Permalänk
Medlem

telias IPTV router + min egen

säkert frågats tusen gången men har altså telias (skit) router som jag måste ha för att få IPTV och jag har in egen som jag vill ha. Men är telias router verkligen en router, eller är det bara en switch?

Isåafll kan jag ju bara koppla in min egen router via telia routerns internet port.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Det hade verkligen underlättat att veta vad för enhet du har fått från Telia. Tillverkare, modell och revisionsnummer av enheten hade underlättat en hel del för dom som hjälper dig.

Permalänk
Medlem

det är en tripple play box från inteno, typ.
medell namn: XG6745

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

det är en tripple play box från inteno, typ.
medell namn: XG6745

http://i.imgur.com/GodMHj1.jpg

Det är en switch.

Varför tycker du en transparent switch med wirespeed och en delay på mikrosekunder är en "(skit) router"?
Den kan ju knappast påverka dig ett enda dugg. Om det nu inte var så att du såg den så skulle du inte ha en aningen om att den existerade.

Och för att svara på din fråga: Ja du kan koppla in din egen router. Koppla den till LAN1 (röda) på Intenon.

Och så är jag nyfiken på varför en låda på väggen (som du inte vet vad den gör) gör dig upprörd?

Permalänk
Medlem

jag trodde det var en router, är det en switch så lär den ju ite vara bra eller dålig, bryr mig inte.

och jag har haft dåliga erfarentheter av IPTV innan, så jag blir lätt upprörd tack iallfall madtop

Visa signatur