Nvidia 3D Vision 2
Hejsan Sweclockers!
Jag har nyligen införskaffat mig ett nytt Grafikkort som är ett Nvidia Geforce 670 som också blev den sista pusselbiten för att ha ett komplett sett att köra 3D på.
3D funkar prima både på Nvidias egna lilla test samt i spel, de spelen jag hunnit testa är World of Warcraft: Mist of Pandaria samt Battlefield 3 singleplayer och det fungerar som sagt bra. Men jag har ingen aning om hur jag ska gå tillväga när jag ska se film, varken nedladdad eller YouTube.
Efter googlande så fick jag fram att med Nvidia Vision ska man välja HTML5 som 3D alternativ på YouTube, problemet med detta är att av de jag testat så är det ingen av de klippen som stöder detta utan de klarar bara andra former av 3D.
När det gäller nedladdad film så såg jag fram emot att se Avatar 3D och fick tag på en sådan, 46gb stor och i formatet .ISO.
Jag testade först att köra i både VLC, Windows Media player samt Nvidias egna 3D videospelare men inget fungerade. Testade med PowerISO och Daemon Tools om man kunde göra något med de programen för att få filen att bli spelbar men utan resultat.
Att fixa att se YouTube videos ska nog gå att fixa hyffsat lätt hoppas jag, anledningen till att jag nämnde det var bara att om jag nu ska göra en tråd så kan det lika bra stå med ifall det är något som vet hur man gör.
Det jag mest är intresserad av att ha hjälp med är just 3D film, vilka format brukar dom vara i? Vilket ska/föredras det att dom är i? Och sist men inte minst vilken spelare ska man använda sig av?
Läste någonstans om ett program som hette PowerDVD eller något liknande men har inte lyckats få tag på detta som fungerar tyvärr.
Notera att jag inte har någon fancy Blueray spelare eller liknande utan vill se det direkt på datorn utan att mecka med bränning osv.
Produkterna jag har är följande
Grafikkort: Asus Geforce 670 DirectcuII TOP
BenQ 24" XL2420T
Nvidia 3D Vision 2 Glasses
Vill tacka på förhand och uppskattar alla svar, vad det än är så är det en lärdom för mig eftersom jag är helt ny i denna magiska 3D värld.
OBS! Var inte helt 100 på var jag skulle placera tråden men eftersom jag tolkar det som att det har med vilken spelare man använder sig av att göra så passade den in här tyckte jag. Sorry om detta är fel.
Mvh
Adam2k