Permalänk

Headset,ca 180 - 250kr. Råd?

Vill ha så bra kvalité och pris som möjligt. Har kollat på Fatal1ty på webhallen och några andra där.

EDIT:Det står nu mellan Fatal1ty och Microsoft LifeChat,kom gärna med egna förslag om ni vill (MAX 260 spänn)
Har kollat på OZONE attack och KOSS,e det något?

KOSS:http://www.inet.se/produkt/6303156/koss-cs-100-headset
OZONE:http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/114135-ozone_attack_s...
creative fatal1ty:http://www.inet.se/produkt/6304234/creative-fatal1ty-gamer-he...
Microsoft LifeChat LX-3000:http://www.inet.se/produkt/6211045/microsoft-lifechat-lx-3000
Turtle beach V1:http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/127576-turtle_beach_e...

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk

spara till ett bättre headset, nästan alla headset som är så billiga är skräp, går sönder snabbt och har kasst ljud

Permalänk
Avstängd

köp http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil... har haft riktigt dyra headset innan , men detta är det bästa jag har haft , sitter väldigt skönt och ger bra ljud och micen funkar bra

Permalänk
Medlem

Fatality headset är asbra enligt många , bra ljud , bra mic , Min väns har hållt i flera år ! Go for it!

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk

Har ca. 500 spänn att spendera men jag vill gärna inte spendera mer en hälften på ett headset...kör nu med ett par samsung headphones till S3...spelrar med sånna,går inte i längden...man behöver en mic förr eller senare.

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=132944
Denna eller fatal1ty. Jag vet att 250kr är en dålig budget men jag vill inte spendera allt jag har på ett headset. Tänker köpa G400 musen och troligen något spel också (Eller några )
Men,back to the topic Microsoft LifeChat eller fatal1ty. Båda verkar hyfsade till spel och dom har typ likadan kritik och det är samma pris (250kr).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Deltaco HL-41

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=668260

Ok ljud, schysst mic. Inget för audiofiler, men man gråter inte blod när man väl kör av kabeln.

Visa signatur

Min dator
Storrökande, astmatisk hamster i ett rostigt hamsterhjul.

Permalänk
Medlem

Fatal1ty är helt klart mest prisvärt och håller helt okej. Haft mina i snart 2 år utan problem, enda nackdelen är väl att dom inte utesluter allt ljud. Men bryr man sig inte om sånt så är dom helt klart bäst om man har en tight budget.

Poäng:
Diskant 6/10
Mellanregister 7/10
Bas 8/10
Mic 9/10

Poängskalan är självklart med tanke på priset. Studiolurar kan man t.ex inte jämföra med.

Permalänk
Skrivet av IDX:

Fatal1ty är helt klart mest prisvärt och håller helt okej. Haft mina i snart 2 år utan problem, enda nackdelen är väl att dom inte utesluter allt ljud. Men bryr man sig inte om sånt så är dom helt klart bäst om man har en tight budget.

Poäng:
Diskant 6/10
Mellanregister 7/10
Bas 8/10
Mic 9/10

Poängskalan är självklart med tanke på priset. Studiolurar kan man t.ex inte jämföra med.

Jag bor i lägenhet 3 våningar upp och lite in i lägenheten. Kan inte höra ett piss utanför lägenheten om man inte e riktigt tyst Ett headset med lite ljud och jag hör ingenting Med tanke på recensionerna så är det 50/50 att något inte pajar. Om det skulle så returnerar jag den bara.

förresten,Deltaco headsettet som länkades ovan,är den bra? Billig e den,så kan nog satsa på något annat då

Visa signatur

Permalänk

Jag hade 3 Fatal1ty på ett halvår. Skitkass kvalitet. Hade de alltid vid datorn och flyttades aldrig. Inget konstigt hände med sladden

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Jag hade 3 Fatal1ty på ett halvår. Skitkass kvalitet. Hade de alltid vid datorn och flyttades aldrig. Inget konstigt hände med sladden

Så vilket skulle du rekommendera i prisklassen 250 kr?

Visa signatur

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=757006 är riktigt sköna och bra lurar för priset. Hade siberia innan och dessa krossar dem.

Permalänk
Skrivet av XboxGamern:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=757006 är riktigt sköna och bra lurar för priset. Hade siberia innan och dessa krossar dem.

