Permalänk
Medlem

Nytt mobo Presario 8000

Jag har en Compaq presario 8000, måste säga att jag är förvånansvärt nöjd med den, fast det är en oem dator.
Iaf så funderar jag på att i framtiden byta mobo i den, för att kunna uppgradera processor och sådant.
Nu undrar jag om det är någon som har lyckats bytt moderkort i en presario 8000 ?
Naturligtvis går det om man är duktig, men detta blir första gången som jag ge mig in i datorn på rikitigt.
Har väl bytt lite pci kort och sådant innan.
Vet att compaq är duktiga på att förebygga denna typ av verksamhet
Men måste jag tex byta nätagg ?
Eller finns det några andra hinder också.?

GOD JUL PÅ ER ALLA

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är på nyare lådor men jag har två compaqlådor hemma. En Presario PII 300 och en Deskpro PII 266. Presariolådan är extremt tight, men i Deskpromodellen är allt enligt ATX, men man skulle nog behöva nytt nätagg för att få det stabilt. De Compaq som jag eller polare har haft klarar inte att leverera tillräckligt med ström till krävande geforcekort.

Din burk är väl nyare antar jag och då kanske det räcker med effekt på nätagget.

Får bara moderkortet plats borde det inte vara några problem mer än nätagg, men då kan du skaffa ett nytt bra och tyst.

Lycka till.

Visa signatur

Leadtek K7NCR18D ProII :: XP2500@3200 AXQEA 0330 :: Alpha Pal 8045T :: 256Mb Twinmos Winbond PC3200 :: Creative Geforce 4200Ti 128Mb

Permalänk
Medlem

8000 modellen har en stor och rymlig låda, typ fulltower.
Jag har hört att compaq använder 12 pin på sina nätagg, och att på vanliga moderkort är det 10 pin för ström, stämmer det ?