Permalänk
Medlem

Vad säger ni om min dator ?

Det är såhär att jag har en Compaq Presario 8000.
Men P4 1,7Ghz 512pc2100 gf3-ti200 och blala.
Jag har tagit två bilder som jag tänkte att ni skulle få ta er en titt på
Den första här är över hela datorn, bara för att ni ska få en överblick.

Bild nummer två är tagen längst ner på datorn.
Där ser ni att det sitter ett skruvhål för mobot som inte används.
Hörnet på mobot som ni ser där hänger i lösa luften.
Kan det vara så att detta hål är till för att sätta dit ett " rikitgt " moderkort?

Ser ni några andra konstigheter så skriv!
Som ni kanske listat ut så är det ifall jag skulle vilja uppgradera som jag vill veta detta.
Jag tror att jag måste byta nätagg om jag vill göra något, för att det har typ 24 pins eller något sådant konstigt...

Permalänk

OOOOO.....ser ut som vilken dator som helst ju...förutom att mobot ser lite mysko ut....du borde också typ flytta dina kort lite smartare så det inte blir för varmt mellan dom...sen så kan du vika ihop dina IDE kablar så dom inte tar så stor plats....lägg molex och alla andra sladdar längs chassit lite snyggt....då fåru bättre luftflöde genom chassit...sen kan du skruva bort alla fläkt galler (inkl. på nätagget) så blir datorn tystare....också kan du även skaffa en störe fläkt till prollen....detta är nått av vad jag skulle fixa om det var min burk....

EDIT: skruvhål ska det finnas en massa av på chassin för att alla mobos ser inte likadana ut så vissa passar till vissa hål och andra till andra....a du fattar....

EDIT2: 24 pins?....menar du ATX kabeln?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Japp den till nätaggregatet.
Ok det där med skruvhålen undrade jag bara för att det var en compaq burk.
Men visst tycker ni att denna compaq liknar en " riktig dator " ?
Compaq kanske börjar lära sig ( lite iaf. )

Edit: Tror ni att ett vanligt fullstort moderkort skulle passa i denna låda ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusv

Edit: Tror ni att ett vanligt fullstort moderkort skulle passa i denna låda ?

såklart....det skulle bara vara hålen som inte skulle passa isf...men det är bara att borra själv isf och skruva fast sånna avlånga speciella skruvar som man får med nya chassin....kan du säkert få i nå datorbutik om du frågar snällt...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

okej.
Tack för dom svaren
Då är det bara problemet med nätagregatet kvar.
Men det lär väl bli att köpa ett nytt.
Är helt noob när det gäller sånt som att tex koppla om det
Någon som har en sådan här dator och har erfarenheter om den skriv gärna.
Jag vill veta allt !