Problem att nedgradera till w7 från w8

Permalänk

Problem att nedgradera till w7 från w8

Hej
Jag installerade w8 på på min bärbara i samband med en ssd-installation. w8 installerade jag från en usb-sticka.
Nu vill jag gå tillbaka till w7. Jag har förberett en usb-sticka med w7 men datorn vill inte boota från usb! Jag har provat ändra boot-ordning i bios (då jag kommer in i bios, typ 1 gång var 20e försök) men datorn startar från ssd istället. Jag har en asus ux32vd.
Är det någon som har nått förslag?

/Jocke

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk

Har du gjort USB stickan bootbar? För det låter inte som det. Tanka annars hem http://arstechnica.com/business/2009/12/the-usb-flash-drive/ . Den kan göra USB stickan bootbar så slipper du göra det i kommandotolken.

Sen har du två alternativ på att boota. Du har Quick-boot menu. Då trycker du F8 på Asus datorer(enligt mina erfarenheter) direkt vid uppstarten. Där ska USB visas. Sen är det bara till att trycka enter. Sen är det boot priority som du själv har har testat. Är du säker att du lägger USB först i prioterings listan?

Funkar inte detta så testa och uppdatera BIOS till den senaste versionen eftersom den du har kan kanske vara bugig.

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk

Jo det har jag redan gjort.
Av någon anledning så fungerade det iaf nyss (typ 30e försöket!)
Tack iaf för ditt svar.
/Jocke

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4