Vad är det för fel på mitt grafikkort/skärm?

Permalänk
Avstängd

Vad är det för fel på mitt grafikkort/skärm?

.

Permalänk

Strecket låter som att du inte har på V-sync, hur tjockt är strecket? Vilken färg har strecket? Har du möjlighet att ta kort eller helst filma ditt problem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Balls Of Steel:

Strecket låter som att du inte har på V-sync, hur tjockt är strecket? Vilken färg har strecket? Har du möjlighet att ta kort eller helst filma ditt problem?

Jag har V-Sync på, har provat att stänga av det strecket är fortfarande kvar dock. Strecket är typ 1cm tjockt.

Kort filmsnutt finns i första inlägget nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Hej!

När jag spelar spel eller kollar på filmer så ser det ut som att det blinkar/flimmrar till på skärmen.

När jag spelar War Z/BF3/FC3 så kommer det upp ett tjockt "streck" som sträcker sig över skärmen och liksom "rinner" från mitten till botten av skärmen.

Filmklipp, jävligt skakig på handen ber om ursäkt för det
http://www.youtube.com/watch?v=KxmYuu5v6go

Komponenter:
Moderkort: ASUS P8Z8Z68
CPU: i7 2600K
GPU: ASUS Radeon 6870 1GB
SSD: OCZ Vertex 3

Någon som har en aning om vad det är som gör så att det blir såhär? Har de senaste drivrutinera för mitt grafikkort och senate BIOS för moderkortet.

För mig ser detta ut som att V-Sync skulle lösa problemet

EDIT: såg att du redan har de... Hm... vilken drivrutin?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Problemet kvarstår även fast jag sätter på V-Sync :/

Har 12.11 beta drivrutinerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Då tycker jag att du ska prova med 12.10 och se om det blir bättre då

Visa signatur

OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Skrivet av YamahaDGX630:

Då tycker jag att du ska prova med 12.10 och se om det blir bättre då

Är det bara att installera 12.10 istället så försvinner 12.11?

Permalänk
Medlem

ne, gå in och gör en fullständig avinstallering, sedan kan du installera den tidigare drivrutinen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

ne, gå in och gör en fullständig avinstallering, sedan kan du installera den tidigare drivrutinen

Okej, provar nu

Återkommer snart!

Permalänk
Avstängd

Fungerade inte det heller

Har fortfarande lika mycket flimmer/streck i spel och filmer..

Detta är sjukt irriterande.

Permalänk
Avstängd

Kan det vara kortet som håller på att gå sönder tro?

Permalänk
Medlem

Vad har du för windows tema på? Ändra till ett aero tema och se om det fungerar, jag har själv problem med vsync utan aero tema på.

Visa signatur

Spaces, not tabs.

Permalänk
Skrivet av Samistar:

Beta 12.11 är nog mest till för 7000 serien (Tror Jag)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Infectiondg:

Vad har du för windows tema på? Ändra till ett aero tema och se om det fungerar, jag har själv problem med vsync utan aero tema på.

Provade byta till aero, ingen skillnad :/

Skrivet av punchline82:

Beta 12.11 är nog mest till för 7000 serien (Tror Jag)

Har installerat 12.10 istället, ingen skillnad dock

Permalänk
Avstängd

Har fortfarande inte lyckats lösa problemet, ska jag reklamera kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Har fortfarande inte lyckats lösa problemet, ska jag reklamera kortet?

Aha, jag skulle nog gjort det ialafall

Men innan du reklamerar kortet så tycker jag att du ska prova följande:

1. Ominstallera Windows
2. Ladda hem senaste drivrutinen till kortet (d.v.s. 13.1 eller möjligtvis 13.2)

Har du redan provat detta så är det ju endast positivt Nästa steg skulle nog vara att reklamera

Återkom gärna med resultat

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Aha, jag skulle nog gjort det ialafall

Men innan du reklamerar kortet så tycker jag att du ska prova följande:

1. Ominstallera Windows
2. Ladda hem senaste drivrutinen till kortet (d.v.s. 13.1 eller möjligtvis 13.2)

Har du redan provat detta så är det ju endast positivt Nästa steg skulle nog vara att reklamera

Återkom gärna med resultat

Har provat att ominstallera drivrutinerna, dock utan resultat. Får nog prova att ominstallera windows innan jag reklamerar kortet.

Återkommer

Permalänk
Medlem

Byt kabel. Byt till DVI/HDMI eventuellt. Har du DVI, byt till HDMI och tvärtom.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Byt kabel. Byt till DVI/HDMI eventuellt. Har du DVI, byt till HDMI och tvärtom.

Har provat VGA, HDMI, DVI. Ingen skillnad dock.

Permalänk
Medlem

Har precis exakt samma problem, streck, streck och streck :// Har 7870

Permalänk
Medlem

Jag har det också, satt på V-sync i drivern (istället för i spelet) fixade problemet

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Jag har det också, satt på V-sync i drivern (istället för i spelet) fixade problemet

Vsync fixar det för mig, men jag vill inte ha muslagg som man får med vsync på! Hur får man bort muslagget?

Permalänk
Skrivet av Madz:

Vsync fixar det för mig, men jag vill inte ha muslagg som man får med vsync på! Hur får man bort muslagget?

Muslagg är något man får leva med om man har V-sync på, det är så det fungerar helt enkelt. Själv så tycker jag inte att det laggar speciellt mycket, märker knappt någon skillnad mellan av och på.

Visa signatur

Dator: Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition | Intel i5 2400 3,1 ghz | ASUS P8H67 | WD Green 2TB | 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | Fractal Design TESLA 550W | Fractal Design Define R4 Svart | Utrustning: Logitech G500 Gaming Mouse | Logitech G35 Headset | Microsoft Sidewinder X4 Keyboard | BenQ 27'' G2750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektrohund:

Muslagg är något man får leva med om man har V-sync på, det är så det fungerar helt enkelt. Själv så tycker jag inte att det laggar speciellt mycket, märker knappt någon skillnad mellan av och på.

Asså det är inte lagg, utan musen hänger inte med typ direkt på millisekunden, eller vet ej hur jag ska förklara. Inte spelbart iallafall tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

Har alltid haft V-Sync avstängt och aldrig haft detta problemet tidigare, antagligen mitt grafikkort som är defekt..

Permalänk
Avstängd

Problemet kvarstår efter ominstallation utav Windows, har bytt DVI kabel också, grymt irriterande.

Permalänk
Medlem

Tjena, jag skulle vilja veta om du löst ditt problem. Har nästan exakt samma problem. För mig blinkar vissa "grafikplattor" i spel. Exempel: Om jag står i en öken i ett spel, så bildas massa olika blinkande rektanglar på marken. Men det finns spel som inte har detta felet, gamla dock, som tex CS 1.6 och CIV5.
Har lämnat in mitt, fick svaret att ingenting var fel med kortet. Har testat allt som står i denna tråden tillochmed Aero tema vilket jag blev hyper över att testa...men utan possitivt resultat har ett Geforce 640 GT.

Bild: http://postimage.org/image/lrw3oy217/full/