Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Är det någon som fått Android 4.2 än? Min har sökt och funnit samt uppdaterat 2 gånger nu, men det är fortfarande 4.1 på plattan?

Kommer inte ihåg precis när men tror jag fick 4.2 nån dag efter att det kom. Det kom automatiskt och fungerade direkt utan några problem. Tråkigt att din krånglar.. :/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Är det någon som fått Android 4.2 än? Min har sökt och funnit samt uppdaterat 2 gånger nu, men det är fortfarande 4.1 på plattan?

Min kör 4.2, inte säker på om den levererades med det eller om den har blivit uppdaterad. Fick den i torsdes.

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk

Sweet, fick 4.2.1 igår kväll vet inte vad det är för skillnad från 4.2 men, gött att uppdateringarna fungerar iaf.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Jag läster på högskola och får ofta en massa litteratur i PDF-format, tror ni att nexus 7 skulle vara något? Priset är ju ganska attraktivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Sweet, fick 4.2.1 igår kväll vet inte vad det är för skillnad från 4.2 men, gött att uppdateringarna fungerar iaf.

http://www.swedroid.se/google-uppdaterar-nexus-4-7-och-10-til...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Haha xD det där hade jag faktist inte märkt..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av CrackFox:

Jag läster på högskola och får ofta en massa litteratur i PDF-format, tror ni att nexus 7 skulle vara något? Priset är ju ganska attraktivt.

Det beror på dig, om du tror du kan läsa A4-format på 7" eller ej. Plattan i övrigt hanterar pdf-er bra.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrackFox:

Flera Klasskamrater på mitt universitet använder den precis som jag för att läsa pdf-böcker etc. För oss går det jättebra, dock de som har fastnat i 10" träsket med ipads tycker såklart att det är för smått.

Med andra ord, man "vänjer" sig.

Permalänk

Tips på ett bra tangenbord med touch, eller helst dedikerad touch med möjlighet att ändra till tangenbord.

Köpte en Nexus 7 för 409kr i nyskick förutom trasig display och tänkt att hooka upp den till TVn.

Touchen verkar fungera på något ställe, inte så att den är användbar då jag inte ens kan konfiguera den men undrar ifall man tar bort glaset ifall man kan använda den då?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Widget för My Library

Fick min Nexus igår och allt funkar fint, undrar dock om nån hittat nåt alternativ till MY Library Widgetenför oss som itne har tillgång till den Amerikanska marknaden. Den ser ju otroligt cool ut
Borde ju finnas nån likvärdig Widget nånstans där även sånt som itne laddats ner från google play syns.

Permalänk

Min nexus 7 slår av bluetooth när jag delar internetanslutning via min nexus lur. Det funkar en stund sen stängs det ner. Kan det vara någon inställning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yadu:
Skrivet av Yadu:

Min skärm har redan lossnat lite. För väl se vad Webhallen säger imorgon...

Liten uppdatering.

Webhallen hade inga Nexus 7 kvar. Så jag fick helt enkelt åka hem med min "trasiga" Nexus. Skulle återkomma om någon månad då de kanske får in flera.

En till uppdatering.

Var hos Webhallen idag och fick min Nexus 7 16GB utbytt mot en ny Nexus 7 32GB.

Permalänk
Skrivet av narlith:

Jag har BT och BT-tether aktiverat hela tiden på telefonen, använder BT för spotify i bilen med så det får alltid vara i gång. När jag vill surfa på plattan och jag inte har tillgänglighet till WiFi så aktiverar jag bara BT på plattan och ansluter till telefonen. Internetdelningen är redan igång och plattan får tillgång till nätet.
Exempel var hemma hos Farmor, satt med plattan i köket där och telefonen i jackan i hallen. Aktiverade bara BT och anslut, sen var det bara att sura.

Har en HTX One X som jag köpte av 3 under priskriget i våras. Ingen märkbar skillnad i batteritid av att ha BT igång på idle hela tiden.

Försöker det samma med min N7 men den tappar anslutning till telefonen, kan det vara bluetooth som går in i viloläge?

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Avstängd

Tråkigt med minnet dock.
Trots att jag vet att 16GB (räknat i 1000kb) betyder att man får ca:14GB i 1024kb. Blev jag grymt besviken på det minnet man har tillgängligt.
Av angivna 16GB, har jag efter att ha installerat under 100MB med appar (Håller på att göra plattan användbar för mina behov). Så hade jag 12,7 GB tillgängligt.

