Permalänk

Köpte denna för ett tag sedan tag sedan och är väldigt nöjd. http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-taipan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oteknisk:

Jag har G500 och är nöjd, mycket knappar, skön i handen, anpassningsbar vikt, det enda negativa tycker jag är scrollhjulet som är friktionsfritt och gärna vill scrolla för mycket/långt i spel. varför är G400 mer rekommenderad?

Rörelsesensorn i G400 lär vara avsevärt bättre än den i G500.
Men sedan så kan det ju finnas annat, som du tar upp, som man kan tycka talar till G500:ans fördel.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Bara för att han har en budget på 1500 betyder det inte att den måste kosta det, och den musen är den obekvämaste jag någonsin spelat med, så det är nog knappast hans "bästa val".

Fast nu var det inte möss på 1500, var det ?

Och bara för att den är "obekväm" enligt dig så gäller inte desamma för 7,000,000,000 människor på jorden.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Köpte denna för ett tag sedan tag sedan och är väldigt nöjd. http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-taipan

+1 verkligen skön!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

testa själv

Finns en massa bra länkade möss i tråden meninnan du bestämmer dig tycker jag att du ska dra iväg till media markt eller dylikt och klämma o känna lite på mössen där innan du bestämmer dig

Permalänk
Skrivet av Oteknisk:

det enda negativa tycker jag är scrollhjulet som är friktionsfritt och gärna vill scrolla för mycket/långt i spel.

Seriöst? Tryck på knappen på musens ovansida så har du ett scrollhjul med hack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oteknisk:

Jag har G500 och är nöjd, mycket knappar, skön i handen, anpassningsbar vikt, det enda negativa tycker jag är scrollhjulet som är friktionsfritt och gärna vill scrolla för mycket/långt i spel. varför är G400 mer rekommenderad?

Ja ditt namn gör sig rätt iaf Kanske ska prova knapparna på din G500

G400 har en bättre sensor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja ditt namn gör sig rätt iaf Kanske ska prova knapparna på din G500

G400 har en bättre sensor.

Är det sant att G400 sensors är utan prediction? Provade den hos en vän nämligen och den kändes riktigt skum, lite som att den mjukade upp rörelserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Är det sant att G400 sensors är utan prediction? Provade den hos en vän nämligen och den kändes riktigt skum, lite som att den mjukade upp rörelserna.

Dom första G400 hade prediction precis som MX518 etc, senare så tog dom bort prediction helt ifrån G400.
Så köpte man en G400 nära launch så har man prediction antagligen, inte så svårt att testa, öppna paint och dra raka linjer.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Dom första G400 hade prediction precis som MX518 etc, senare så tog dom bort prediction helt ifrån G400.
Så köpte man en G400 nära launch så har man prediction antagligen, inte så svårt att testa, öppna paint och dra raka linjer.

Skrivet av Extrapaj:

Är det sant att G400 sensors är utan prediction? Provade den hos en vän nämligen och den kändes riktigt skum, lite som att den mjukade upp rörelserna.

Skrivet av Nivity:

Ja ditt namn gör sig rätt iaf Kanske ska prova knapparna på din G500

G400 har en bättre sensor.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Seriöst? Tryck på knappen på musens ovansida så har du ett scrollhjul med hack?

Skrivet av Romoes:

Finns en massa bra länkade möss i tråden meninnan du bestämmer dig tycker jag att du ska dra iväg till media markt eller dylikt och klämma o känna lite på mössen där innan du bestämmer dig

Skrivet av Mindfighter:

+1 verkligen skön!

Skrivet av Xenoz:

Fast nu var det inte möss på 1500, var det ?

Och bara för att den är "obekväm" enligt dig så gäller inte desamma för 7,000,000,000 människor på jorden.

Skrivet av JesperT:

Rörelsesensorn i G400 lär vara avsevärt bättre än den i G500.
Men sedan så kan det ju finnas annat, som du tar upp, som man kan tycka talar till G500:ans fördel.

Skrivet av Balls Of Steel:

Köpte denna för ett tag sedan tag sedan och är väldigt nöjd. http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-taipan

Skrivet av kenny88g:

Ne de ser vi inte? Och för att köpa en mus i toppskiktet så behöver man inte ha så stor budget vilket som. En dags jobb och man kan köpa i princip vilken mus man vill!

God Jul

Skrivet av Oteknisk:

Jag har G500 och är nöjd, mycket knappar, skön i handen, anpassningsbar vikt, det enda negativa tycker jag är scrollhjulet som är friktionsfritt och gärna vill scrolla för mycket/långt i spel. varför är G400 mer rekommenderad?

