Webhallen - Skämtbutik eller?

Permalänk
Medlem

Webhallen - Skämtbutik eller?

Tja! Beställde en väldigt simpel vara av Webhallen i måndags morse, en klockradio för att vara exakt, 4 arbestsdagar har gått utan att ordern har ändrat status. Står Under behandling fortfarande, vad fan är felet liksom? Ska det verkligen ta så lång tid att hinna skicka en liten klockradio?! Maken till usel kundservice får man leta efter, Telesupporten kommen man aldrig fram på. Stått i 30m+ och försökt. Ingen info om könr eller kötid, vidrigt beteende. Svara på mail verkar dom inte heller vara kapabla till, provat både deras egna mail och internmail här på Swec för att se om han kunde se nåt. Men nej då, inget svar eller nånting. Att detta skämt till företag ens är med på listan över årets datorbutik är ju i och med detta helt uppåt väggarna enligt med mig. Är ingen stor och krånglig order som kan ställa till nåt heller, utan en simpel grej. Webhallen, sicket jäkla skämt alltså.
Nån som har nåt att inflika?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Webhallen funkar bra, ibland.

Ibland.

Ibland.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Webhallen funkar bra, ibland.

Ibland.

Ibland.

Ibland kanske, kanske ibland.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Faktiskt inte ens ibland haft bekymmer med dem!

Måste vara något, de svarar alltid snabbt på mina majl iaf..

Många sjuka? Sprutsjukan går ju..

Permalänk
Medlem

De få gånger jag beställt saker på lager så har det gått snabbt.
Så min första fråga är ju om klockradion fanns på lager?

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk

har du kollat lagerstatus på de du har beställt?? jag har väll bara bra erfarenhet av webbhallen men jag har iof bara köpt i butik från dom... å inte via nätet.. de enda jag har å säga om dem är högt pris. köpte nytt GFX ett GTX660ti för 2800:- å hår hem de å instalerar de å konstaterar att inet har samma kort för 2500:- men men jag fick de när jag ville hade iaf :/

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Handlat där i många år, alltid fungerat perfekt.

Brukar stå "under behandling" tills jag har hämtat ut det, posten kanske är sega som vanligt?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Handlat där i många år, alltid fungerat perfekt.

Brukar stå "under behandling" tills jag har hämtat ut det, posten kanske är sega som vanligt?

Posten uppdaterar inte webhallens status.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Den enda gången webhallen funkat utan problem för mig var när jag köpte Halo Wars till xbox 360.

I butik.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt grafikkort därifrån, hur smidigt och snabb leverans som helst!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Har lagt många beställningar på Webhallen och det har inte varit nåt strul. Stod nåt på facebook tror jag det var om stora störningar i posten dock så det kan va det kanske

Edit: Läste kanske lite tokigt nu igen, sorry isf

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surfer_boy:

har du kollat lagerstatus på de du har beställt?? jag har väll bara bra erfarenhet av webbhallen men jag har iof bara köpt i butik från dom... å inte via nätet.. de enda jag har å säga om dem är högt pris. köpte nytt GFX ett GTX660ti för 2800:- å hår hem de å instalerar de å konstaterar att inet har samma kort för 2500:- men men jag fick de när jag ville hade iaf :/

Jaja, absolut. Fanns 50+ i lager eller nåt i den stilen då jag beställde. Snabba med att få den under behandlings-kolumnen var dom i vilket fall, sen sket dom liksom i resten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tja! Beställde en väldigt simpel vara av Webhallen i måndags morse, en klockradio för att vara exakt, 4 arbestsdagar har gått utan att ordern har ändrat status. Står Under behandling fortfarande, vad fan är felet liksom? Ska det verkligen ta så lång tid att hinna skicka en liten klockradio?! Maken till usel kundservice får man leta efter, Telesupporten kommen man aldrig fram på. Stått i 30m+ och försökt. Ingen info om könr eller kötid, vidrigt beteende. Svara på mail verkar dom inte heller vara kapabla till, provat både deras egna mail och internmail här på Swec för att se om han kunde se nåt. Men nej då, inget svar eller nånting. Att detta skämt till företag ens är med på listan över årets datorbutik är ju i och med detta helt uppåt väggarna enligt med mig. Är ingen stor och krånglig order som kan ställa till nåt heller, utan en simpel grej. Webhallen, sicket jäkla skämt alltså.
Nån som har nåt att inflika?

Skrivet av Surfer_boy:

har du kollat lagerstatus på de du har beställt?? jag har väll bara bra erfarenhet av webbhallen men jag har iof bara köpt i butik från dom... å inte via nätet.. de enda jag har å säga om dem är högt pris. köpte nytt GFX ett GTX660ti för 2800:- å hår hem de å instalerar de å konstaterar att inet har samma kort för 2500:- men men jag fick de när jag ville hade iaf :/

Precis som Surfer boy säger... fanns varan på lager när du beställde den? Det brukar ofta vara orsaken till sena leveranser från "bra" butiker om det är beställningsvara oavsett butik enligt min erfarenhet. Beställde en vara från Webhallen igår kväll och kollade statusen nu imorse. Den hade redan blivit skickad så för mig funkar det bra.

edit: såg din post nu.. du hann före men ändå samma klockslag.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Administrativ avgift

Alltid fått mina saker dan efter i vilket väder som helst alltid varit skitsnabba. Kolla om radion fanns på lager ! Annars kontakta webhallen här på swec så kan han nog fixa det!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Har lagt många beställningar på Webhallen och det har inte varit nåt strul. Stod nåt på facebook tror jag det var om stora störningar i posten dock så det kan va det kanske

Edit: Läste kanske lite tokigt nu igen, sorry isf

Tack, får hoppas på att det är det då.

