Senaste avklarade/avslutade spelet?

Permalänk
Medlem

Spelat ut Xcom, riktigt bra spel!
Inte ofta jag spelar ut spel, brukar tröttna halvvägs samt jag spelar nästa bara multiplayer.

Permalänk
Medlem

Primordia - Nytt Point & Click spel, underhållande och bra story
http://www.wadjeteyegames.com/primordia.html

Visa signatur

| Muffins? |

Permalänk
Medlem

saints row 3 med en kompis, riktigt roligt då man kör 2

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Assassins Creed 3 var mitt senaste, tyckte det började fint med mycket potential i storyn men slutet var riktigt kasst IMO. Tror ni det blir ett till?

Nu har jag plockat upp lite World Of Warcraft igen, spelar Warrior på en vanilla private. Jag fick aldrig min Thunderfury på retail och nu ska jag f*n i mig ha den!

Permalänk
Medlem

God of war, ur God of war HD collection på Playstation 3.

Riktigt maffigt spel. Brutalt hänförande storslagenhet. Det blir bara värre och värre och större och större hela tiden. Det bästa av allt är att det inte ballar ur vid nån punkt, där man känner att de tappade greppet om det hela, utan det håller hela vägen. Rekommenderas varmt.

Nu försöker jag klara Challenge of the gods, men det går inte så bra, klarar knappt första utmaningen. Tycker inte det är så roligt, lite för svårt för mig, blir mest sur. Försöker mest för att få trofén, men jag kanske ger upp.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueFlux:

Assassins Creed 3 var mitt senaste, tyckte det började fint med mycket potential i storyn men slutet var riktigt kasst IMO. Tror ni det blir ett till?

Nu har jag plockat upp lite World Of Warcraft igen, spelar Warrior på en vanilla private. Jag fick aldrig min Thunderfury på retail och nu ska jag f*n i mig ha den!

Är det möjligtvis på Feenix servern?

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Kom igenom Trine 2 på ungefär 5-6 timmar, och även om det är lite kort så var det ett otroligt snyggt och välgjort spel som jag definitivt rekommenderar till side-scroller-fans. Inte många av det slaget som kan belasta ett grafikkort så mycket som Trine 2.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Medlem

portal 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sowz:

Är det möjligtvis på Feenix servern?

Nej, jag har testat den ett par gånger men jag fastnar inte för den. Jag gillar inte communityt och tycker den är väldigt buggig över lag. Har den Naxxramas?
Nej, jag kör på en som heter vanillagaming!

Permalänk
Medlem

Det var jäkligt länge sedan jag spelade ett spel som hade ett slut. Just nu är det mest multiplayer.

Men i alla fall så spelade jag om Age of Mythology i slutet på 2012, räknas väl inte som nytt spel men jag älskar det fortfarande :3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Assassin's Creed: Brotherhood.

Jag håller på att plöja igenom hela AC-serien på grund av att jag av någon anledning inte gjort det förut, spelen är helt otroliga! Har inte blivit så "inne" i ett spel på ett långt tag.

Hittills rekommenderar jag definitivt AC-serien!

Då kan jag passa på att fråga, bör jag, som aldrig lirat AC innan, börja från ruta ett med första spelet för att sen gå vidare? Tänkte om man förstår mer och om det behövs helt enkelt!

Permalänk
Medlem

the walking dead.
sinnessjukt bra spel. fällde faktiskt en manlig tår vid sista scenen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

haha mjo "the walking dead" tycker oftast inte om RP baserade spel men detta var fan i mig grymt.
spelade även igenom far cry 3 för någon vecka sen, oväntat slut om man går "Evil" ^^

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon168915:

Då kan jag passa på att fråga, bör jag, som aldrig lirat AC innan, börja från ruta ett med första spelet för att sen gå vidare? Tänkte om man förstår mer och om det behövs helt enkelt!