Skrivet av KingCobra:

Nix, först hette den Logitech wingman gaming mouse http://www.firingsquad.com/hardware/wingmanmouse/page2.asp sen kom det laser skräp osv. BTW har aldrig haft en bättree mus än den, iaf inte om man skall gå på känslan. Vänster musknapp var verkligen en "I win button" i CS Nackdelen var att man fick rengöra rullarna och kulan ofta.

Skrivet av biorrith:

Först kom MX500, sen MX510, MX518. Nu heter den G400, och den är fortfarande kung!

Skrivet av Thompaam:

G400. Väldigt bra mus.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

En fet budget för en mus, det var som fan.
Inga supersaker för över 1500 kr? Ajdå det utesluter 90% av alla möss.

/ironi off

Jag skulle rekommendera den skönaste och mest ergonomiska musen på planeten, nämligen valfri modell ur Mionix Naos serien.

Skrivet av Sh1ft21:

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/comp/gamingmss/saitek...

eller

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/comp/gamingmss/saitek...

beroende på om du vill ha trådlös eller icke, jag har den trådlösa och det fungerar perfekt och har aldrig haft något krångel
!

Skrivet av JesperT:

Finns en hel del liknande trådar, så ett bra tips är att kolla igenom dem.

Hursomhelst, dyrast behöver verkligen inte betyda bäst i musvärlden.
Pratar vi om hur bra rörelsesensorn är så brukar de som är insatta säga att G400 är en av de bästa (om inte allra bäst) trots sitt låga pris på 200-300 spänn.
De flesta möss, speciellt lasermössen, lider oftast av diverse buggar och opålitligheter i sensorn såsom inbyggd positiv och negativ musacceleration som inte går att få bort.
Några av de fåtal möss idag som anses ha felfri och bra sensor är G400, Deathadder (gamla optiska. Deathadder respawn är jag osäker på), Deathadder 2013 edition, CM storm, Vissa Zowiemöss.
Generellt verkar optiska sensorer fortfarande vara de som är att föredra när det gäller rent teknisk prestanda.

Sedan så beror det på hur kräsen du är. En stor majoritet av alla spelare kör med möss med buggar i sensorn, men är jättenöjda ändå.
G400 verkar vara ett populärt val bland många FPS spelare på hög nivå. Sedan beror det givetvis också på om man gillar formen eller inte. Trivs man inte med den spelar det ingen roll om sensorn är världens bästa.
Naos mössen och Qpad 5K mössen är definitivt bäst utformade efter handen och är därmed väldigt sköna för de som lägger hela handen på musen.
Naosen kan dock vara lite svår att lyfta snabbt över musmatten pga att den inte har några greppkanter (har en sådan själv).

Razer Mamba som nämndes tidigare i tråden är inte att rekommendera. Den är svindyr och avsevärt sämre än de flesta möss som kostar hälften så mycket. Dock är jag lite osäker på 2012 år edition och vilka förbättringar som den medfört. Bland trådlösa möss är den säkert helt ok.

Det är bla på grund av lillfingerfåran som jag en gång valde bort Qpad 5K.
När man inte har någon kontakt med musmattan är det svårare (iallafall för mig) att få en uppfattning om hur långt man rör musen.
Det kan också betyda skillnaden mellan liv och död i ett spel.
Själv har jag inte lillfingret i närheten av musen utan en bit ut för att känna av rörelserna.
Så det hela är lite av en smaksak.

[QharUOTE="Reyintaz;13026706"]Mamban är bra, och går att köra trådat också. Dock så är det razer vilket oftast har ett negativt intryck på den ekonomiska livslängden (och även den tekniska livslängden)[/QUOTE

Skrivet av Newklear:

Palm grip när du har hela handflatan och fingrarna mot musen, claw grip när du håller musen mer "löst"...
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXVUQ9o...

Den ena är dyrare än nödvändigt för att den är trådlös, den andra för att den är ambidextriös. Gillar du stilen på dem kanske du ska ta dig en titt på Razer Deathadder.

Skrivet av Xeno88:

G400 såklart.

Har fått många fina tips men verkar stå mellan Razer Taipan Ambidextrous och G400.
Personligen har jag fastnat lite mer för Razer men som sagt ej bestämt mig än.
Razern borde ju vara bättre för den har större möjligheter var gällande DPI plus att den formas efter handen.
Ge gärna fler förslag på andra musar eller för och nackdelar mellan dem som jag nämde. Om någon tänker skriva att G400 är billig så spelar det ingen roll för pengar har jag, lol

Visa signatur

Dator: Intel Core i7 8700 | Asus 1080 ROG Strix 8GB | EVGA GQ 650w PSU | Seagate Barracuda 1TB | Samsung PM981 256GB SSD | ASUS LGA1151 ROG STRIX B360-F Gaming | Ballistix LT DDR4 2666Mhz 2x8GB | Phanteks E P400 T-GLASS
Kringutrustning: Corsair VOID PRO RGB Wireless SE Yellow | Qpad MK-85 Pro | Asus VG248QE 144hz 24" | Steelseries Rival
700
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worstever:

Om någon tänker skriva att G400 är billig så spelar det ingen roll för pengar har jag, lol

Lägg ner ditt snack om att du har så mkt pengar. Ingen bryr sig om att du nyss fått veckopeng av mamma. Och ett tips, dom som snackar om att dom har så mkt brukar va dom som inte har de. Önska dig en mus i julklapp så slipper du spendera dina sista slantar.

