iPAD 3 med spruken skärm vs iPAD 4 helt ny?

Permalänk

iPAD 3 med spruken skärm vs iPAD 4 helt ny?

Snål som man är så försöker man hitta ett fynd men ni som har läst mitt förra inlägg förstår att det är omöjligt.

Orkar ärligt talat inte tänka över det riktigt så överlämnar beslutet åt er,

Köpes för min dotters skull men kommer själv använda den, ska enligt säljaren fungera som vanligt och tar via blocket paket.

Pris 2195kr inkl frakt (3an) vs 4300kr just nu på mediamarkt annars 4600kr (4an)

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

4'an.
Den ska vara närmare dubbelt så snabb och spräckt skärm är värdelöst.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Om du köper en iPad förra generationen med spräckt skärm åt din dotter så är du riktigt snål!

Permalänk
Medlem

Riktigt ovärt att köpa iPad med sprucken skärm, hela grejen med den är ju skärmen och om den är trasig så är det inte så kul

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Om den nu blivit tappad så att skärmen spruckit så skulle ju pixlar kunna vara döda också(eller dö snart)! Köp 4:an!

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem

Skulle minst iallafall pruta en hel del för 3an, om det bara är marginella sprickor som inte påverkar bilden.
Inte en spänn över 1500

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag köpte en galaxy nexus förra året med sprucken skärm. Mobilen kosta 4000kr ny men jag fick den för 700;) Så det priset han har satt är alldeles för högt...

Permalänk
Avstängd

2200:- för en sönder IPAD....skulle inte ens tittat på den..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa den trasiga 3:an, köp en ny 4:a istället.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av toxicstone:

Snål som man är så försöker man hitta ett fynd men ni som har läst mitt förra inlägg förstår att det är omöjligt.

Orkar ärligt talat inte tänka över det riktigt så överlämnar beslutet åt er, http://i45.tinypic.com/1ftyiv.jpg

Köpes för min dotters skull men kommer själv använda den, ska enligt säljaren fungera som vanligt och tar via blocket paket.

Pris 2195kr inkl frakt (3an) vs 4300kr just nu på mediamarkt annars 4600kr (4an)

För de pengarna får du en fullt fungerande ny Nexus 7 32GB, köp en sådan eller spara ihop och köp en ny iPad 4. Vad du än gör köp inte en gammal iPad 3 med sprucken skärm för 2200kr.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Json_81:

4'an.
Den ska vara närmare dubbelt så snabb och spräckt skärm är värdelöst.

Skrivet av tgadler:

Om du köper en iPad förra generationen med spräckt skärm åt din dotter så är du riktigt snål!

Skrivet av MuLLvaD3n:

Riktigt ovärt att köpa iPad med sprucken skärm, hela grejen med den är ju skärmen och om den är trasig så är det inte så kul

Skrivet av Saitek:

Om den nu blivit tappad så att skärmen spruckit så skulle ju pixlar kunna vara döda också(eller dö snart)! Köp 4:an!

Skrivet av ggustavsson:

Skulle minst iallafall pruta en hel del för 3an, om det bara är marginella sprickor som inte påverkar bilden.
Inte en spänn över 1500

Skrivet av foxzox7:

Jag köpte en galaxy nexus förra året med sprucken skärm. Mobilen kosta 4000kr ny men jag fick den för 700;) Så det priset han har satt är alldeles för högt...

Skrivet av Ak-47:

2200:- för en sönder IPAD....skulle inte ens tittat på den..

Skrivet av Molgorain:

Skulle aldrig köpa den trasiga 3:an, köp en ny 4:a istället.

Skrivet av MSIOCGenie:

För de pengarna får du en fullt fungerande ny Nexus 7 32GB, köp en sådan eller spara ihop och köp en ny iPad 4. Vad du än gör köp inte en gammal iPad 3 med sprucken skärm för 2200kr.

Orkar inte svara alla, jag förstår själv att köpa 4an är ett bättre köp, anledningen att jag funderade är bara pga pengarna.
Köper en iPAD bara pga där finns fler barn spel och framför allt på Svenska, Android har pinsamt lite.
Ska köpa en iPAD, Android samt Nintendo DSI XL så snål vill jag inte kalla mig, fördomsfull men jaja.

Blir dock en iPAD 4, kostar ju 3600kr såg jag i England.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

kanske mer än skärmen som blev skadad, se upp för att köpa trasiga grejer!

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

kanske mer än skärmen som blev skadad, se upp för att köpa trasiga grejer!

