Senast redigerat
Tjenare. Byggde ihop min polares dator här om dagen och allting var frid och fröjd, startade på första knapptrycket och sedan var det inga konstigeheter med det.
Nu två dagar senare så har den gett upp utan anledning. Det började med att den stängdes av utan anledning och sedan gick den inte att starta. Han provade då att dra ur kontakten och vänta ett tag för att sedan sätta tillbaka den och då startade men stängdes då av mitt i uppstarten och sedan dess har han varit död.
Jag har nu kollat så att alla kablar sitter rätt, provat en annan nätverkskabel och även provat med RAM stickorna enskilt.
Så den stora frågan nu är finns det någon annan som har haft detta problem och hur löste ni det?
Funderar på om jag ska prova med ett annat nätagg men på grafikkortet lyser två lampor grönt för att visa att man har kopplat in båda 6pin kontakterna.
Det som sitter i datorn är http://www.inet.se/kundvagn/visa/2614312/2012-11-30
Edit: Kan tillägga att distanserna sitter där dom ska.
Skulle börja med att felsöka del för del, börja med nätagget då jag tycker det låter lite skumt så som du förklarar. Det kan fortfarande finnas lite smygspänningar vilket då kan resultera i att dioderna lyser på gkortet.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.