Internet försvinner och kommer tillbaka hela tiden!

Permalänk
Medlem

Internet försvinner och kommer tillbaka hela tiden!

Som titeln säger. Internet försvinner och kommer tillbaka efter några sekunder. Detta händer hela tiden, med några minuters mellanrum. Jag har kollat om det är någon sladd som är glapp, men det är det inte. Jag har också testat starta om och resetat modemet, men utan lycka där också. Jag har bytt port där internetsladden sitter i routern, för den den satt i var glapp. Då funkade det lite längre, men försvann igen efter ett tag.

På Xboxet och Macbooken så funkar det bra, och på den andra stationära datorn. Men på just min så försvinner internet. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, då detta börjar bli väldigt frustrerande. T.ex. när jag sitter och spelar World of Warcraft eller Far Cry 3, och internet försvinner hela tiden. På World of Warcraft så är det som allt fryser, och sen blir man disconnectad. Och på Far Cry 3, när man sitter och spelar Co-Op med polarna och internet försvinner, så avbryts allting och man får spela om hela kapitlet från början.

Någon som har haft liknande problem, eller vet hur man gör för att fixa detta? För som jag sa. Det verkar bara vara på min dator som internet försvinner.

Permalänk
Medlem

Kanske inte glapp i kabeln utan i datorn alltså datorns Ethernet port eller liknande?

Permalänk
Medlem

Om du har wifi aktiverat på ditt modem/router så kan det ibland skapa problem.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

ladda ned och installera pingplotter. Starta sedan programmet så kommer du snabbt se vart problemet ligger när du tappar internet.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |