Permalänk

Guiminer setup

Tjena allihopa:) Jag har precis lärt mig om bitcoins och är sugen på att testa mina lite. Har dock lite frågor och behöver support:P

Fråga 1 : Hur får jag coinsen till pengar eller vad kan jag göra med coinsen som jag minat.
Fråga 2 : När jag gjort ett account på bitclockers och ska börja mina så kan jag inte välja mitt grafikkort under device utan bara min processor. Så när jag ska göra det via processorn så får jag felmedelandet " no response to getwork, using as stratum"
Fråga 3 : Hur kopplar jag så att det jag minat hamnar i min plånbok (alltså synka dom tillsammans)

Hoppas ni förstår vad jag menar. Tack:D

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hejsan132:

Tjena allihopa:) Jag har precis lärt mig om bitcoins och är sugen på att testa mina lite. Har dock lite frågor och behöver support:P

Fråga 1 : Hur får jag coinsen till pengar eller vad kan jag göra med coinsen som jag minat.
Fråga 2 : När jag gjort ett account på bitclockers och ska börja mina så kan jag inte välja mitt grafikkort under device utan bara min processor. Så när jag ska göra det via processorn så får jag felmedelandet " no response to getwork, using as stratum"
Fråga 3 : Hur kopplar jag så att det jag minat hamnar i min plånbok (alltså synka dom tillsammans)

Hoppas ni förstår vad jag menar. Tack:D

1: Du växlar bitcoins till pengar på någon av de handlare som växlar bitcoins till t ex USD.
2a. Ingen aning varför du inte kan det. Vilket grafikkort och vilken driver har du? Kan du inte skapa en ny OpenCL miner då och där igenom välja ny device?
2b. Har du sett till att skriva in lösen och användare.worker ordentligt?
3. Du ger din Pol din URL så skickar de in pengarna till din wallet.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Tack för svar!:D Jag har ett ati radeon 7950 Har uppdaterat mina drivers till det nyaste. En till fråga, kan man inte köra det via cpu då?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hejsan132:

Tack för svar!:D Jag har ett ati radeon 7950 Har uppdaterat mina drivers till det nyaste. En till fråga, kan man inte köra det via cpu då?

Varför skulle du vilja köra det på CPU? Helt meningslöst.

Visa signatur

Permalänk

okej, men vad kan felet vara med att den inte hittar grafikkortet, ska jag prova någon annan miner.?=)

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hejsan132:

okej, men vad kan felet vara med att den inte hittar grafikkortet, ska jag prova någon annan miner.?=)

Ingen aning om varför du inte hittar ditt grafikkort.
Sök på det på google?
Testa att skapa en ny Miner i File -> new miner -> Välj OpenCL. Testa detta ännu?

Självklart kan du använda någon annan miner om du så vill.

Vill du ha svar från mig i fortsättningen rekommenderar jag citera funktionen annars kommer jag aldrig hitta tillbaka.

/David

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Ingen aning om varför du inte hittar ditt grafikkort.
Sök på det på google?
Testa att skapa en ny Miner i File -> new miner -> Välj OpenCL. Testa detta ännu?

Självklart kan du använda någon annan miner om du så vill.

Vill du ha svar från mig i fortsättningen rekommenderar jag citera funktionen annars kommer jag aldrig hitta tillbaka.

/David

Okej, finns det någon annan miner som du kan rekomendera:)

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hejsan132:

Okej, finns det någon annan miner som du kan rekomendera:)

Nope
Har precis själv börjat mine:a så limiterad erfarenhet kring detta. Dock lät det mer som att du hade skrivit in fel lösenord och användare när du testade CPU. Du har fortfarande inte svarat på min fråga vad du får för resultat om du skapar en ny miner.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Nope
Har precis själv börjat mine:a så limiterad erfarenhet kring detta. Dock lät det mer som att du hade skrivit in fel lösenord och användare när du testade CPU. Du har fortfarande inte svarat på min fråga vad du får för resultat om du skapar en ny miner.

Jag försökte igår, men nu när jag trycker upp minern så kommer den inte fram på skärmen.. Asså jag ser att den är igång i aktiveringshanteraren men ser den inte på skärmen.

http://imgur.com/iEizKid

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hejsan132:

Jag försökte igår, men nu när jag trycker upp minern så kommer den inte fram på skärmen.. Asså jag ser att den är igång i aktiveringshanteraren men ser den inte på skärmen.

http://imgur.com/iEizKid

Den lägger sig i statusbar när den är minimerad (Där klockan och internet-anslutningen lägger sig).
(TrayIcon)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Den lägger sig i statusbar när den är minimerad (Där klockan och internet-anslutningen lägger sig).
(TrayIcon)

Kan inte öppna den därifrån häller:(

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar cgminer rakt av i stället för GUIminer.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=28402.0