Permalänk
Medlem

ModEcom

Bygglogg av ett lite sidoprojekt jag har med gamla komponenter som skall ges åt lillebror

Jag har samlat på mig diverse grejer genom åren och det har lett till att de bara ligger och skräpar. Nu har jag kläckt idén om att bygga ihop allting och ge åt bättre behövande familjemedlemmar!

Bilderna är tagna med min D3100 med 50mm f/1.4 eller kit 18-105 objektiv

Hårdvara:
Modecom Midi 8300 som jag fick av en bekant
Corsair GS 500
Gigabyte 890GX
8GB dominator
80 GB ssd
Athlon x3 855
Radeon 6970

kylningen kommer att bestå av mina gamla komponenter från EKWB:
Supreme HF
Fullcover 6970
Mobo block
ny radiator och reservoar-pumpkombo,

ModEcom

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd

Blir en okej spel maskin det där ! Du är nog snäll du troll

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Blir en okej spel maskin det där ! Du är nog snäll du troll

Javisst är jag
Hoppas bara att han vill ha den med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk

frontfläkten kommer ju inte blåsa igenom nånting, du borde förstora hålet lite

Permalänk
Medlem

du la väl ett lager grundfärg? se till att använda klarlack för det bästa resultatet, håller längre och skrapas inte lika lätt

kapa ett hål för fläkten annars kommer den att bara låta för ingenting, lär inte blåsa mycket heller

coolt bygge annars, vill se resultetet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

du la väl ett lager grundfärg? se till att använda klarlack för det bästa resultatet, håller längre och skrapas inte lika lätt

kapa ett hål för fläkten annars kommer den att bara låta för ingenting, lär inte blåsa mycket heller

1: tänkte lägga två lager färg och sen får jag se om det blir lack på det, vill ha det reptåligt så det lutar mot det. Finns det på burk?

2: hål kommer att tas upp men för det behöver jag radiatorn först för att se hur den ska sitta inuti

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig, efter att ha sett färgen, för att använda ena originalkylaren till mobot, färgerna ser riktigt mysiga ut i allt det svarta!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

1: tänkte lägga två lager färg och sen får jag se om det blir lack på det, vill ha det reptåligt så det lutar mot det. Finns det på burk?

2: hål kommer att tas upp men för det behöver jag radiatorn först för att se hur den ska sitta inuti

japp det finns det ^^ har du ett eko i närheten? du har fina och prisvärda burkar!! se bara till att inte ha för tjocka lager!! för det blir lite gult!!

ja vänta på radden, bättre när man har den i händerna för då vet man verkligen hur den är, fattar inte varför du lackade innan du kapat hål för radden, hur stor är den btw?

om jag var du så skulle jag gått med svart! för blå och andra fina färger tröttnar man på snabbare än svart och vit, bara en åsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

japp det finns det ^^ har du ett eko i närheten? du har fina och prisvärda burkar!! se bara till att inte ha för tjocka lager!! för det blir lite gult!!

ja vänta på radden, bättre när man har den i händerna för då vet man verkligen hur den är, fattar inte varför du lackade innan du kapat hål för radden, hur stor är den btw?

om jag var du så skulle jag gått med svart! för blå och andra fina färger tröttnar man på snabbare än svart och vit, bara en åsikt

Jag lackade den igår och det vart lite rinnigt på sina ställen men det var första gången för mig så det är lungt. Jag är nöjd med min egen prestation! (uppdaterat galleriet btw)

Jag kände mig faktiskt lite dum när jag insåg det jag med men det är bara att göra det bästa av situationen. Svart funkar alltid men det kändes lite dubbelt och redundant att ha ett till svart chassibygge när min main rigg är svart den med, blått ser int så pjåkigt ut ändå!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

Jag lackade den igår och det vart lite rinnigt på sina ställen men det var första gången för mig så det är lungt. Jag är nöjd med min egen prestation! (uppdaterat galleriet btw)

Jag kände mig faktiskt lite dum när jag insåg det jag med men det är bara att göra det bästa av situationen. Svart funkar alltid men det kändes lite dubbelt och redundant att ha ett till svart chassibygge när min main rigg är svart den med, blått ser int så pjåkigt ut ändå!

Men nu vet du varför det blir rinnigt?:)
För att få den att torka ännu snabbare så kan du skaffa dej en värme fläkt, skitskönt att ha. Jag lackar i balkongen där det är runt4grader, inga rinningar eller andra konstigheter och allt går så snabbt

Jag ville inte att du skulle ångra dej eller så, han ung o lär säkert gilla det men tror inte så länge. Tänk på varför kända tillverkare har bara svarta, vita och gråa, de vet att folk tröttnar. Men den blå du lackade är sexig oxå:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Men nu vet du varför det blir rinnigt?:)
För att få den att torka ännu snabbare så kan du skaffa dej en värme fläkt, skitskönt att ha. Jag lackar i balkongen där det är runt4grader, inga rinningar eller andra konstigheter och allt går så snabbt

Jag ville inte att du skulle ångra dej eller så, han ung o lär säkert gilla det men tror inte så länge. Tänk på varför kända tillverkare har bara svarta, vita och gråa, de vet att folk tröttnar. Men den blå du lackade är sexig oxå:)

Det är bara insidan som är blå, skalet är helt blanksvart ännu så det går att göra diskret. Inga fönster eller så i chassisidan så det blir nog bra när det är klart

Visa signatur

Permalänk
Medlem

snyggt jobb!
Grafikkort?
isåfall är slangarna i vägen... mycket snyggt inuti iallafall.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VHggstRm:

snyggt jobb!
Grafikkort?
isåfall är slangarna i vägen... mycket snyggt inuti iallafall.

Det fanns en gång men vägrade boota, ska se imorgon efter läcksökningen om jag får igång nånting. Moderkortet har integrerad gpukrets som sista utväg

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

Det fanns en gång men vägrade boota, ska se imorgon efter läcksökningen om jag får igång nånting. Moderkortet har integrerad gpukrets som sista utväg

Surt med en så stilig loop att behöva köra på den inbyggda gpu:n.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisp_86:

Surt med en så stilig loop att behöva köra på den inbyggda gpu:n.

Efter senaste testerna verkar det som att moderkortet är rostat det med... Får se vad jag gör nu.
-lägga det på hyllan till haswell kommer, köper det åt mig och lägger mitt gamla i det här bygget
-beställer nya grejer så jag får ihop det
-säljer delarna som fungerar var för sig

Det kan också va fel med BIOS eller nåt annat trams med. Vi får se helt enkelt

Visa signatur

Permalänk

Moderkort, processor och grafikkort vattenkylt? Stackars lilla ensamma radiator