Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

hur går det???? blev det ett värsting mobo

Nej, har inte blivit att jag har bytt ännu.
Men kommer det något bra erbjudande på ett nytt moderkort så slår jag kanske till.

Edit: Bara för att ni var in och skrev nu så var jag tvungen att gå in och kika på Komplett's fyndvaror och hittade ett Asus Sabertooth 990FX R2.0.
300kr billigare än ordinarie pris så jag slog till på det.

Permalänk
Medlem

Inget moderkort hemma ännu. Även fast jag beställde innan 12.00 igår så gick den inte iväg fören 14.30 idag.
Men men. Kommer väl i morgon.

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering till då.
------------------------------------

Moderkortet kom idag och är nu monterat. Installerat Windows 7 på nytt och håller på och uppdaterar för fullt.
Kört ett litet snabb test i 4,5Ghz.
LLC ställt på Extreme
Turbo avstängt.
Övrigt står på auto.

Efter 8 minuter i OCCT utan problem:
Temp CPU 66Max
Cores 57C
Vcore 1,41Max.

Så ser ju verkligen ut som mitt tidigare moderkort ställt till det. Nu är bara problemet att tempen blir lite väl hög. Får inga problem i OCCT men hur högt vågar man låta den gå i temp?

Edit: Inhandlat ny kylpasta och ytterligare en fläkt till processorn idag. Får hoppas att det kanske hjälper lite i alla fall.

Permalänk
Medlem

fick du fart på rackaren eller 4,5ghz blev max

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Men hur viktigt är det att den är stabil i prime då? Jag har kört min 5ghz 24/7 sen den släpptes. Inte stabil i prime utan får oftast fel efter någon minut men jag har inte haft några problem för det.

Problemet är väll att datorn kommer med största sannolikhet krascha när du väl behöver dessa 100% ifrån CPU'n...