Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Såg en sån här tråd på ett annat forum och tyckte den var kul. Sökte efter en här men utan lycka, så jag startar en.
Det hela är enkelt, lista dina mobiler i kronologisk ordning och kommentera dina gamla vänner om du känner för det.

Här är mina:
http://forumbilder.se/images/873201361232P9f08.jpg

Min favvo är nog den tjusiga LGn med spegel-display. Har kvar den i en låda eftersom jag inte har samvete att slänga något så vackert och perfekt som jag tycker den var.

Man kan ju enkelt ge både ris o ros till dem allihop men den som nog ändå var sämst är Motorolan i mitten. Kom nästan två år efter NECn men var sjukt mycket sämre, Ericssonen efter däremot var riktigt fin.

Kan inte ens börja då jag inte hittar en bild på min gamla Storno...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Eftersom alla andra var så driftiga och skrev vad mobilerna heter och kommenterat dem så känner jag som TS att jag inte kan vara sämre.

http://forumbilder.se/images/1d32013105433e80a.jpg

1. Ericsson 628: Min första, spelade melodier, utbytbar färg kring knappsatsen, pimpade den med en blinkande antenn och bältesklämma.
2. Nokia 5210: SNAKE!!!! Utbytbart skal, stor display som gjorde sms lite vettigare och mer användbart.
3. Sony CMD J5: Första gången jag hörde polyphoniska ringsignaler, man kunde spela in egna ringsignaler, scrollhjul på utsidan (faktiskt bra), kosta bara 990 med kontantkort.
4. Nokia 3210: SNAKE!!! Och fy fan vilken stridsvagn, hade den tills den pajja.
5. Ericsson T65: 3210 pajja så jag gick in på Telia och tog den jag hade råd med. Det enda jag minns är att den hade Tetris.
6. Ericsson T310: Bra spel, färgskärm och kamera (separat).
7. NEC e616: Tre lanserade 3G i Sverige och vipps hade man dubbla kameror, kunde filma, MMSa, Mp3-spelare, hade fria samtal, mp3-signaler, lite lätt surf....
8. Motorola E1000: Vilken skit, kasst byggd och inte bättre än NECn på någon punkt.
9. Ericsson K608: Flickvännen köpte den o jag blev såld på 5 min. Bra skärm, Riktigt bra kamera, grymt linsskydd, riktigt snygg.
10. LG Shine: En fantastisk storsäljare. Byggd i aluminium, glasdisplay med riktig spegel (önskar det kunde komma igen), smidig, snygg som fan, grym scroll i metall, ja jag kan tjata om den i evigheter. Min bästa dumbphone ever.
11. Nokia 5800: Nu blev det smart, riktig surf, Nokia Music, ordentlig GPS, kolla på Family Guy i mobilen osv.
12. iPhone 3G: Ja, behöver jag säga något?
13. iPhone 4: Snyggare, snabbare och med en galet bra kamera.
14. Nokia Lumia 920: Min Review säger allt https://www.youtube.com/watch?v=QrpBgleZiZg

Som sagt, jag har inte inkluderat jobbtelefoner. Där finns bland annat ruggade Samsungs och ett par Androider.

3310 är ett måste .. Men är inte #2 och #4 i fel ordning?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

3310 är ett måste .. Men är inte #2 och #4 i fel ordning?

Nä jag hade den första Nokian o sen köpte jag Sonyn men spelen sög så så jag bytte med en klasskompis, beroende av Snake
Som kuriosa kan jag säga att jag fick maxpoäng på Snake dvs helsvart skärm på högsta hastighet:)

Permalänk
Medlem

1: 3210, Köpte den begagnat av en kille i skolan skitbilligt när 3310 kom, tror jag gav 300 eller nått
2: 3510, Var ju sjukt coolt med en färgdisplay även om den var super lågupplöst, i alla fall de få månaderna det tog innan Eriksson släppte sina telefoner med fantastiskt mycket bättre skärm..
3: k700i, Den tidens svar på iphone? då nästan alla i klassen fick en sådan i julklapp efter att vodaphone körde någon super deal på dom.
4: G502, Billigare telefon för att ersätta min utslitna k700i eftersom jag inte ansåg att smartphones hade kommit långt nog för att vara ett vettigt alternativ.
5: Zte Blade, Otroligt prisvärd Android lur som fortfarande rullar i familjen
6: Samsung galaxy s3, Fantastiskt telefon som har det Bladen saknade, framför allt är surfandet en så otroligt mycket bättre upplevelse.

Permalänk
Medlem

Nokia 3210, Iphone 1, Iphone 3GS, Iphone 5 är de enda telefoner jag köpt själv.

Har haft några företagstelefoner också men de räknas kanske inte.

Permalänk
Medlem

Siemens a50
Sony Ericsson T290
Sony Ericsson T610
Nokia 6300
Samsung Galaxy S2

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

1. Nokia 3310 - var supertrevlig för sin tid.

2. Siemens MC-60 - bedrövlig telefon. Mukvaran var seg som koda. Tur att jag fick den av en vän så jag slapp betala något för eländet.

3. Sony ericsson K700i - Väldigt trevlig telefon som jag uppskattade mycket. Köptes för 200 spänn ny av en vän.

4. nokia e65 - Bra och dålig. Tappade täckningen och betedde sig illa ibland men trevligt med wifi och bra skärm. Även denna en gåva av en vän som uppgraderat.

5. sony ericsson w995 - också bra och dålig. Lite mjukvarubuggar, men en väldigt bra walkmanlur. Yepp. Fick även denna lur av en vän ;).

6. ZTE blade - väldigt prisvärd

7. Samsung Galaxy S2 - nuvarande luren som jag är helnöjd med.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Nokia 3510 - polyfona ringsignaler!
Ericsson T610 - styrspaken var ingen höjdare
Ericsson k810i - hade riktigt bra kamera
HTC Hero - Android 2.1!
Samsung Galaxy S2 - haft den sedan sommaren 2011 och är hur nöjd som helst

Blev visst inte så många, men jag har varit nöjd med alla.

Permalänk
Medlem

Nokia 2110 - Min första som jag fick ärva av morsan. Stor som en tegelsten för en 9:åring och fick knappt plats i jeansen. Den tålde vatten rätt bra.
Nokia 3310 - En av dom bästa jag haft tappat otagliga gånger i marken, glömt den ute regninga nätter men funkade felfritt ändå.
Motorola V.box - Den jag hade var grön. Var väl sådär. Att sms var smidigt som fan men diggade den inte helt ändå då den var lite klumpig att ha med sig.
LG U8330 - En av de sämre mobilerna jag hade. bunden till 3 och dom tyckte jag inte heller var bra. Övergav den efter några veckor.
Sony Ericsson W200 - Denna var jag nöjd med och köpte en likadan efter min första gick sönder.
LG Optimus 2x - Högtalaren klarade inte att spela musik på högsta volym så högtalaren sprängdes, nu hör jag knappt vad folk säger för att det sprakar så mycket. Microfonen är kass som satan, folk säger att det låter som att jag är i en bassäng när jag pratar. Batteritiden är under all kritik. "Telefonkortet" stänger av sig så jag måste starta om telefonen när jag märker det för att få täckning igen (Samma för en polare med en nyare LG så det är väl standard för LG lurar). Finns mera men skulle bli en novell om jag skrev upp allting.

Nästa telefon jag köper kommer nog vara en Samsung Galaxy S3.

Visa signatur

Laptop |OS: Foresight Linux |CPU: Intel Core i3-370M |VGA: NVIDIA Geforce 310M / 1GB DDR3 |RAM: DDRIII 4GB (2GB*2) |HDD: 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamWin:

http://i49.tinypic.com/14a8rok.jpg

Nokia 2110 - Min första som jag fick ärva av morsan. Stor som en tegelsten för en 9:åring och fick knappt plats i jeansen. Den tålde vatten rätt bra.
Nokia 3310 - En av dom bästa jag haft tappat otagliga gånger i marken, glömt den ute regninga nätter men funkade felfritt ändå.
Motorola V.box - Den jag hade var grön. Var väl sådär. Att sms var smidigt som fan men diggade den inte helt ändå då den var lite klumpig att ha med sig.
LG U8330 - En av de sämre mobilerna jag hade. bunden till 3 och dom tyckte jag inte heller var bra. Övergav den efter några veckor.
Sony Ericsson W200 - Denna var jag nöjd med och köpte en likadan efter min första gick sönder.
LG Optimus 2x - Högtalaren klarade inte att spela musik på högsta volym så högtalaren sprängdes, nu hör jag knappt vad folk säger för att det sprakar så mycket. Microfonen är kass som satan, folk säger att det låter som att jag är i en bassäng när jag pratar. Batteritiden är under all kritik. "Telefonkortet" stänger av sig så jag måste starta om telefonen när jag märker det för att få täckning igen (Samma för en polare med en nyare LG så det är väl standard för LG lurar). Finns mera men skulle bli en novell om jag skrev upp allting.

Nästa telefon jag köper kommer nog vara en Samsung Galaxy S3.

Surt med LGn, Var det inte den där Motorolan som man bara kunde ringa med handsfree? Har för mig att den var billig som fan men att jag bangade i butiken av den anledningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Surt med LGn, Var det inte den där Motorolan som man bara kunde ringa med handsfree? Har för mig att den var billig som fan men att jag bangade i butiken av den anledningen.

Yes det var den Motorolan.

Visa signatur

Laptop |OS: Foresight Linux |CPU: Intel Core i3-370M |VGA: NVIDIA Geforce 310M / 1GB DDR3 |RAM: DDRIII 4GB (2GB*2) |HDD: 500GB |

Permalänk

Ericsson GA628 (med det stora batteri-accet och långa antennen).
Motorola CD930

Något här (testade runt lite, lånade av kompisar så som ericsson T10, T28, T68i osv).
Sagem MC820

Motorola C350
Motorola V100 (kan ligga fel)
Motorola E365
Motorola v620
Motorola RAZR maxx V6 (var coolast i hela Europa när jag fick den. Alla skrek efter recensioner på nätet).
Motorola razr V3 (FICK telefonen av motorolas service i Kista när min V6 badade).
Ericsson T28 varvat med 3310, 3330 mm.
Motorola defy
Motorola razr maxx

Har nog missat några så jag uppdaterar när jag har rotat i min mobillåda (säljer aldrig gamla telefoner).

Permalänk
Medlem

Började 1994 med en GH337.

Nu 2013 ca 200+ telefoner senare sitter jag med en iP4s och en Samsung Galaxy S2.

Bra sugen på en Nexus 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Nu 2013 ca 200+ telefoner senare sitter jag med en iP4s och en Samsung Galaxy S2.

Bra sugen på en Nexus 4.

Komigen, ta trofen, gör En episk 200 mobils bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Komigen, ta trofen, gör En episk 200 mobils bild

haha jotack. Lär bli några sidor

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Bra sugen på en Nexus 4.

WTF? En ny i månaden i snitt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

WTF? En ny i månaden i snitt?

Byter ofta. Hade tidigare ett excelark där jag bokförde men slarvade bort det runt 2002 och det var då över 100st.
Stundtals rätt besatt men å andra sidan varken, röker, snusar eller dricker jag kaffe och någon last måste man ha!

Permalänk

Vilken jäkla förändring som har skett bland mobiltelefoner sedan jag hade min första...

Permalänk
Medlem

Här kommer mina... inte lika lång lista som dom flesta här då man är född -90.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Från vänster till höger:
Nokia 1200: Köpt för 200:- på netto, den funkade som telefon, hade en ficklampa
Samsung sgh-e250: Denna hade en kamera, något som jag gillade mycket Bredvid kameran fanns även en spegel som var liten. Spel fanns men de kostade typ 50:- och tog åratal o ladda ner p.g.a WAP
Samsung s5230: Min första touch-telefon, denna var otroligt seg i UI:t och pekskärmen var hemsk.
Samsung galaxy Gio: Fick vänta i 4 veckor på den från comviq, när jag väl hade fått den var den underbar att använda, kameran dög men den var inget å hänga i granen.
HTC Desire S: Fick skickas tillbaks till NetOnNet för att displayen/pekpanelen var trasig. Byttes senare mot
Samsung Omnia W: Riktigt bra telefon! Körde WP 7.5 OS som nästan aldrig segade inte ens under hög belastning. Använder fortfarande idag.
HTC desire z: Impulsköp på tradera, riktigt seg o hemsk, enda bra var att den hade ett tangentbord.
LG Optimus L9: Min nuvarande lur. Kostade 1999:- som var ett riktigt bra pris för en telefon med Dual core, 4.7"skärm och Android 4.0

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Ni som aldrig har haft en Nokia 3310 ni har uppenbarligen missat något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Här kommer mina... inte lika lång lista som dom flesta här då man är född -90.

http://i.imgur.com/xkvBP.jpg

5610 är en riktig skönhet

Permalänk
Medlem

K550i:n var min första "riktiga" telefon som jag faktiskt använde, var mycket nöjd med den!
Yari:n använde jag inte särskilt länge eftersom suget för en smartphone var för starkt, så det blev en
iPhone 3G, som jag hade ända fram till dec 2012, då var den dock extremt seg.
iPhonen blev sedan äntligen utbytt mot en Galaxy S3 4G, sjukt nöjd med den so far.

Kan tilläggas att jag har kvar alla dessa mobiler och de fungerar perfekt!
(Samtliga är dessutom repfria, utom S3:an som jag bara har haft i en månad )

