig så säger du att allt som du har sagt i din post.
2. Om de inte går med på det så skriv i deras tråd här på Sweclockers.
3. OM inte det fungerar så tar du banne med i med hårdhanskarna. ARN, Konsumentverket, facebook,tidningarna, allt som fan finns där ett meddelade går fram snabbt.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014