"home network found no gateway response" hjälp!

Permalänk
Medlem

"home network found no gateway response" hjälp!

hej, köpte mig precis en ny tv och kopplade in den i min thomson tg789vn gateway och när jag ska testa anslutningen går allt bra tills den kollar gatewayen då den inte får nått svar samtidigt som jag är inne på nätverket och har fungerande internet på både mobilen och datorn, har provat resetta routern flera gånger ,ändrat alla inställningar jag har, inget verkar hjälpa.

all hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Kör du DHCP eller statiska IPn ?

Vad har du för inställningsmöjligheter i TVn ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Rekordmedlem

Hur har du ställt in det i tvn, du borde kolla så att den har rätt adresser angivna, problemet är nog inte i din router.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Kör du DHCP eller statiska IPn ?

Vad har du för inställningsmöjligheter i TVn ?

/Homer_S

DHCP

i tvn kan jag välja trådad eller trådlös anslutning samt välja om den ska hitta ip dns osv auto eller jag gör de manuellt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Skudd:

DHCP

i tvn kan jag välja trådad eller trådlös anslutning samt välja om den ska hitta ip dns osv auto eller jag gör de manuellt.

Ställ in det manuellt då och testa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ställ in det manuellt då och testa.

det tvn hittar i auto är samma som jag har på datorn gateway o dns osv, enda som är olika är ju ipn då.

så förstår inte vad det kan vara.

Permalänk
Rekordmedlem

Syns tvn som en ansluten enhet i Thomsonen och kräver den upnp ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Syns tvn som en ansluten enhet i Thomsonen och kräver den upnp ?

tvn syns och vet inte om den kräver det men har de aktiverad pga utav mitt ps3.

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat att stänga av brandväggen i Thomsonen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.