Spelveckan: Dead Space 3, Skyrim: Dragonborn

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Dead Space 3, Skyrim: Dragonborn

Skräckspel med samarbetsläge i Dead Space 3, en snabbtitt på kommande Crysis 3 samt 15 minuter fristående Dayz är några av ingredienserna i den senaste veckans nyhetsskörd på spelfronten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dags att skaffa Dead space 3 eller?

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

Håller med, Dead Space 3 är något jag väntat på :3

Permalänk

Stort fan av Dead Space, framförallt första. 3an verkar dock ha gått ifrån allt som gjorde de föregående spelen så bra plus att de uttryckligen sagt att PC-release'en är en portning rakat av, starkt skeptisk men antar man får testa innan man kan uttala sig. Rekommenderar Kotaku's recension.

Permalänk
Medlem

PC Porten som fick en del kritik var bara nonsens - spelet ser fantastiskt ut! Spelat det i kanske 3 timmar nu och är faktiskt riktigt imponerad!

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronärtskocka:

Stort fan av Dead Space, framför allt första. 3an verkar dock ha gått ifrån allt som gjorde de föregående spelen så bra plus att de uttryckligen sagt att PC-release'en är en portning rakat av, starkt skeptisk men antar man får testa innan man kan uttala sig. Rekommenderar Kotaku's recension.

Som sagt, porten är det inget fel på. Beställde det från spelbutiken och hunnit köra en del nu - Spelet ser otroligt bra ut.

Sen kan jag tycka att serien förlorat lite av sin originalitet men tyckte du om de 2 första spelen - vänta inte med att skaffa 3:an

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem

Dead Space var ett oväntat bra spel i min mening. Atmosfäriskt och med gott sinne för detaljer - om något repetetivt. Dead Space 2 däremot var direkt kränkande så värdelöst det var. Helt befriat från finess och daltar hela tiden med spelaren som om gemene användare har flera grova mentala handikapp.

För mig är Dead Space ett avslutat kapitel. Att komma undan med en annan åsikt efter att ha spelat Dead Space 2 med någon form av integritet är för mig förbluffande.

Permalänk
Medlem

Stort fan av Dead Space, framför allt första. 3an verkar dock ha gått ifrån allt som gjorde de föregående spelen så bra plus att de uttryckligen sagt att PC-release'en är en portning rakat av, starkt skeptisk men antar man får testa innan man kan uttala sig. Rekommenderar Kotaku's recension.

TotalBiscuit's first-look på spelet konstaterade att det var den bästa porten till PC så här långt av Dead space spelen.

Och annat så är det bara DayZ jag är intresserad av i denna nyhet!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Tyckte videon va lam xD...

Grafiken är den samma som det första dead space spelet =/

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Om det är någon som vill ha extra godis till Dead Space 3 kan jag rekommendera SweetFX.
Det gör spelet avsevärt snyggare.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Gears of Lost Dead Space Planet rättare sagt ^^

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Inaktiv

Spelåret 2013: försenade DLCs och konsolportar. :annoyed:

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Spelåret 2013: försenade DLCs och konsolportar. :annoyed:

Lugn du!

Finns en hel hög med bra vettiga PC spel som kommer!

DayZ (FPS-survival)
Starcraft II Heart of the Swarm (RTS)
Company of Heroes II (RTS)
C&C Renegade X (FPS/RTS merge-ish. 100% gratis, inte Free to play.)
Arma III (Autentisk FPS)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

DayZ standalone är det spel jag ser fram emot mest just nu! Jag har inte spelat DayZ på några månader nu och börjar få lite abstinens när jag läser nyheter om standalone-versionen men jag ska hålla mig tills dess att standalone släpps.

Permalänk
Medlem

Haha bara jag som flinade lite när jag läste "Actual gamplay footage" i Dead Space 3 trailern? Som om man inte såg det... Var ju inget speciellt precis.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Blev precis klar med Dead Space 3 Co-op. Tog ungefär 15 timmar att klara det. Jag har tyvärr inte kört dom tidigare spelen men jäklar vad det var kul. Lite repetiva miljöer/pussel ibland men mycket underhållande. 8.5/10 imo.

Permalänk
Hedersmedlem

Redaktören! Det är dags att nämna lite om Total War: Rome 2. Det är ju GOTY

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirda:

Blev precis klar med Dead Space 3 Co-op. Tog ungefär 15 timmar att klara det. Jag har tyvärr inte kört dom tidigare spelen men jäklar vad det var kul. Lite repetiva miljöer/pussel ibland men mycket underhållande. 8.5/10 imo.

Vilken svårighetsgrad hade ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Lugn du!

DayZ (FPS-survival)
Arma III (Autentisk FPS)

Glöm inte Total War: Rome 2!!

Permalänk
Medlem

Stort fan av Dead Space, framförallt första. 3an verkar dock ha gått ifrån allt som gjorde de föregående spelen så bra plus att de uttryckligen sagt att PC-release'en är en portning rakat av, starkt skeptisk men antar man får testa innan man kan uttala sig. Rekommenderar Kotaku's recension.

Det är ingen "ful-port", kolla på denna http://www.youtube.com/watch?v=atpxaM5F0Ps finns bra med alternativ!

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Glöm inte Total War: Rome 2!!

Ah, så klart! Det med!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

19,99 euro är inte ca 200 kronor det är 170, faan 3 liter läsk eller en halv pizza för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Lugn du!
DayZ (FPS-survival)
Arma III (Autentisk FPS)

Europa Universalis IV
Grim Dawn
Wasteland 2
Total War Rome 2
Elder Scrolls Online
Shadowrun Returns
Simcity
Planetary Annihilation
D&D Neverwinter
Mount & Blade 2 Bannerlord
End of Nations

m.m.

Permalänk

Om nån behöver har ja laddat upp "walkthrough" videos utan kommentering av Dead Space 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronja_ww:

Vilken svårighetsgrad hade ni?

Hard.
Vi ska försöka impossible i framtiden men det lär ta bra mycket längre tid.