Jo jag vet, men skulle ta via Blocket paket så hade inte kunnat bli lurad men blåser av affären istället om han inte går ner mer i priset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Som jag skrev i någon annan av alla dina trådar, har du tittat på iPad mini? Kan tänka mig att den ska fungera för barnappar om det fortfarande är huvudsyftet och dessutom får du mer lagring för lägre pris än på de stora modellerna. Du får dock sämre prestanda och inte lika fina skärm men om nu pengar är en starkt begränsande faktor och du vill ha så mycket lagring som möjligt (vilket jag antar baserat på din andra tråd om just detta) så bör en mini var en någorlunda kompromiss? Misstänker att din dotter inte kommer vara jätteupprörd över lite längre laddtider då jag fått för mig att hon var ganska ung?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

defekta produkter ska man inte betala så mycket för. Max 1000 spänn.

Permalänk
Inaktiv

Strunta i iPad mini, iPad 4 är det du borde köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Som jag skrev i någon annan av alla dina trådar, har du tittat på iPad mini? Kan tänka mig att den ska fungera för barnappar om det fortfarande är huvudsyftet och dessutom får du mer lagring för lägre pris än på de stora modellerna. Du får dock sämre prestanda och inte lika fina skärm men om nu pengar är en starkt begränsande faktor och du vill ha så mycket lagring som möjligt (vilket jag antar baserat på din andra tråd om just detta) så bör en mini var en någorlunda kompromiss? Misstänker att din dotter inte kommer vara jätteupprörd över lite längre laddtider då jag fått för mig att hon var ganska ung?

Ja, ej i verkligheten men sett en jämförelse, väljer dock 4an som större modell men även för att det är ett bättre pris sett till innehållet.
Priset är inte en faktor ekonomiskt men mera som att jag inte vill lägga ut massa för lite.

Skrivet av ozo64:

defekta produkter ska man inte betala så mycket för. Max 1000 spänn.

Jo sant, blåste av affären.

Skrivet av kazen_90:

Strunta i iPad mini, iPad 4 är det du borde köpa.

Jo, tänker också köpa den istället, alla under är för dyra nya eller även begagnade.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min ipad är sprucken likt den på bilden och det är inga som helst problem med den, syns inte alls när skärmen är på och man kollar i normal användningsvinkel framifrån.

Dock skulle jag aldrig köpa en sprucken ipad så dyrt, högst 5-600kr då det kan vara mer som är trasigt som många säger.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Dessa Äpple-människor.. Man köper inte en trasig utdaterad surfplatta för över 2000, speciellt inte över Blocket! Att du ens tänker tanken?
Köp 4an, underbar skärm och relativt snabb. Annars ta en till på Samsung eller Asus plattor.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Glasbitar kan ofta lossna när skärmarna spruckit, det är jäkligt dyrt också förövrigt.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Min ipad är sprucken likt den på bilden och det är inga som helst problem med den, syns inte alls när skärmen är på och man kollar i normal användningsvinkel framifrån.

Dock skulle jag aldrig köpa en sprucken ipad så dyrt, högst 5-600kr då det kan vara mer som är trasigt som många säger.

Men det lär den aldrig säljas för

Skrivet av rhalla:

Dessa Äpple-människor.. Man köper inte en trasig utdaterad surfplatta för över 2000, speciellt inte över Blocket! Att du ens tänker tanken?
Köp 4an, underbar skärm och relativt snabb. Annars ta en till på Samsung eller Asus plattor.

Är ingen Äpple människa!!!!, ska ha en bara pga spel till min dotter, ska köpa en Visture V5 HD som kostar bara 1400kr och är nästintill likvärdig den guldplattan.

Skrivet av Lndv:

Glasbitar kan ofta lossna när skärmarna spruckit, det är jäkligt dyrt också förövrigt.

Jo sant, tittat på reservdelar men ska som sagt köpa 4an.

Visa signatur

Permalänk

om man säger såhär för att motivera att köpa en begagnad i detta fallet ipad med trasig display får inte priset på enheten + ny display kosta mer än MAX 75% av nypriset just nu den är ju trots allt begagnad även om du byter skärmen.

ny ipad 3á går på som du sa mellan 4200-4700:- beroende på lagringsutrymme 16-32gb antar att denna var en 32gb iom att du skrev 4600:- 75% av 4600:- är ca 3400:-

nytt glas till en ipad 3á kostar mellan 700-1000:- ungefär (http://www.mytrendyphone.se/shop/ipad-3-display-81668p.html) vet dock inte om man kan byta bara glaset eller om man som på många telefoner även byta själva lcd displayen pga den är limmad mot glaset. går då det även på ca 1100:- (http://www.mytrendyphone.se/shop/ipad-3-lcd-display-74777p.ht... en ny lcd

så 700+1100=1800:- i reparationskostnad om man måste byta även lcd displayen

dvs maxpris man ska ge för denna begagnade trasiga ipad är 3400-1800= 1600:-

Edit

ser dock inte ut som at man behöver byta LCd såvida den inte är trasig

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows