Closed-back lurar till gaming

Permalänk

Closed-back lurar till gaming

Hej, har nu bestämt mig för att köpa closed-back lurar för både gaming och musiklyssnande och tänkte att ni kanske skulle kunna hjälpa mig. Lyssnar främst på metal/metalcore (BFMV, A7X, BMTH ex.) men även lite akustisk musik då och då, så lurarna skulle behöva fungera bra till både de genrerna plus gaming. Har nurvarande ett par AD700 och älskar hur klart de låter, men avsaknaden av basen blev för mycket. Musiken blir... tråkig när man inte känner bastrummorna. Vill inte ha något Beats-påhitt där ljudet låter fördjävligt bara för att ha så mycket bas som möjligt, men mer bas än AD700 (vilket inte är så svårt ) är ett måste. Det hade varit bra om de isolerade in och ut hyfsat bra (det är därför jag vill ha closed-back) då jag drar på lan lite då och då, och lite jobbigt när polarna hör lika bra som jag själv. Sen hade bra byggkvalitet inte varit dumt heller. Komfort är ett måste, då jag är nolife och kan sitta mååååånga timmar i sträck och spela. ^^

TL;DR

- Frekvenskurva/ljudsignatur som passar både metal/metalcore och gaming (även hyfsad positionering) men inte alltför lite bas (som AD700)
- Komfort
- Closed-back
- Byggkvalitet

Har hittat ett par som verkar passa dessa önskemål, nämligen DT770 Pro. Vet dock inte om man ska införskaffa 80- eller 250 Ohm versionen. Tänte fixa ett Xonar DGX (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1192439) dels för något bättre ljud och dels för Dolby 5.1 (bara för att ) och vet inte riktigt om det kan driva 250 Ohm lurarna.
Har ni andra förslag så hit me! Om ni har antingen 80 eller 250 Ohm versionen av DT770 får ni gärna säga vad ni tycker också!

Permalänk
Medlem

250ohm är inga som helst problem, gör dig själv en tjänst och ta inte 80ohm.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

250ohm är inga som helst problem, gör dig själv en tjänst och ta inte 80ohm.

Säkert? Och vadådå haha?

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Chilkey ND75, MMD Vivian V2 53g | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Hitscan Hyperlight | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Säkert? Och vadådå haha?

Vadå vadå? DGX har en hörlursförstärkare så det kommer inte vara några problem för det att driva ett par 250ohm lurar och då kommer TS få bättre ljud om han väljer 250ohm. 80ohm är mer riktat till portabelt bruk men som jag förstod det är lurarna till för att att användas vid datorn.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Vadå vadå? DGX har en hörlursförstärkare så det kommer inte vara några problem för det att driva ett par 250ohm lurar och då kommer TS få bättre ljud om han väljer 250ohm. 80ohm är mer riktat till portabelt bruk men som jag förstod det är lurarna till för att att användas vid datorn.

Du fick det att låta som att 80Ohm versionen var bra mycket sämre haha, blev lite förvånad bara. Men tack så mycket för svaret!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Chilkey ND75, MMD Vivian V2 53g | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Hitscan Hyperlight | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |