Permalänk
Inaktiv
Skrivet av White.By.Design:

han skrev INGET om 518 .. LÄS hans första inlägg !!!!!!

Trög? Jag vill inte ha Logitech.

Skrivet av AndersBlomdahl:

Denna ser jäkligt nice ut som alroundmus i den prisklassen http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=612703

Såg väl inte så dum ut, men nja. Dom jag kollat på känns bättre.

Skrivet av Rocklets:

Just skaffat en Qpad 5k som jag är nöjd med än så länge.

Har betat mig igenom 2! Razer Naga 2012 sedan november, så vad du än gör, undvik Razer.

Qpad 5K är lite dyr :S Men tack ändå! Och Razer tänkte jag nog hålla mig ifrån

Skrivet av markus9090:

Då har du missat poängen med kringutrustning, logitech gör den bästa skiten du kan köpa för pengar, har haft min G5:a i strax 6 år och fungerar fortfarande utmärkt:) (Och jag är absolut inte ensam)
Har även mitt G15 tangentbord kvar, även det fungerar utmärkt(köpt ca 3-5 månader senare än musen)

Försök hitta valfri mustillvärkare med dom siffrorna

Spelar ingen roll om det håller länge, byter hellre ofta än att ha nåt jag inte är nöjd med.

Permalänk
Skrivet av markus9090:

Försök hitta valfri mustillvärkare med dom siffrorna

Det finns mååånga märken som har möss som håller så länge, du är ute och cyklar.
Dessutom sjunker skribentens trovärdighet omedelbart till 0 när han skriver "mustillvärkare". Suck.

Permalänk

[QUOTE="anon42512;13313995"]Trög? Jag vill inte ha Logitech.
Men skriv det då .. är du Trög ? stackare

Permalänk

Beställde precis en sån här då min cm storm inferno åts upp av en hund.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=763380
300kr med frakt

Permalänk
Inaktiv

[QUOTE="White.By.Design;13314689"]

Skrivet av Loxus:

Trög? Jag vill inte ha Logitech.
Men skriv det då .. är du Trög ? stackare

Men läs då...är du trög? Stackare.

Skrivet av RaZZeWolF:

Beställde precis en sån här då min cm storm inferno åts upp av en hund.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=763380
300kr med frakt

Åh, såg inte dumt ut. Säg till hur den är sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Behöver köpa en ny mus då min gamla börjar ge upp.
Har en Mionix Saiph 1800 i dagsläget som jag varit väldigt nöjd med.

Spelar en hel del olika spel; Skyrim, Guild Wars 2, Aion, FPS av olika sorter, RTS...

Säkert nån som kommer tipsa om den så jag säger direkt; Logitech G400 är inte ett alternativ. Gillar den inte helt enkelt.

Ca 400 kr max!

Innan du säger det. Nej jag trollar inte. Jag köpte precis en Trust GXT14 på ÖB för 75kr på rea och lär faktiskt säga den är grym Lätt billigaste o bästa musen man nånsin kan skaffa bra dpi m.m

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mOOpiTh:

Innan du säger det. Nej jag trollar inte. Jag köpte precis en Trust GXT14 på ÖB för 75kr på rea och lär faktiskt säga den är grym Lätt billigaste o bästa musen man nånsin kan skaffa bra dpi m.m

Oj, det var bra pris. Hittar den för 200 spänn som billigast på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Några jag tittar på nu är; QPAD OM-75 Pro, Mionix Naos 3200 och Steelseries Ikari Laser.
Fler förslag mottages gärna.

Ikari optical över laser(dagens laser är ganska bra, dåtidens var inte. Ikari optical använder samma sensor som Naos 3200, MX518, Qpad OM75 och Zowie EC(ej eVo). Om du spelar med låg sens och lyfter musen mycket kommer du få problem med dem, spec NAOS vet jag är riktigt svår att lyfta. Så spelar du med låg sens så kan det vara värt att kolla på annat

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Ja jag läste ditt FÖRSTA inlägg..

Behöver köpa en ny mus då min gamla börjar ge upp.
Har en Mionix Saiph 1800 i dagsläget som jag varit väldigt nöjd med.
Spelar en hel del olika spel; Skyrim, Guild Wars 2, Aion, FPS av olika sorter, RTS...
Säkert nån som kommer tipsa om den så jag säger direkt; Logitech G400 är inte ett alternativ. Gillar den inte helt enkelt.
Ca 400 kr max!

--------------------------------------------------------------------------------
av Loxus

Permalänk
Inaktiv

Ja jag läste ditt FÖRSTA inlägg..

Då kanske du ska lära dig att läsa hela tråden först, pojkspoling. Seså, schas nu, om du inte har nåt vettigt att säga.

Skrivet av Breddas:

Ikari optical över laser(dagens laser är ganska bra, dåtidens var inte. Ikari optical använder samma sensor som Naos 3200, MX518, Qpad OM75 och Zowie EC(ej eVo). Om du spelar med låg sens och lyfter musen mycket kommer du få problem med dem, spec NAOS vet jag är riktigt svår att lyfta. Så spelar du med låg sens så kan det vara värt att kolla på annat

Sitter på laser idag och inte haft några problem. Men du tycker det är optiskt som gäller ändå alltså? Kan få dom för ungefär samma pris.
Ang sensen så har jag kört på tredje högsta läget på min Saiph 1800. Vet inte vad det blir exakt, men lägsta är 400 och högsta 1800 (no shit ) dpi.

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart att man ska gå på optiskt före laser Laser brukar ha problem med acceleration. Optiska sensorn i Ikari optical har inte acceleration men dock prediction.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Breddas:

Tycker helt klart att man ska gå på optiskt före laser Laser brukar ha problem med acceleration. Optiska sensorn i Ikari optical har inte acceleration men dock prediction.

