Permalänk
Medlem

Hur mycket drar en dator?

Hur många watt drar en pentium 200mhz, med två hårddiskar?

Kan jag spela dom flesta spelen på min dator, en pentium 4, 2ghz med 640mb SDRAM och ett grafikkort med 64mb?

Permalänk

sdram??? ska man inte minnst ha ddr eller rambus?

angående grafikkortet så får du skriva mer om vad exakt det är för kort du har tänkt dig..

64mb säger ju inte så mycket om kortet, förutom att det troligen är nån budgetvariant

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

1) vet inte, hurså? gäller det elpriser så sök med sökfunktionen för det ska finnas minst tre trådar om det men fina beskrivningar

2) förmodligen, har du en ny dell? Vore bra om du sa vilken modell det var på kortet och inte bara hur mycket minne vilket inte säger så mycket. Ett GeForce2 64 (även benämnt GF2 64MB) är ju smått värdelöst medan ett GF4 64MB är betydligt bättre. Jättemycket bättre

EDIT: Tobbe din lilla slemsvamp, jag skulle ju vara först ju

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Men om jag köper ett nytt grafikkort, så borde jag väl kunna spela spel, som inte är så väldigt gamla?

Permalänk
Medlem

Beror ju fullständigt på vad du har ju.
Är det ett GeForce 4 420/440? så klarar du dig. Då kan du spela samtliga spel på marknaden (kanske inte på snyggaste läget men du behöver inte ha på lägsta heller) har du ett GF2 kan du fortfarande spela alla spel men det kommer säkerligen hacka i många.

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Det är ett GF4 64MB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonrun
Det är ett GF4 64MB.

du kan definitivt spela de senaste spelen på den, oavsett vilken modell av geforce 4 du har.

Permalänk
Medlem

Jag kunde spela "de flesta spel" med mitt Riva TNT2 Ultra (som jag bytte ut mot ett GF4 Ti4200 igår ).

Gränsen gick vid BF1942 och GTA3.

Förvisso kan jag förtfarande inte spela dessa spel, eftersom jag inte fått rätt på drivrutiner å grejer till mitt nya kort, så just nu sitter jag och tankar drivrutiner med modem. Jättekul!

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Medlem

Tackar för att jag fick veta att det gick! Jag vet att jag inte skulle skaffat en med SDRAM!