Hmm,kanske verkar snål fast dom är lite för dyra. :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3Gamer:

köp http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil... har haft riktigt dyra headset innan , men detta är det bästa jag har haft , sitter väldigt skönt och ger bra ljud och micen funkar bra

har detta med och mina sjunger på sista versen heh (hade dem i ryggan och de blev satta i kläm då jag hade dricka o annat med mig på lan så jag fick tejpa fast ena sidan (hade tejp med mig så jag kunde tejpa fast kabeln till misen min så den inte glider ner eller fastnar på något dumt stället då man får dra om och kanske göra en knut runt tangentbordets kabel) men tejpen höll inte fast det så bra efter ett tag (några dagar efter lanet) så det blev stripes på tejpen med två stöd i form av foamdäck ifrån min lillebrors silverlit bil som gör ca 25 km/h den drar bara åt sidan dock så jag ska försöka få isär framvagnen då hjulen fram inte snurrar så bra (sitter legodäck på den just nu som jag klippte isär på mitten då jag inte kunde hitta två st till som passade heh)
kan ladda upp bild på hur de ser ut imorgon.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

har detta med och mina sjunger på sista versen heh (hade dem i ryggan och de blev satta i kläm då jag hade dricka o annat med mig på lan så jag fick tejpa fast ena sidan (hade tejp med mig så jag kunde tejpa fast kabeln till misen min så den inte glider ner eller fastnar på något dumt stället då man får dra om och kanske göra en knut runt tangentbordets kabel) men tejpen höll inte fast det så bra efter ett tag (några dagar efter lanet) så det blev stripes på tejpen med två stöd i form av foamdäck ifrån min lillebrors silverlit bil som gör ca 25 km/h den drar bara åt sidan dock så jag ska försöka få isär framvagnen då hjulen fram inte snurrar så bra (sitter legodäck på den just nu som jag klippte isär på mitten då jag inte kunde hitta två st till som passade heh)
kan ladda upp bild på hur de ser ut imorgon.

Men e den bra?

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Permalänk

andra eller trdje tycker jag ser skönast ut

Permalänk
Skrivet av XboxGamern:

andra eller trdje tycker jag ser skönast ut

Jo det är ju typ samma Fast jag lutar mer åt Microsoftps då jag har ett litet huvud så 'ont i huvudet' inte kommer att störa mig (Enligt omdömen så kan den sitta för hårt eller nått)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 420GBGlass:

Jo det är ju typ samma Fast jag lutar mer åt Microsoftps då jag har ett litet huvud så 'ont i huvudet' inte kommer att störa mig (Enligt omdömen så kan den sitta för hårt eller nått)

grejen är inte att det sitter hårt utan att öronkuddarna är jätte små så det trycker mot örat helatiden istälelt för runt örat

Permalänk
Skrivet av XboxGamern:

grejen är inte att det sitter hårt utan att öronkuddarna är jätte små så det trycker mot örat helatiden istälelt för runt örat

Ahaa :/ Men nu har jag svårt att välja. Har nyss läst att ozone har sisådär kvalité. Nu får någon snälla avgöra om det är lifechat eller fatal1ty. Dom har,som jag har sett det SAMMA reviews mer eller mindre....jag kommer att explodera snart.....hela dagen har jag hållt mig vid olika headsets.....nu måste jag välja en

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den andra har jag personligen så jag rekommenderar den

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Skrivet av Gforcegtx550:

Den andra har jag personligen så jag rekommenderar den

Alla rekommenderar alla headsets personligen. idk what to DO!?! Fast tack för förslaget,

Visa signatur

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/6303156/koss-cs-100-headset

Hittade också denna med hyfsade reviews. Om den är dålig så blir det nog en fatal1ty om inte någon stoppar mig
Alright,ses imorrn om någon har svarat!

Visa signatur

Permalänk

Ser att ingen har svarat D: LifeChat eller Fatal1ty ?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bekric:

Fatality headset är asbra enligt många , bra ljud , bra mic , Min väns har hållt i flera år ! Go for it!

This. Helt klart bästa budget headsetet.

Permalänk
Medlem

Fatal1ty var mitt första headset, sköna kuddar för öronen, helt okej ljud för pengarna, micen var väl ok den också.

För 250 kr så är de ett kap, tror jag köpte mina för en 500 kr då de var relativt nya.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

...förresten,Deltaco headsettet som länkades ovan,är den bra? Billig e den,så kan nog satsa på något annat då :)...

Jag blev förvånad över hur ok ljud de hade för den prislappen, och folk har kommenterat över skype, vent, ts etc hur bra micen är. Micen verkar vara bra på att ta upp tal utan att plocka upp surret från omgivningen. Ang. ljudkvalitet vill jag bara kvalificera vad jag anser är ok ljud, har tidigare använt nästan uteslutande Sennheisers lurar (har fortfarande en uppsättning för min ljudanläggning) och i jämförelse med dem anser jag ljudet vara ok, dvs dugligt för dagligt bruk med spel, voip etc. Mina öron vande sig snabbt vid dem och jag upplever ingenting som sticker ut så att det stör mig. Använder andra lurar för musik, men Deltacos lurar duger när jag irrar runt på youtube.

