Closed-back lurar till gaming
Hej, har nu bestämt mig för att köpa closed-back lurar för både gaming och musiklyssnande och tänkte att ni kanske skulle kunna hjälpa mig. Lyssnar främst på metal/metalcore (BFMV, A7X, BMTH ex.) men även lite akustisk musik då och då, så lurarna skulle behöva fungera bra till både de genrerna plus gaming. Har nurvarande ett par AD700 och älskar hur klart de låter, men avsaknaden av basen blev för mycket. Musiken blir... tråkig när man inte känner bastrummorna. Vill inte ha något Beats-påhitt där ljudet låter fördjävligt bara för att ha så mycket bas som möjligt, men mer bas än AD700 (vilket inte är så svårt ) är ett måste. Det hade varit bra om de isolerade in och ut hyfsat bra (det är därför jag vill ha closed-back) då jag drar på lan lite då och då, och lite jobbigt när polarna hör lika bra som jag själv. Sen hade bra byggkvalitet inte varit dumt heller. Komfort är ett måste, då jag är nolife och kan sitta mååååånga timmar i sträck och spela. ^^
TL;DR
- Frekvenskurva/ljudsignatur som passar både metal/metalcore och gaming (även hyfsad positionering) men inte alltför lite bas (som AD700)
- Komfort
- Closed-back
- Byggkvalitet
Har hittat ett par som verkar passa dessa önskemål, nämligen DT770 Pro. Vet dock inte om man ska införskaffa 80- eller 250 Ohm versionen. Tänte fixa ett Xonar DGX (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1192439) dels för något bättre ljud och dels för Dolby 5.1 (bara för att ) och vet inte riktigt om det kan driva 250 Ohm lurarna.
Har ni andra förslag så hit me! Om ni har antingen 80 eller 250 Ohm versionen av DT770 får ni gärna säga vad ni tycker också!