Skrivet av light44:

Precis som Surfer boy säger... fanns varan på lager när du beställde den? Det brukar ofta vara orsaken till sena leveranser från "bra" butiker om det är beställningsvara oavsett butik enligt min erfarenhet. Beställde en vara från Webhallen igår kväll och kollade statusen nu imorse. Den hade redan blivit skickad så för mig funkar det bra.

Svar ja, 50+ i lager eller nåt sånt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Alltid fått mina saker dan efter i vilket väder som helst alltid varit skitsnabba. Kolla om radion fanns på lager ! Annars kontakta webhallen här på swec så kan han nog fixa det!

Skickade ett internt meddelande igår, inte fått något svar än

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Något att inflika.
Jag har handlat på webhallen sedan de låg på Kungsholmen. Aldrig haft ett problem med dem.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Skickade ett internt meddelande igår, inte fått något svar än

står i deras sign att dom besvarar inte PM

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag har haft samma problem med webhallen vid ett tillfälle, det var samtidigt som nån stor mässa eller dreamhack eller nåt. Så jag antar att det berodde på det, fortfarande helt oacceptabelt, då får dom ju skriva det på hemsidan eller nåt.

Dom sa inte att det berodde på det, jag bara drog den slutsatsen då dom var största utställare(kommer inte ihåg vad det var för event) och det alltid funkat bra innan och efter det.

EDIT: Vill understryka att detta hänt en gång, annars har det alltid gått smidigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Svar ja, 50+ i lager eller nåt sånt

Postorder eller i butik? Skickar dom från butik kan det ta längre tid. Det gäller alla

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem när jag har handlat därifrån, otur i så fall. I de flesta fall verkar de ju vara snabba och bra med supporten.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Postorder eller i butik? Skickar dom från butik kan det ta längre tid. Det gäller alla

Då jag kolla så var det i lager på alla kolumner, nu står det dock ej i lager på postorder. Sena med att uppdatera kanske...då jag beställde fanns det i alla fall i lager på postorder och resterande

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Många transporter är ju ionställda pågrung av vädret. could be that?

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem

skriver det som webhallen skrev ang ett framflyttat datum:

"Faktum är att datumet inte har ändrats, vi har satt ut detta för att parera de förseningar som finns inom all transport i sverige för tillfället.
Så det finns absolut en stor chans att de lyckas anlända till både postorderlager och butiker "redan" imorgon,"

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Posten uppdaterar inte webhallens status.

Kollid binds ju till ordern och vet inte säkert men skulle inte förvåna mig om webhallens system kollar av postens system för när leverans skett m.m. och uppdaterar i sitt efter det.

OT:
Kan ju vara att de råkat ha en diff så de var i lager när du beställde men när de skulle hämta det från lagret var det borta, letade ett tag och sedan fick de kontakta en annan butik för att få det skickat därav tar det lite extra tid?
Lättaste är väl dock att ringa och kolla med dem?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Kollid binds ju till ordern och vet inte säkert men skulle inte förvåna mig om webhallens system kollar av postens system för när leverans skett m.m. och uppdaterar i sitt efter det.

OT:
Kan ju vara att de råkat ha en diff så de var i lager när du beställde men när de skulle hämta det från lagret var det borta, letade ett tag och sedan fick de kontakta en annan butik för att få det skickat därav tar det lite extra tid?
Lättaste är väl dock att ringa och kolla med dem?

Jo precis. Har dock ringt flertalet gånger, kommer aldrig fram till nån support. Bara står och stampar i luren hela tiden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har nästan aldrig haft problem med Webhallen. Har handlat för 70k+ där.

Men deras kundsupport har blivit åsne dålig dom senaste åren. Oftast behöver man maila 3-4 gånger innan man får svar av dom.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Jo precis. Har dock ringt flertalet gånger, kommer aldrig fram till nån support. Bara står och stampar i luren hela tiden.

skriv till dom på deras tråd här på sweclockers, där får du ett garanterat svar.

Permalänk

Lustigt, så olika erfarenheter alla har. Jag har handlat hos Webhallen i tio år nu, jag vågar inte gissa hur många gånger.. men närmare hundratalet förmodligen. Antalet gånger jag har haft minsta lilla strul: noll. Aldrig någonsin. Snabba leveranser, bra orderstatusar, bra support de få gånger något har strulat.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

tyckte dom va rkt bra förr i tiden men nu handlar jag ej där längre PGA deras dåliga suport.. skrev någon månad sen och frågade vilken verson det var på ett chassi jag har köpt.. Skrev till dom och en annan affär som hade det.
Av den andra affären fick jag svar på 2 dagar och webbhallen har ej svarat än..

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!