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gforcegtx550:

http://i45.tinypic.com/4r3wpz.png

Från vänster till höger:
Nokia 1200: Köpt för 200:- på netto, den funkade som telefon, hade en ficklampa
Samsung sgh-e250: Denna hade en kamera, något som jag gillade mycket Bredvid kameran fanns även en spegel som var liten. Spel fanns men de kostade typ 50:- och tog åratal o ladda ner p.g.a WAP
Samsung s5230: Min första touch-telefon, denna var otroligt seg i UI:t och pekskärmen var hemsk.
Samsung galaxy Gio: Fick vänta i 4 veckor på den från comviq, när jag väl hade fått den var den underbar att använda, kameran dög men den var inget å hänga i granen.
HTC Desire S: Fick skickas tillbaks till NetOnNet för att displayen/pekpanelen var trasig. Byttes senare mot
Samsung Omnia W: Riktigt bra telefon! Körde WP 7.5 OS som nästan aldrig segade inte ens under hög belastning. Använder fortfarande idag.
HTC desire z: Impulsköp på tradera, riktigt seg o hemsk, enda bra var att den hade ett tangentbord.
LG Optimus L9: Min nuvarande lur. Kostade 1999:- som var ett riktigt bra pris för en telefon med Dual core, 4.7"skärm och Android 4.0

Skaplig stegring från dumb till smart. De flesta andra har ju haft fler dumb än smart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Ni som aldrig har haft en Nokia 3310 ni har uppenbarligen missat något!

Hade ju 3210, varför byta till en plastigare som lättare går sönder Och eftersom 3310 var som en stridsvagn....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Skaplig stegring från dumb till smart. De flesta andra har ju haft fler dumb än smart.

Hehe jo, en släkting till mig är väldigt på mej att jag ska köpa en nokia 3310

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Jag kan även jag dela min tidslinje.

1. En motorola som jag inte kommer ihåg namnet på. Liknar den på bilden.

2. Sony Ericsson W200i - Billig mobil - Dög alldeles utmärkt.

3. Nokia Express Music 5310 - Underbar telefon, finns inget att klaga på.

4. Sony Ericsson Z770i - Ingen höjdare, den dög, inte mer än så, den gick av och jag köpte istället...

5. ... Sony Ericcson W595 - Den var bättre än Z770in. Fungerade bra tills skärmen la av.

6. Då bytte jag till Samsung S7220 - Den hade jag ganska länge då den bara användes som telefon. (Köpte en iPad, den gjorde allt annat.)

7. HTC Wildfire - ABSOLUT SÄMSTA SKITEN NÅGONSIN!!!

8. HTC Legend - Kändes rapp i början, blev segare med tiden.

9. LG Optimus 7 - Denna förde mig in i Windows Phone, det var en okej mobil fram till Mango uppdateringen som var ett riktigt lyft. Blev som en ny telefon, tvärt emot Android telefonen blev denna bättre med tiden.

10. Nokia Lumia 920 - Det finns inte tillräckligt med ord för att beskrva denna telefon. Underbar. Perfektion. Unik. Den hoppas jag ska leva med mig tills det är dags att köpa telefon igen.
    Min nästa telefon kommer även den vara en WP, den tredje Windows Phonen i rad, även den ska få tillverkas av Nokia.

Var säker på att jag glömt någon.
Jag har även haft en Sony Ericsson Z800 och en Sony Ericsson W300i.
Det var inget speciellt med dem, antagligen därför jag inte kom att tänka på dem först

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Datavetare

Tittar man på pris/prestanda finns det ingen av de telefoner jag haft som kommer nära ZTE Grand X In, i surf/JS är den snabbare än iPhone5 fast kostar en fraktion.

Bästa telefonen är ändå N9. Inget telefon-OS jag testat kommer nära detta (har inte haft iPhone, men har en iPad4 så använder iOS och kör WP7 en del). Tänkte faktiskt att min nästa mobil skulle bli en WP8/Lumia 920, men är rejält irriterad på hur Nokia hanterade Meego och N9:an med tanke på vilken hyllningskör den luren hade i tester. Så det blev som sagt en riktigt budgetlur från ZTE i stället för att få känna på x86/Android och än så länge är jag väldigt nöjd.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Jag vet inte hur ni får era på rad? Gör ni det själva i Paint?

Har bara ägt två lurar en Sony Ericsson W700i och en Sony Ericsson Xperia Arc. Är nöjd med bägge två och de fungerar fortfarande. Nästa köp blir antagligen en smartphone med Ubuntu Phone OS eller Android.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
  1. Nokia 3310: Inte mycket att säga, tror den funkar än idag.

2. Samsung x600: ROTERANDE KAMERA!!! woooooooooow. Kameran gick sedan sönder.

3. Sony Ericsson w300i: Användes tills skärmen blev helt svart, sökte på nätet och såg att det va ett vanligt problem som jag inte orkade fixa.

4. Sony Ericsson w995: Den bästa mobilen jag någonsin ägt, såldes tyvärr då jag ville va tuff med en ny touch-telefon

5. Samsung Galaxy 3: Detta blev väl lite av en besvikelse, saknade min w995. Rootade och lekte med någon överklockningsfunktion, skärmen blev svart.

6. Iphone 4s: Helt ok men skulle aldrig använt den utan jailbreak.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________