God Jul och hälsa mamma:)

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Lägg ner ditt snack om att du har så mkt pengar. Ingen bryr sig om att du nyss fått veckopeng av mamma. Och ett tips, dom som snackar om att dom har så mkt brukar va dom som inte har de. Önska dig en mus i julklapp så slipper du spendera dina sista slantar.

God Jul och hälsa mamma:)

Lol var inte så jag mena.
Tänkte mer på att jag vill ha den bästa musen jag kan få, prestanda före pris och då vill jag inte ha en mus för 299 om det finns bättre för 799 för jag vill ha så bra och snygg som möjligt och priset spelar ingen som helst roll.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7 8700 | Asus 1080 ROG Strix 8GB | EVGA GQ 650w PSU | Seagate Barracuda 1TB | Samsung PM981 256GB SSD | ASUS LGA1151 ROG STRIX B360-F Gaming | Ballistix LT DDR4 2666Mhz 2x8GB | Phanteks E P400 T-GLASS
Kringutrustning: Corsair VOID PRO RGB Wireless SE Yellow | Qpad MK-85 Pro | Asus VG248QE 144hz 24" | Steelseries Rival
700
|

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=386800 Skulle jag köpa. Inte för att den har coola lapor, utan för att den (och Deatthadder som har samma yttre) är den skönaste musen jag någonsin har använt. Kommer ta många år innan jag köper något annat

Permalänk
Medlem

Jag säger Naos 5000 då det är helt klart skönaste och snyggaste musen enligt mig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worstever:

Lol var inte så jag mena.
Tänkte mer på att jag vill ha den bästa musen jag kan få, prestanda före pris och då vill jag inte ha en mus för 299 om det finns bättre för 799 för jag vill ha så bra och snygg som möjligt och priset spelar ingen som helst roll.

Största problemet är att alla har olika defination av vad som är bra, en del har en mus för 300kr som det kommer dröja många år innan de byter ut just för att den är skönast/bäst för just den personen, andra har en mus för 1000kr+ och säger samma sak där.
Personligen kör jag på en Logitech MX1100 som är såpass gammal att den inte ens går att köpa längre och lär inte köpa ny förens denna är obrukbar då den passar mig perfekt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Qpads mus är jävligt skön, skulle INTE rekommendera den om du har mycket handsvett dock då den har en tendens att bli ruskigt hal!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Någon från Logitech, förslagsvis G400!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

naos 5000 eller den nya 8200.. best shit around

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i5 2500 3,4 GHz | GPU: XFX HD6870 1GB | Ram: Corsair 8GB | HDD: SEAGATE 500GB |
PSU: CM 460W | MB: Gigabyte P67A-D3-B3 Socket 1155, P67, ATX

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=386800 Skulle jag köpa. Inte för att den har coola lapor, utan för att den (och Deatthadder som har samma yttre) är den skönaste musen jag någonsin har använt. Kommer ta många år innan jag köper något annat

Skrivet av ronz:

Jag säger Naos 5000 då det är helt klart skönaste och snyggaste musen enligt mig

Skrivet av TiasE:

Största problemet är att alla har olika defination av vad som är bra, en del har en mus för 300kr som det kommer dröja många år innan de byter ut just för att den är skönast/bäst för just den personen, andra har en mus för 1000kr+ och säger samma sak där.
Personligen kör jag på en Logitech MX1100 som är såpass gammal att den inte ens går att köpa längre och lär inte köpa ny förens denna är obrukbar då den passar mig perfekt.

Skrivet av zeddiz:

Qpads mus är jävligt skön, skulle INTE rekommendera den om du har mycket handsvett dock då den har en tendens att bli ruskigt hal!

Skrivet av Wifi:

Någon från Logitech, förslagsvis G400!