Blev dyrt i längden med Sennheiser headsets då jag verkar ha en osviklig förmåga att köra över mina kablar, trots ghetto riggad kabelmanagement. Blir nog trådlöst så småningom när jag blir tillräckligt engagerad. Ang. ljudet verkar det i min rig med realteks integrerade ljud vara ganska neutralt ljud med viss, märkbar, tonvikt på bas, dock utan att bli burkigt eller skramligt på något sätt. Jag kan dra upp volymen ganska duktigt utan att det börjar skorra. Det är endast när jag dragit upp volymen på max på lurarna och sourcen som det blir missljud, men ljudet kommer att vara obehagligt högt innan jag når dithän.

Lurarna är lätta och sitter bra på mitt (stora) huvud, och täcker öronen bra utan att trycka på skalmarna på mina glasögon. De är inte super tighta och dödar inte allt ljud omkring mig (vilken för mig är en lite fördel då jag gillar att ha liten koll på vad som händer runtomkring mig med mobiler dörrar etc) samt är inte lika svettiga som en del lurar som jag haft tidigare.

Materialet som täcker kuddarna är inte särskilt påkostat, men det fyller sin funktion utan att irritera eller bli alltför svettigt som en del lurar med fejk läderaktigt material kan bli. Det rent mekaniska verkar vara funktionellt basic, inga krusiduller utan bara grundläggande inställningsmöjligheter. Dragavlastningen för kabeln till volymkontrollen och lurarna verkar dock vara obefintligt, så jag ghettomoddade en egen dragavlastning med buntband och drog fast volym kontrollen i headset bygeln. Förutom att det fixade dragavlastningsproblemet hade det även den fördelen att jag hela tiden vet var volymkontrollen är utan att behöva fumla runt med kabeln för att hitta den för att justera volym eller muta micen.

TL;DR, inget för audiofiler, musik/ljudproduktion etc, men dugligt för en vanlig dödlig som mig själv. Ok ljud, inget som stör, bra mic, ok passform och komfort, dålig dragavlastning potentiellt problem i längden, billiga vilket innebär att du inte gråter blod när de väl havererar.

Brasklapp, jag är ingen audiofil på något sätt, min rig är inte den värsta, tycker dock efter att öronen vant sig att jag fick förvånansvärt mycket lur för den väldigt blygsamma prislappen, blev positivt överaskad av dem. Har haft betydligt dyrare lurar från tex Steelseries där jag retat mig på ljudet. Kommer nog att köra med dem tills de slutligen havererar eller att jag får tummen ur och skaffar mig en uppsättning trådlösa. Som med mycket annat är ljud väldigt subjektivt, så YMMV. Försök hitta en butik där du kan provlyssna lurar innan du slår till.

/*EDIT Ang Fatality, har även testat dem, tycker att de inte passade bra för mitt stora huvud, tryckte hårt på skalmarna, kuddarna täckte inte hela örat vilket gjorde dem osköna i längden, ljudmässigt inget märkvärdigt, så här i efterhand när jag försöker rota runt i mitt grumliga minne skulle jag säga att de väl var i paritet med Deltaco lurarna. Men som jag skrev ovan, försök hitta en butik där du kan testa lurarna innan du sätter sprätt på dina pengar.*/

Visa signatur

Min dator
Storrökande, astmatisk hamster i ett rostigt hamsterhjul.

Permalänk

Har själv ett Ozone Attack Stereo Gaming Headset och den rekommenderar jag! Den sitter skönt runt huvudet och den skaver inte över huvudet vilket mitt förra headset gjorde. Nu är det bara att hoppas att det håller länge!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

This. Helt klart bästa budget headsetet.

Så du skulle rekommendera den före LifeChat elr dom andra länkade i min första post. Och hur är ljudet jämfört med ett par S3 headphones som jag nu lirar med :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle faktiskt rekommendera de här http://edgeofgaming.com/products/headset/6/edge-sx400 köpte de här när jag var på dreamhack och det jag hade gick sönder. Tänkte att jag skulle köpa ett billigt så länge, men blev jag förvånad? Jag hade en såpass bra upplevelse att jag använde dessa i 3 månader tills jag tyckte att jag kunde unna mig ett nytt par hörlurar med 7.1 surround sound. Hoppas detta gav dig ett alternativ

Visa signatur

MOBO: Gigabyte GA-Z77X-UD3H - CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4GHz - CPU kylare: Phanteks PH-TC14PE - GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB - PSU: Be Quiet! Straight Power E9 580W 80+ Gold - RAM: Corsair 8GB VENGEANCE LP - SSD: Intel 335 Series 180GB Reseller - HDD: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm - Chassi: Fractal Design Define R4