Det är på tok för lite. Känns grymt att Nexus7 ska begränsas av att man inte kan sätta in ett 32GB SDHC eller 64GB SDXC kort. I synnerhet när 32GB kort finns för 300kr...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Tråkigt med minnet dock.
Trots att jag vet att 16GB (räknat i 1000kb) betyder att man får ca:14GB i 1024kb. Blev jag grymt besviken på det minnet man har tillgängligt.
Av angivna 16GB, har jag efter att ha installerat under 100MB med appar (Håller på att göra plattan användbar för mina behov). Så hade jag 12,7 GB tillgängligt.

Det är på tok för lite. Känns grymt att Nexus7 ska begränsas av att man inte kan sätta in ett 32GB SDHC eller 64GB SDXC kort. I synnerhet när 32GB kort finns för 300kr...

Du vet att alla nya Nexus 7 har 32 GB och det lär ju räcka. Anledningen till att de inte har kortläsare är högst troligt konstnad, detta ska vara en budget modell som ändå håller måtten vilket de lyckats väldigt bra med.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Du vet att alla nya Nexus 7 har 32 GB och det lär ju räcka. Anledningen till att de inte har kortläsare är högst troligt konstnad, detta ska vara en budget modell som ändå håller måtten vilket de lyckats väldigt bra med.

Är helt klar med att jag köpte en 16GB och att det ger ca:14GB räknat i 1024kb men.
Fortfarande är Nexus7 begränsad av det urusla minnet.

Nu kommer jag bara att använda Nexus7, hemma (för att låta mobilen, laddas under kvällen), tack vara HipServ-appen kommer jag åt hemnätverkets NAS.
Fast fortfarande fungerar inte Nexus7+NAS lika sömfritt som om filerna fanns i plattans minne (De mest elimentära datan av 2TB ).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känner någon till något bra program, att skriva ekvationer med? Liknade s-note, men tillgängligt för nexus 7.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Är helt klar med att jag köpte en 16GB och att det ger ca:14GB räknat i 1024kb men.

Nu kommer jag bara att använda Nexus7, hemma (för att låta mobilen, laddas under kvällen), tack vara HipServ-appen kommer jag åt hemnätverkets NAS.
Fast fortfarande fungerar inte Nexus7+NAS lika sömfritt som om filerna fanns i plattans minne (De mest elimentära datan av 2TB ).

Om du inte kan använda den utanför hemmet för att den "bara" har 13GB fritt hade du nog inte kunna använda den med 32GB heller... om du inte tänkt släpa med en stor väska med microSD-kort då...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av vidarvega:

Försöker det samma med min N7 men den tappar anslutning till telefonen, kan det vara bluetooth som går in i viloläge?

Funderat på det också, Opengarden känns mer stabil men en hel del appar funkar inte när jag kört med Opengarden.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Av ren nyfikenhet frågar jag vad du använder din platta till när du behöver så pass mycket lagringsutrymme?
För egen del har jag det mesta i molnet eller via streamingtjänster över wifi. Sedan kan man ha ett par serier på hårddisken om man vill kika film när man är ute och åker tåg/buss, då jag är begränsad till 1gb surf på mobilabonnemanget.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Av ren nyfikenhet frågar jag vad du använder din platta till när du behöver så pass mycket lagringsutrymme?
För egen del har jag det mesta i molnet eller via streamingtjänster över wifi. Sedan kan man ha ett par serier på hårddisken om man vill kika film när man är ute och åker tåg/buss, då jag är begränsad till 1gb surf på mobilabonnemanget.

Mina 10cents, dock på en Nexus 10a, men som lider av samma problem.

1. Ingen täckning på tågen, då måste man ha filmer/musik på telefon/platta.
2. Ett PSX-spel tar ca 700mb, och de går jättebra att spela på Nexus 10an.
3. Köpte ett USB-minne från Sandisk, fungerar inte mot min dator, så jag kan inte använda den tillsammans med OTG-kabeln och plattan.
Minneskort i enheten fungerar alltid bra.
4. Androidspel ökar kraftigt i storlek, The Bard's Tale tar 3GB i HD-format (förstås ett måste med en Nexus 10a).
5. Man kan inte köra appar från något annat än det inbyggda minnet även om man haft SD-plats, så man är ganska låst...

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Varjo Aero + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Mina 10cents, dock på en Nexus 10a, men som lider av samma problem.