Ah, okej. Synd att den var fulare bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Oj, det var bra pris. Hittar den för 200 spänn som billigast på nätet

Indeed it was! Kostar ju egentligen runt 200kr men de är sån rensning på ÖB så dem säljer ut dem för 75kr st lätt värt det tycker jag Skitskön o hålla i och bra på alla sätt tkr jag definitivt inte sämre än mössen för flera hundra mer

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

[QUOTE="anon42512;13315637"]Då kanske du ska lära dig att läsa hela tråden först, pojkspoling. Seså, schas nu, om du inte har nåt vettigt att säga.

Ja samma ord bollar jag tillbaka till dej ! /Go'natt å sov gott !

Permalänk
Medlem

corsair m60/m65 har en m60 . Dom är bäst helt enkelt. Har testat det mesta allt från Razor till billig "epa" mus och min m60 ÄR verkligen den bästa musen jag ägt.
http://www.inet.se/produkt/6101821/corsair-vengeance-m60-gami...
Ny modell
http://www.inet.se/produkt/6101830/corsair-vengeance-m65-gami...

EDIT: om du gillar "klogreppet" det vill säga.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Köp inte M65, kända problem med smoothing i 9800 sensorn

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Varför vill TS inte ha G400? Otroligt skön mus för liten peng! Som givet för ett köp ju

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Varför vill TS inte ha G400? Otroligt skön mus för liten peng! Som givet för ett köp ju

Många saker med G400 som man kanske inte gillar. Den är obekväm för många, tung, dålig viktbalansering, scrollen är konstig, mittenklick är för tung, lift-distance är rätt hög.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk

[QUOTE="anon42512;13314723"]

Men läs då...är du trög? Stackare.

Åh, såg inte dumt ut. Säg till hur den är sen!

Fick musen idag, den var inte alls vad jag väntade mig.
Riktigt liten, försvinner i handen.
Rekomenderas inte!

Edit: Roccat Lua:n alltså

Permalänk
Medlem

Jag kör med Qpad 5K. Tycker den är riktigt bra!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=493969

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Permalänk

meh har själv en qpad 5k pro gaming mouse skulle inte rekommendera nån annan modell för har sett många som har problem med andra modeller av qpad 5k pro gaming mouse http://www.inet.se/produkt/6101545/qpad-5k-pro-gaming-mouse

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk

Skulle inte rekommendera o köra Steelseries Ikari iaf, båda optisk eller laser. Köpte först en optisk men den fick nått problem med sladden, bytte mot laser och den höll i ca 1år o började dubbelklicka. Annars tycke jag att det var skön mus!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RaZZeWolF:

Fick musen idag, den var inte alls vad jag väntade mig.
Riktigt liten, försvinner i handen.
Rekomenderas inte!

Edit: Roccat Lua:n alltså

Usch då. Tack för rapporten!

Skrivet av 25benja:

Jag kör med Qpad 5K. Tycker den är riktigt bra!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=493969

Lite för dyr, tyvärr.

Den tilltalade mig inte, men tack för förslaget,

Skrivet av vinsent10:

meh har själv en qpad 5k pro gaming mouse skulle inte rekommendera nån annan modell för har sett många som har problem med andra modeller av qpad 5k pro gaming mouse http://www.inet.se/produkt/6101545/qpad-5k-pro-gaming-mouse

Make sense, human. Du säger själv att du har en Qpad 5K, men du rekommenderar den inte...eller va?

Skrivet av The Sweeper x:

Skulle inte rekommendera o köra Steelseries Ikari iaf, båda optisk eller laser. Köpte först en optisk men den fick nått problem med sladden, bytte mot laser och den höll i ca 1år o började dubbelklicka. Annars tycke jag att det var skön mus!

Mjo, har läst en del problem om den...

Permalänk
Medlem

Jag råder dig att kolla upp Cooler Master CM Storm Inferno, den kostar under 500 och är väldigt bra med en massa bra funktioner. Den känns väldigt välbyggd med sleevad kabel och USB i guld osv... Den är också riktigt snygg^^ Men dock så är funktionerna viktigast, den har 128KB inbyggt minne, tror det heter Sentinel X? Du har en massa extra knappar och en knapp för att byta mellan 4 profiler som du själv kan ändra i den medföljande programvaran som heter Inferno. Där kan du ändra musens belysning, binda knappar för macro och en massa andra inställningar. Om du inte vill ha en massa extra knappar så kan du bara strunta i dem, jag använder dem inte (än) och knapparna är aldrig i vägen. Här är en länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1152681

Edit: Annars kan du kolla på Corsairs möss, K65 och K95. De är också bra men jag själv har ingen erfarenhet av dem

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Indeed it was! Kostar ju egentligen runt 200kr men de är sån rensning på ÖB så dem säljer ut dem för 75kr st lätt värt det tycker jag Skitskön o hålla i och bra på alla sätt tkr jag definitivt inte sämre än mössen för flera hundra mer

får jag flika in en sak här?
hade trust gxt 32, som föll isär efter en månad typ kosta en 140 ich kronor

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Inaktiv

Trodde jag i princip hade bestämt mig...men...nä.. :<

Dom jag tittar på just nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=952151,985491,843741,985...

Permalänk
Medlem

Av dem hade jag kört på Qpad iaf.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Breddas:

Av dem hade jag kört på Qpad iaf.

Motivering?

Permalänk
Medlem

Har haft 5K, var inte så hemsk. Var förhållandevis lätt och lyftvänlig(jämfört mot Naos). Sensorn är erkännt stabil. Corsair må vara populära, men man får tänka på deras enorma fan-base här på swec. Deras möss är inget spec, vanliga Avgo 9500 möss fast det står CORSAIR på dem.

Visa signatur

100% PASSIVT