Permalänk

Jag söker en riktigt bra mikrofon.

Hej, jag söker i detta läge en bra separat mikrofon för min setup med vilken jag ska göra commentaries/let's plays och kanske streama lite.

Min prisklass ligger runt 900 kronor, helst inte mycket met än så. Jag har tittat på Blue Snowball, men har hört mycket om att de är överskattade o.s.v.
Jag har dessutom tittat på Blue Yetis som dessvärre ligger lite över min smärtgräns, men jag undrar ju då om kvalitén kan väga ut detta?

Jag skulle helst ha en separat mikrofon ifall jag vill göra vlogs med bra ljud, istället för att ha mitt headset att ligga på skrivbordet eller använda mikrofonen i webbkameran.

Så, är det någon här med mikrofonexpertis? Jag skulle vilja lösa mitt dilemma så länge bankkontot är lite fullare, så jag hoppas att någon fortfarande är vaken som kanske har lite insikt i det här

Edit: Jag glömde ju säga att jag såklart helst skulle ha en mikrofon som plockar upp min röst bättre än omgivande ljud, såsom tangentnedslag, musklick o.s.v.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Permalänk

Råkar du veta vad det skulle kosta att skicka den till Finland? Om den är i bra skick är jag definitivt intresserad.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

det är inte min annons kom bara ihåg att jag hade sätt en sådan annons så jag länkade den vidare. lycka till

Permalänk
Skrivet av hakke87:

det är inte min annons kom bara ihåg att jag hade sätt en sådan annons så jag länkade den vidare. lycka till

aha okej, tack ändå

Visa signatur

Youtube

Permalänk
Inaktiv

Blue Snowball är fantastisk och passar din ekonomi perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Segas:

Blue Snowball är fantastisk och passar din ekonomi perfekt.

Just nu väger jag mellan den och Samson G Track

G Track ligger i princip på smärtgränsen, vilket utnyttjar det fullt ut. Å andra sidan, köper jag en Snowball kan jag lägga till ett popfilter eller ett stativ i mitt inköp. Jag är dock inte helt säker på om man faktiskt kan lägga Snowballen på ett stativ?

Edit: Jag såg nu att det går väldigt enkelt att använda en Snowball med stativ. Tror jag ska ta och beställa detta i kväll

Visa signatur

Youtube

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Tack ska du ha, det går knappt över budgeten jag la ut, men jag ska kunna klara av den lilla skiillnaden

Visa signatur

Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Tack ska du ha, det går knappt över budgeten jag la ut, men jag ska kunna klara av den lilla skiillnaden

Jo, deras shock-mount är inte billigt.
EDIT: Finns även i andra färger (svart och vitt). Sök på Blue Snowball så hittar du dem.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Jo, deras shock-mount är inte billigt.
EDIT: Finns även i andra färger (svart och vitt). Sök på Blue Snowball så hittar du dem.

Japp är relativt bekant med Thomann-sidan Det blir en del med shock mount eller helt enkelt med ett golvstativ. Golvstativet drar av lite kostnad och borde i stort sett lösa samma problem som shock mountet i min mening

Visa signatur

Youtube

Permalänk
Inaktiv

Just nu väger jag mellan den och Samson G Track

G Track ligger i princip på smärtgränsen, vilket utnyttjar det fullt ut. Å andra sidan, köper jag en Snowball kan jag lägga till ett popfilter eller ett stativ i mitt inköp. Jag är dock inte helt säker på om man faktiskt kan lägga Snowballen på ett stativ?

Edit: Jag såg nu att det går väldigt enkelt att använda en Snowball med stativ. Tror jag ska ta och beställa detta i kväll

Lycka till och hoppas du blir nöjd!

Permalänk
Skrivet av Segas:

Lycka till och hoppas du blir nöjd!

Tackar Har så gott som bestämt mig nu, för att köra på en snowball med ett extra stativ och ha den stående bredvid skrivbordet

Visa signatur

Youtube

Permalänk
Medlem

Lite OT kanske, men är det någon som har koll på hur långt man kan sitta ifrån en sådan innan det börjar låta för lågt och / eller dåligt?

Går det att ha den bredvid skärmen 60-70cm bort och fortfarande få det att låta ok? Behöver inte vara studiokvalitet eller något, vill bara slippa använda headset till voip.

Permalänk
Skrivet av D_lyl:

Lite OT kanske, men är det någon som har koll på hur långt man kan sitta ifrån en sådan innan det börjar låta för lågt och / eller dåligt?

Går det att ha den bredvid skärmen 60-70cm bort och fortfarande få det att låta ok? Behöver inte vara studiokvalitet eller något, vill bara slippa använda headset till voip.

Det låter som ett ganska långt avstånd. Enligt vad jag förstår kan den plocka upp röst från ca 45 cm avstånd, men vill du vara längre ifrån än så borde du ha lite extra utrustning som kan ge extra gain.

Visa signatur

Youtube

Permalänk
Medlem

Det låter som ett ganska långt avstånd. Enligt vad jag förstår kan den plocka upp röst från ca 45 cm avstånd, men vill du vara längre ifrån än så borde du ha lite extra utrustning som kan ge extra gain.

Mjo jag misstänker också att det kanske blir för långt, då blir det för mycket bök och skräp på skrivbordet. Får väl köra på med headset ...

Permalänk
Skrivet av D_lyl:

Mjo jag misstänker också att det kanske blir för långt, då blir det för mycket bök och skräp på skrivbordet. Får väl köra på med headset ...

En del det eller så gör du som jag, köper ett stativ som får stå bredvid skrivbordet

Visa signatur

Youtube

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av D_lyl:

Gällande Snowball, min käring stod i köket och lagade mat - vännen på Skype hörde henne klart och tydligt tyvärr (ca 3m).

Permalänk
Medlem

Har själv en Snöboll och är väldigt nöjd!

Permalänk
Skrivet av Segas:

Gällande Snowball, min käring stod i köket och lagade mat - vännen på Skype hörde henne klart och tydligt tyvärr (ca 3m).

Jag har haft en Snowflake förut. Jag hade samma problem då familjen tittade på TV.

Visa signatur

Youtube

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft en Snowflake förut. Jag hade samma problem då familjen tittade på TV.

Vet inte riktigt vart resten av min text tog vägen...

Snowball går att ställa in i tre lägen, varav ett läge endast (och med bravur!) bara samlar in ljudet som är exakt framför mikrofonen.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Vet inte riktigt vart resten av min text tog vägen...

Snowball går att ställa in i tre lägen, varav ett läge endast (och med bravur!) bara samlar in ljudet som är exakt framför mikrofonen.

Trodde det vara bara Yeti som hade det, men det är riktigt fint om det finns på Snowball också Väntar på att det ska bli måndag just nu så jag får min orderbekräftelse.

Visa signatur

Youtube