1. Ingen täckning på tågen, då måste man ha filmer/musik på telefon/platta.
2. Ett PSX-spel tar ca 700mb, och de går jättebra att spela på Nexus 10an.
3. Köpte ett USB-minne från Sandisk, fungerar inte mot min dator, så jag kan inte använda den tillsammans med OTG-kabeln och plattan.
Minneskort i enheten fungerar alltid bra.
4. Androidspel ökar kraftigt i storlek, The Bard's Tale tar 3GB i HD-format (förstås ett måste med en Nexus 10a).
5. Man kan inte köra appar från något annat än det inbyggda minnet även om man haft SD-plats, så man är ganska låst...

Tack för ett bra svar. Alla gör vi på våra egna sätt. Själv åker jag mycket tåg och buss, och finner att jag med lätthet får med mig tillräckligt mycket video för att ha ett litet urval iaf under resan (jag behöver dock inte ha hd-kvalitet på min 7"). Oftast åker man mellan punkter som har bra wifi och uppkoppling, och tycker inte att det är något bekymmer att rensa upp det jag tittat på och fylla på med annat inför hemresan, t.ex.

Att androidspel tar mer och mer plats har jag väl kunnat se lite, men 3gb fick mig att skratta. Där ser man :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt sugen på en Nexus 7a. Vet någon om "barnsjukdomarna" har försvunnit iom 32gb versionen? Det jag tänkte på är skärmsläpp och alla andra roligheter :)?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Jag är väldigt sugen på en Nexus 7a. Vet någon om "barnsjukdomarna" har försvunnit iom 32gb versionen? Det jag tänkte på är skärmsläpp och alla andra roligheter :)?

köpte en 32gb i måndags och skärmen sitter riktigt fint och allt fungerar bra hittils. så jag misstänker att barnsjukdommarna är åtgärdade vid det här laget.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

köpte en 32gb i måndags och skärmen sitter riktigt fint och allt fungerar bra hittils. så jag misstänker att barnsjukdommarna är åtgärdade vid det här laget.

Suck... Har läst runt en hel del nu och ser att det är nästan alla som har screen lift. Något fel i designen, baksidan verkar trycka mot skärmen som gör att den trycks ut. Man skruvar bort skruvar inuti för att det ska bli mindre tryck mot skärmen osv osv. Fan va less man blir då!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Suck... Har läst runt en hel del nu och ser att det är nästan alla som har screen lift. Något fel i designen, baksidan verkar trycka mot skärmen som gör att den trycks ut. Man skruvar bort skruvar inuti för att det ska bli mindre tryck mot skärmen osv osv. Fan va less man blir då!

struntprat, jag har inte screenlift, och jag fick min nästan direkt efter release i sverige

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

min är iallafall fin och skärmen ligger lite under ramen överallt precis som den ska. tror att det är liten risk att man får en sådan defekt idag än det var i början.

Skrivet av Moosebeard:

struntprat, jag har inte screenlift, och jag fick min nästan direkt efter release i sverige

bara för att din inte har det så betyder det inte att alla är ok.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

tjäna
jag gick och köpa mig en begagnad nexus 7, 32gb
Killen jag köpte den av hade bara använt den en dag sa han, men jag vill ju såklart fabriksåterställa den när jag får den.

Det jag undrar är om en fabriksåterställning kommer återställa den till samma läge som den var när den köptes i butik.

edit: hur tycker ni 7'' skärm fungerar vs 10''?

Permalänk
Skrivet av Insert_name:

tjäna
jag gick och köpa mig en begagnad nexus 7, 32gb
Killen jag köpte den av hade bara använt den en dag sa han, men jag vill ju såklart fabriksåterställa den när jag får den.

Det jag undrar är om en fabriksåterställning kommer återställa den till samma läge som den var när den köptes i butik.

edit: hur tycker ni 7'' skärm fungerar vs 10''?

Om han inte rootat, bytt ROMS eller liknande på den så kommer den bli original.

Ang 7" vs 10", så är det nog mycket smaksak. Själv tycker jag 7" är "tillräckligt", och lägger jag ifrån mig min nexus och plockar upp morsans transformer så känns den bara stor och klumpig i jämförelse.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Om han inte rootat, bytt ROMS eller liknande på den så kommer den bli original.

Ang 7" vs 10", så är det nog mycket smaksak. Själv tycker jag 7" är "tillräckligt", och lägger jag ifrån mig min nexus och plockar upp morsans transformer så känns den bara stor och klumpig i jämförelse.

För mig som redan har en telefon med 5,5" skärm skulle en 7" tablet kännas lite meningslös, så jag skaffade en 10" Nexus.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Varjo Aero + FBT