Har 100 fiber, men youtube tar evigheter att ladda =/

Permalänk
Medlem

Har 100 fiber, men youtube tar evigheter att ladda =/

Tja

Allt funkar bra, internet och nedladdningar funkar i max, MEN youtube tar fan 100 år att ladda och buffrar typ hela tiden. Varför är det så? Sjukt störande. Är det fel på youtube servrarna eller?

Permalänk

Jag har samma problem som dig när jag kör i 1080p med 100Mbit fiber från Bahnhof. Det lär ju vara något fel på youtubes servrar. Förmodligen är det väldigt tung belastning.

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem fast jag har 30/upp och 2/ner men det ska fortfarande inte ta sån lång tid för en video att ladda. Jag tror att dom har problem med servrarna för det här problemet började för typ 3 veckor sedan.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

för mig är det problem direkt vid 720p på youtube. Sjukt asså.

Permalänk
Medlem

Telia 100/100 här, även 360p kan jävlas

EDIT: Krånglar med både Firefox och Chrome.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Okej då är man inte ensam. Fel på tuben då.

Permalänk
Medlem

Lustigt jag har skitkass ADSL på 6mbit ner och 0,7 upp. Jag kan strömma 1080p utan avbrott.

Permalänk
Medlem

Samma här, vart lite orolig trodde mitt internet bråka men så visade sig att det är youtube bara, sitter på 24 mbit ADSL funkar bra annars för youtube 1080

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Lustigt jag har skitkass ADSL på 6mbit ner och 0,7 upp. Jag kan strömma 1080p utan avbrott.

Du och TS tittar nog på helt olika saker. 6 Mbit är mer än väl för att strömma deras sönderkomprimerade såkallade 1080p, men tja, bandbredden från deras håll är långt ifrån tillräcklig, och olika material får olika tilldelning av kapacitet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Har samma problem, men lyckades lösa det genom att välja "identifiera som Firefox" med Opera. När det slutar funka så väljer jag Internet Explorer istället för Firefox.
http://i.imgur.com/e89HkGS.png

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Samma problem här med ytube.

En fix som faktiskt fungerar för mig. När filmen laddar i början, högerklicka och välj "avbryt hämtning" efter de så trycker du på play sedan på den kvalité du vill köra.

De löser mitt buffer/laddnings problem med tuben :).

Permalänk
Medlem

Pröva köra html5 versionen, https://www.youtube.com/html5

Permalänk
Medlem

Kör Firefox inga problem alls? väljer 1080p vid start och det flyter på.
fanns en liknande tråd här: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

vad får du för speed på högermus take speedtest?

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Så är det inte för mig. Det är dock skit segt att ladda en hemsida (eller vissa hemsidor)
grymt frustrerande ibland. Testat flera webbläsare men inget har hjälpt.
Blir också förbannad på att alla webbläsare utom Explorer startar så segt.
Kan inte vara datorn för allt annat startar rappt utan problem, och då även program som är större.

Permalänk
Medlem

De 3 senaste dagarna har Youtube även för mig varit knappt användbart. Fungerade perfekt innan. Problemet ligger nog på Youtubes sida.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

Själv ligger man på ca ~8-9 mbit ned och 2 mbit upp med en bärbar dator som är riktigt budget men YouTube funkar prima, även i 720p det enda problemet är väl att datorn knappt klarar 720p på youtube så ibland fastnar den totalt och måste få en norsk avstängning... :/

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Vilken webbläsare du använder skulle nog hjälpa också. På grund av att Adobe har laggt ner flash utvecklingen på allt förutom PPAPI (Pepper) som oftast bara Chromeium baserade webbläsare stödjer.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Jag har ofta problem med 1080p på YouTube. Inte går det att pausa för att den ska buffra hela filmen heller, för tittar jag inte så buffrar den inte. De borde inte erbjuda den tjänsten om de inte kan leverera.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Även jag har detta problem, vet att det funkat prima förut, men nu, nej usch!
Jag har 24/3, får ut cirka 13/2.
Testat med både Chrome och Firefox, samma problem.

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Jag har ofta problem med 1080p på YouTube. Inte går det att pausa för att den ska buffra hela filmen heller, för tittar jag inte så buffrar den inte. De borde inte erbjuda den tjänsten om de inte kan leverera.

Inget stoppar dig från attt inte använda Youtube, samt att det är i stort sett inte deras fel då Flash är stort sätt boven i detta problem du beskriver enligt mig.
Försök använda något program för att hantera större filer för att slippa detta, Jag använder mig av VLC (streama) för att titta på större youtube klipp eller helt enkelt laddar ner dom direkt på min dator.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

För svtplay högsta kvalitet funkar flytande. Så jävla konstigt. Har testat med Chrome och Safari men samma effekt.

Permalänk
Medlem

Hmm, ser att jag är långt i från ensam om detta, jag har även aktivitetshanteraren uppe med nätverksfliken uppe, och det är nästan ingen trafik in frånsett små korta pulser med alldeles för långt mellanrum.
Hade det buffrat med min anslutning i full användning hade jag fattat då jag bara har 8/1 ADSL, men det är för det mesta massa ledig kapacitet.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Detta beror på att vissa företag har ett lås för down speeden på vissa sidor som youtube för att inte belasta nätverket förmycket. kör youtube via en proxy så kommer det funka bra.

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

För svtplay högsta kvalitet funkar flytande. Så jävla konstigt. Har testat med Chrome och Safari men samma effekt.

skumt?
för mej funkar bägge bra, var länge sen jag klagade på Utubes buffring.
min utube speedtest 100/10: http://i.imgur.com/1qGTqmH.png
Prova kör in tpkabel rätt in i datorn och sen boota upp en Ubuntu Live CD kolla om det går snabbt där.
För att utesluta Router, brandväggar, winblows. ^^

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Skrivet av Commander:

Inget stoppar dig från attt inte använda Youtube, samt att det är i stort sett inte deras fel då Flash är stort sätt boven i detta problem du beskriver enligt mig.
Försök använda något program för att hantera större filer för att slippa detta, Jag använder mig av VLC (streama) för att titta på större youtube klipp eller helt enkelt laddar ner dom direkt på min dator.

Jag kör testversionen av YouTube med html5, så det är inte enbart problem med Flash. Och vill man komma åt videomaterial som finns på youtube är man väl alltid beroende av bandbredden och kapaciteten hos just YouTube? Det kan väl inte en extern spelare kringgå?

Ett exempel jag hittade precis nu är http://www.youtube.com/watch?v=y75t9NEpCYQ. Det är "endast" 720p och funkar i html5, men ändå får jag problem med långa buffringstider. Jag tycker det är ganska tydligt att YouTube har för lite bandbredd och kapacitet relativt antalet användare.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Inaktiv

Hade samma problem när jag hade win 7, Nu när jag har win 8 så är problemet borta och youtube videos mm startar direkt.
Har 100/100Mbit

Permalänk
Medlem

Det klippet ladda rätt fort på 720p.

Skrivet av Ralleballe:

Jag kör testversionen av YouTube med html5, så det är inte enbart problem med Flash. Och vill man komma åt videomaterial som finns på youtube är man väl alltid beroende av bandbredden och kapaciteten hos just YouTube? Det kan väl inte en extern spelare kringgå?

Ett exempel jag hittade precis nu är http://www.youtube.com/watch?v=y75t9NEpCYQ. Det är "endast" 720p och funkar i html5, men ändå får jag problem med långa buffringstider. Jag tycker det är ganska tydligt att YouTube har för lite bandbredd och kapacitet relativt antalet användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Jag kör testversionen av YouTube med html5, så det är inte enbart problem med Flash. Och vill man komma åt videomaterial som finns på youtube är man väl alltid beroende av bandbredden och kapaciteten hos just YouTube? Det kan väl inte en extern spelare kringgå?

Ett exempel jag hittade precis nu är http://www.youtube.com/watch?v=y75t9NEpCYQ. Det är "endast" 720p och funkar i html5, men ändå får jag problem med långa buffringstider. Jag tycker det är ganska tydligt att YouTube har för lite bandbredd och kapacitet relativt antalet användare.

Klippet laddade instant för mig både i VLC samt i läsaren för mig.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Har 100/100 internet också, men det tar evigheter att ladda 720p och 1080p

Permalänk
Medlem

tror de är tuben som inte funkar som den ska redigt kör 100/100 och har samma problem

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.0Ghz CPU Kylare: CM 212 Evo +
GPU: Evga GeForce GTX 660ti Ram: Corsair Vengeance LP 2x4GB @ 1600 mhz
MB: Asrock Z77E-itx Chassi: BitFenix Prodigy Psu: Corsair GS600
HDD: 1x Western Digital Blue 500gb 1x Samsung EcoGreen 1 TB