Permalänk
Medlem

spel dator 10k.

tjena tjena, min kompis vill att jag ska bygga en dator åt honom för 10k nu efter jul. Jag har byggt datorer förut men är lite outdated på alla komponenter som är bäst just nu. Om någon vänlig själ skulle vilja ge mig en lista så kan jag kanske arbeta utifrån den.

Min kompis vill också ha ett trådlöst netverkskort i den. en intel i5. och såklart en stark GPU, hälst en nvidia. Sedan tycker ja såklart att han ska ha en SSD och en en mekanisk för att lagra alla spel på.

personligen tror jag inte min kompis är så mycket för ett snyggt eller coolt chassi. Så ett chassi som fungerar och med bra luftföde önskas. minnen räcker nog med 8GB, en annan cpu kylare än intels egna vet jag inte om det behövs.

skulle vara mycket tacksam för detta PS. gör gärna listan på inet.se, blir nog därifrån han beställer delarna.

värt att nämna är att priset kan övertstiga 10k om det skull behövas, så det är ingen fara.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2737312/2012-12-25
Om ni redan har en windows skiva kan nu ju räkna bort den i detta paketet

Permalänk
Medlem

tackar, en mycket fin kundvagn! allting ser i princip perfekt ut! windows 7 har jag som sagt och behöver ej köpas. Sen är jag dålig på att veta hur starkt nätagg som behövs men jag tror nog att ett 500W bör räcka. Sedan var det bara ett trådlöst netverkskort som saknades.

tack så mycket Samili97!

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samili97:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2737312/2012-12-25
Om ni redan har en windows skiva kan nu ju räkna bort den i detta paketet

Skrivet av wiloh:

tackar, en mycket fin kundvagn! allting ser i princip perfekt ut! windows 7 har jag som sagt och behöver ej köpas. Sen är jag dålig på att veta hur starkt nätagg som behövs men jag tror nog att ett 500W bör räcka. Sedan var det bara ett trådlöst netverkskort som saknades.

tack så mycket Samili97!

Kör på det paketet och lägg några hundra extra (som du sparar in på W7) på ett trådlöst nätverkskort+ett modulärt nätagg på 650W eller något? Är inte helt 100 på hur mycket 670 SLI+möjlig OC drar, men modulärt skadar aldrig Om du/han inte känner för det kan du alltid köpa en CPU-kylare+lite fläktar.