Kan uppdatera lite och säga om igen:
Jag har palm grip.
Spelar Fps, mmo, mmorpg och liknande.
Har erfarenhet av trådlösa kontorsmusar, ej trådlösa gamingmusar.
Har ingen speciell budget
Så sammanfattat:
Jag vill ha en bra mus som passar för alla sorts spel och som passar bra för palm grip
Trådad eller otrådad mus spelar ingen roll om det är bra batteritid eller ifall den går att köra trådat också, ungefär som mamban.
Får kosta vad prestandan idag kostar.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7 8700 | Asus 1080 ROG Strix 8GB | EVGA GQ 650w PSU | Seagate Barracuda 1TB | Samsung PM981 256GB SSD | ASUS LGA1151 ROG STRIX B360-F Gaming | Ballistix LT DDR4 2666Mhz 2x8GB | Phanteks E P400 T-GLASS
Kringutrustning: Corsair VOID PRO RGB Wireless SE Yellow | Qpad MK-85 Pro | Asus VG248QE 144hz 24" | Steelseries Rival
700
|

Permalänk
Medlem

Spaceship ready for landing!

Permalänk
Medlem

Titeln på denna tråd är skrattretande.

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk

Använder själv en Razer Naga, jag spelar inte så mycket mmorpg längre men musen är fortfarande lätt den bästa jag har använt.
Rekommenderat polare den också och dom säger också att det är den bästa musen dom någonsin har haft.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skulle säga att Razer Ouroboros är en väldigt bra mus, värt pengarna tycker jag med många olika grepp och positions justeringar.

http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-ouroboros

http://www.inet.se/produkt/6606459/razer-ouroboros-wireless-g...

Visa signatur

| i5 2500k | MSI P67A-GD55 REV B3 | 8GB Corsair XMS3 Vengeance 1600mhz | Asus GTX 1070ti | Corsair GS 800W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worstever:

En sak som också är värt att säga är att jag Spelar mycket FPS-spel som cs, mw3 och liknande men även mmo som LoL och mmorpg som DC unvierse så skulle behöva en mus som är bra för alla kategorier, har kollat på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648477 då den verkar riktigt fet, även kollat på denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757347.
Men en bra mus som fungerar bra för för dem flesta spelkategorierna som ser bra ut, gärna lite fräna lampor till coola färgscheman osv.
Stylish men grym prestanda

har razer mamban, fast inte den versionen, utan den innan och jag kan säga den är riktigt bra, stor, snygg, har egen programvara, en dock, både trådad och trådlös (vilket är skönt faktiskt, för när man har tråden i så kan det kännas att det dras i musen) och det laggar inget heller, musen är sjuk... Och dom som säger att man betalar för märket, det är inte så, har testat andra möss och dom är plastiga jämfört med den här, det här känns bättre i handen, inte plastigt iaf

EDIT: kommer nog bli ett krig här snart

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

har fortfarande inte hittat någon mus som är bättre än intelli microsoft 3.0 =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worstever:

Kan uppdatera lite och säga om igen:
Jag har palm grip.
Spelar Fps, mmo, mmorpg och liknande.
Har erfarenhet av trådlösa kontorsmusar, ej trådlösa gamingmusar.
Har ingen speciell budget
Så sammanfattat:
Jag vill ha en bra mus som passar för alla sorts spel och som passar bra för palm grip
Trådad eller otrådad mus spelar ingen roll om det är bra batteritid eller ifall den går att köra trådat också, ungefär som mamban.
Får kosta vad prestandan idag kostar.

G400 passar väldigt bra till palmgripp (beror förstås på handstorlek, imo så passar den större händer lite bättre). Har inte provat Taipan men den ser inte speciellt skön att palmgrippa om man tittar på bilderna, dels för att den ser helt symmetrisk ut sen ser den även väldigt platt ut på ovansidan så kan inte tänka mig att den ligger speciellt bra i handen. Av erfarenhet av andra möss så är symmetriska möss som man kan använda både i höger å vänster hand aldrig speciellt sköna att palmgrippa.

Ingen här kan veta vad du kommer tycka är en skön mus så du lär nog åka å prova i vilket fall som helst. Det viktiga är att du kollar upp innan vilka modeller som har en bra sensor och som inte verkar vara extra drabbade av produktionsproblem eller har tydliga design fel, sen är det bara att välja den som ser skönast ut om du nu inte orkar åka å prova.

Permalänk
Medlem

Mionix naos är grymt bekväm och bra. 5000 / 8200

Permalänk
Medlem

Jag kör Mionix NAOS 5000 och är nöjd. Har haft en razer mus, och jag säger det, aldrig mer. Plastig och gick sönder efter 6 månaders användning, började dubbelklicka, glapp i kabeln också. Har bara hört dåligt av razer av mina vänner (förutom de som är insnöade razer fans och bara köper nytt då de går sönder)

Våga vägra Razer!

*edit

Sen tycker jag det är roligt att sponsra ett svenskt företag, alltid kul med konkurrens. (att musen är underbar är positivt)

G400 är inte heller ett dåligt val.

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w