Nvidia presenterar Shield – bärbar spelkonsol med Tegra 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cloned:

Den där klumpen ser snarare ut att komma från en amerikansk röv.

Så sant, så sant.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Skrivet av Johank82:

Inte så smart att ha hörlurs-uttaget på ovansidan väl, känns som sladden kommer vara ivägen för skärmen?

Det är ju bara att den den på undersidan bakåt mot dig. Problem solved!

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

Ser lite för stor ut för att vara skön att hålla. Med skärm och allt blir den nog rätt tung också ._.

Det är bara att pumpa upp armarna på gymmet så pallar du med den utan problem

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av lang666:

Är ju inte direkt bärbar om man inte har ryggsäck med sig.

Varför känns det som utvecklingen går bakåt.

Bärbar menas att den är portabel att man kan ta med sig den och spela på annan plats än hemma.
Sen hur man tar med sig den är inte relevant i ordets betydelse.

Jag tycker personligen att den är en aning stor, men det spelar ingen roll då det blir träning och nöje i ett.
Eller så får man som jag nämnde i ett annat svar "pumpa upp sina armar på gymmet så man orkar spela".

Jag kommer att köpa den och spela då jag redan har pumpade armar och KAN spela utan att gnälla

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av Hyperträd:

Hur f*n kan den vara framtidssäker när Nvidia skiter ut en ny version av Tegra varje år... Som dessutom är totalt överlägsen den förra generationen?
Ordet framtidssäker borde faktiskt bannlysas från att användas i datorsammanhang!

Framtidssäker på det sätt att Tegra alltid går att köra minst en generation bakåt, om än med något sämre grafik-kvalité. Den kommer alltså kunna köra Tegra 5 spel med mindre ögongodis. Med lite hack klarar den säkert mer än så Dessutom ser vi ju en enorm utvecklingsboom på mobilsidan just nu, den kommer väl troligtvis stanna av nån gång den också.

Permalänk
Medlem

Nvidia la upp en demovideo av Zombie Driver som visar skillnaden mellan Tegra 4-optimerad version och vanlig Android-version.