Man måste definitivt veta storyn. Men däremot så är Assassin's Creed 1 verkligen inte något att ha, väldigt repetivt och tråkigt jämfört med dom andra spelen. Jag spelade ungefär 25% av AC1 och blev avtänd och la av med serien ett tag men en vän övertalade mig att prova 2:an eftersom det skulle vara bättre och det var det verkligen! Så mitt tips är att titta på lite Youtube-videos som "recappar" AC1 och börja med 2:an

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Man måste definitivt veta storyn. Men däremot så är Assassin's Creed 1 verkligen inte något att ha, väldigt repetivt och tråkigt jämfört med dom andra spelen. Jag spelade ungefär 25% av AC1 och blev avtänd och la av med serien ett tag men en vämn övertalade mig att prova 2:an eftersom det skulle vara bättre och det var det verkligen! Så mitt tips är att titta på lite Youtube-videos som "recappar" AC1 och börja med 2:an

Okej, samtidigt som jag skrev inlägget så kollade jag runt lite och de flesta sa att man mer eller mindre fick ettans story sammanfattat i AC 2. Men kanske blir så isåfall, känns dumt att hoppa på AC 3 direkt om jag missar en hel del, som kanske gör att spelet blir roligare!

Permalänk
Medlem

Far Cry 3.

En av de bättre storys jag har varit med om i ett singelplayer spel. Väldigt kul gameplay, en tilltalande (men löjligt krävande) grafik.
Ganska beroendeframkallande, men ändå samtidigt lite halvtråkigt pga att det blev ganska repetitivt.

Värt sitt köp dock.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av simon253:

Håller inte med dej Dishonored var ett bra spel som jag klart två gånger och funderar på att köra igen på "hard". och jag tror dessutom det var det senaste spelet jag varvade. Jag tyckte grafiken kändes trevlig, kanske inte lika bra som BF3 men det är ju ganska svårt att jämföra, då Dishonored ska var ganska mörkt och "steam-punk" stil med delar från den brittiska renässansen. Linjärt hmm jag har aldrig fattat riktigt innebörden av ordet men spelet följer visserligen en ganska lätt storyline men det är ingen dålig storyline och det är ju allt som händer runt om kring som är det viktiga, hur man gör, varför och hur det påverkar en under resten av bannan och spelet.
Jag känner ju inte dej men jag vet att många bara kör spelet dödar allt dom ser och sen tycker det är tråkigt för det är för lätt/ dålig storyline, men dom har ju missat en stor bit a spelet. Spelet har alltid en annan väg eller ett annat sätt att göra uppdragen på, oavsett om du har fått ett uppdrag att döda eller inte nån finns det alltid ett sätt att låta den personen överleva och man kan klara hela spelet utan att döda en enda person. Sen ska man alltid i det spelet leta efter "runes" för att uppgradera ens attacker. sen kan man alltid hitta olika saker av värde som ger dej ammo och andra uppgraderingar.

hur som helst Dishonored var det bästa spelet 2012 enligt mej. med The Walking dead på andra plats.

Jag smög igenom hela spelet och samlade alla runes och bone shards. Så sprang igenom gjorde jag inte. Utlöste nog inte ett enda larm. Men allt var så linjärt i och med att varje uppdrag hade max 2-3 vägar till sitt mål genom diverse "korridorer". Kanske jag som blivit bortskämd inte vet jag. Sen när man lär sig stoppa tiden blir allt barnsligt enkelt..

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem

Spelade idag klart Metro 2033, och vilket spel det var! Löjligt tungt att driva runt med tanke på att dom flesta banor är i tunnelbanor och ganska små. Vad som får spelet att skina var hur spelet försökte lära en lite moral, samtidigt som dom olika stationerna i spelet ska reflektera olika delar av Ryssland så som kommunister, fascister och fria grupper.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Medlem

Klaradeut Uncharted: Golden Abyss till PS vita i förrgår eller något sånt. Helt okej spel, inget fel på det förutom att det försöker använda onödiga kontroller för att utnyttja vitans allt extra lull, vilket jag anser förstör en del av upplevelsen. Får man det gratis via PSN så säger jag det är väll värt att lägga en 10 timmar cirkus på men känner lite att det finns mycket bättre spel där ute att lägga både pengar och tid på.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||