Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Förslag på headset?

Hej allihop! Tänkte bara söka runt lite efter nytt headset.
Har lite svårt att hitta något bra för max 300kr. Behöver inget med über kvalité på ljud osv
utan bara den har ok mikrofon och att den inte går sönder för att den ramlar ner i golvet från en meters höjd.
Men jag har några andra krav också:
Det SKA vara stereoanslutning, inget usb, tack.
Bekväm att ha på huvudet, ska täcka runt öronen.

Har själv snubblat över ett headset som verkar bra, vad tycker ni om den?
http://www.clasohlson.com/se/Headset-Gaming,-Soundblaster-Fat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Hej allihop! Tänkte bara söka runt lite efter nytt headset.
Har lite svårt att hitta något bra för max 300kr. Behöver inget med über kvalité på ljud osv
utan bara den har ok mikrofon och att den inte går sönder för att den ramlar ner i golvet från en meters höjd.
Men jag har några andra krav också:
Det SKA vara stereoanslutning, inget usb, tack.
Bekväm att ha på huvudet, ska täcka runt öronen.

Har själv snubblat över ett headset som verkar bra, vad tycker ni om den?
http://www.clasohlson.com/se/Headset-Gaming,-Soundblaster-Fat...

Ljudet är lite basigt i min smak och den har en tight fitt när jag testade det. Microfonen är bra men den går sönder. Haft drygt 3st av dessa headset innan jag gick bort från Headset marknaden och alla hade samma problem. Micronen gick sönder pga bruten sladd där man böjer den.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Ljudet är lite basigt i min smak och den har en tight fitt när jag testade det. Microfonen är bra men den går sönder. Haft drygt 3st av dessa headset innan jag gick bort från Headset marknaden och alla hade samma problem. Micronen gick sönder pga bruten sladd där man böjer den.

Tråkigt att höra
Denna modellen såg så bra ut.
Måste ha headset när jag ska snacka i Skype/TeamSpeak3 osv.
Har ju såna man stoppar i öronen men i princip alla jag prövat är obekväma, i alla fall efter ett tag.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6606519/tt-esports-shock-black-ga...

Hittade dessa. Är det någon som har erfarenhet av dem? Ser riktigt bekväma ut med en najs design.
Håller den och är bekväm så blir det nog ett köp. Ljudkvalitén och mikrofonen lär knappast vara sämre än de jag har nu iaf

Permalänk
Medlem

jag känner att snålheten bedrar visheten.... jag har själv ett par som jag kan leva med ett tag men jag har gjort som dig när det gäller ungarna. Och jag tycker att jag gör inget annat än att konsumera headset till ungarna. Jäkligt tröttsamt. Försök iaf gå upp ett par hundra till så slipper du allt krångel med trasig mic, kablar som pajar osv. I längden så lönar det sig faktiskt

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

jag känner att snålheten bedrar visheten.... jag har själv ett par som jag kan leva med ett tag men jag har gjort som dig när det gäller ungarna. Och jag tycker att jag gör inget annat än att konsumera headset till ungarna. Jäkligt tröttsamt. Försök iaf gå upp ett par hundra till så slipper du allt krångel med trasig mic, kablar som pajar osv. I längden så lönar det sig faktiskt

Tyvärr men jag kan inte och vill inte sträcka mig längre, kanske en femtiolapp till.
Men jag tycker det borde finnas ok headset för det priset, har ju haft ganska bra innan för ännu lägre prislapp.
Jag är inte så kräsen bara grejerna håller.
Och då menar jag om man skulle tappa den eller något i golvet, att banka och kasta headsetet skulle jag aldrig göra.
Antar att det är därför grejer verkar gå sönder så lätt idag.

Permalänk
Medlem

Personligen så rekommenderar jag en bordsmikrofon och ett par hörlurar för sig, då slipper man kompromissa i fråga av kvalitet.

Visa signatur

MOBO: Asus P8Z77-V PRO CPU: Intel i5 3570k @ 4.1 Cooler: Thermalright Silver Arrow SB-E GPU: Gigabyte Radeon 7970 Ghz 3gb RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Intel 520 SSD 120GB, Seagate Barracuda 1TB 7200rpm PSU: Fractal Design Newton R3 800w Case: Fractal Design Define R4 Monitor: Dell U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Tyvärr men jag kan inte och vill inte sträcka mig längre, kanske en femtiolapp till.
Men jag tycker det borde finnas ok headset för det priset, har ju haft ganska bra innan för ännu lägre prislapp.
Jag är inte så kräsen bara grejerna håller.
Och då menar jag om man skulle tappa den eller något i golvet, att banka och kasta headsetet skulle jag aldrig göra.
Antar att det är därför grejer verkar gå sönder så lätt idag.

Jag förstår precis vad du menar. Det sjuka är allt verkar paja efter 2-3 månader. Det är knappt nån kvalité längre. Man ska bara köpa o köpa hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Creative fatality som du länkade, mitt V2 siberia pajjade för ca 2 år sedan och köpte Fatality headset då, har haft dom ca 2 år, tappat dom från skrivbordet ca 3-4 gånger per vecka, hunden har tuggat på sladden så isolering har gått sönder, helt okej ljud samt mic, imo så tycker jag du ska köpa fatality för dom är helt okej för sin peng och tror ej du kommer få något likvärdigt för 300 kr, bara min egna åsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozko:

Personligen så rekommenderar jag en bordsmikrofon och ett par hörlurar för sig, då slipper man kompromissa i fråga av kvalitet.

Jag har en sådan, eller en som sitter på min webkamera.
Körde med den innan men det är inte så bra, spelar ju in alla möjliga ljud.

Skrivet av Juicis:

Jag förstår precis vad du menar. Det sjuka är allt verkar paja efter 2-3 månader. Det är knappt nån kvalité längre. Man ska bara köpa o köpa hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl lite så, tillverkarna vill ha mer pengar.

Det senaste jag länkade från Inet verkar dock riktigt bra. Kollat lite recensioner och hört mycket gott om den.
Endast en som sa något negativt och det var inte om kvalité på materialet utan ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skeddan:

Creative fatality som du länkade, mitt V2 siberia pajjade för ca 2 år sedan och köpte Fatality headset då, har haft dom ca 2 år, tappat dom från skrivbordet ca 3-4 gånger per vecka, hunden har tuggat på sladden så isolering har gått sönder, helt okej ljud samt mic, imo så tycker jag du ska köpa fatality för dom är helt okej för sin peng och tror ej du kommer få något likvärdigt för 300 kr, bara min egna åsikt

Den första som varit positiv om den produkten!
Tror inte jag ska köpa den för så många som får glapp i miken osv.
Vad tror du om esports Shock Gaming headset?

Permalänk
Medlem

Såg nu ett headset på Komplett med -55% erbjudande! Kostade 895kr men ligger nu på 399kr.
Det är wireless och fått väldigt bra recensioner dock så är det ett WoW headset.
Spelar inte spelet men kanske ska slå till för ful är den ju inte direkt...
SNÄLLA SÄG ATT ERBJUDANDET GÄLLER TILLS IMORGON!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585152

Edit: Det gjorde det inte