Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

- Mikrofonen. Den är bättre än vanliga no-name headsets mic men lämnar ändå en del att önska. Jag vet inte om det beror på min dator, min egen klantighet eller dålig konstruktion av headsetet; men för mig brusar den en del och fångar in ljudet man hör -i hörlurarna- väldigt tydligt. (Aktivering av Noise Suppression och Acoustic Echo Cancellation hjälper märkbart men till kostad på ljudkvaliteten.)

100% ditt ljudkort som har problem.
Väldigt vanligt problem med integrerade lösningar och fixas direkt med USB eller en dedikerad lösning.

Permalänk

Har två frågor som avgör om jag köper lurarna..... Fungerar det till PS3? (man behöver 3.5mm och usb...) Går det bra att använda fast man har glasögon?

Permalänk
Medlem

lite varning om ni har str>59 mina HQ85 hade nog kunnat vart de bästa headsetet jag provat någonsin men hade behövt kunna dra ut hörlurarna 1 enda snäpp till på vardera sida eller e det mina som e defekt de går att dra ut 6½ prick på vardera sida.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av jultomten92:

Har två frågor som avgör om jag köper lurarna..... Fungerar det till PS3? (man behöver 3.5mm och usb...) Går det bra att använda fast man har glasögon?

Dom har bara 3.5mm så tror inte att dom passar till ps3.

Permalänk
Medlem

Köpte ett par idag.. eller ja, jag reklamerade mitt trasiga Cooler Master Storm Sirus. Qpad QH-90 är fruktansvärt bra. känns knappt att de sitter på huvudet, grymt ljud. Glad att jag valde dessa istället för ett nytt par Storm Sirus.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

Hejsan! Lånar tråden för att få fram min frågeställning:
Ni som har headsettet, vad tycker ni och era vänner om micen? Jag skulle behöva pensionera mitt siberia v2, och såg inets bra pris denna veckan. Jag lyssnade lite på YouTube och var inte ALLS nöjd med kvalitén på micen, det lät bedrövligt rentutsagt. Så, vad tycker ni?
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Jag undrar samma sak om BrutalOddball. I denna video är ljudet helt förfärligt http://www.youtube.com/watch?v=CwZN-p7510o

Något jag även undrar är om man måste ha ett separat ljudkort för att få headsettet att låta bra? Jag skulle helst undvika att behöva slänga in ett ljudkort tills nästa uppgradering om 1-2 år. Däremot hoppas jag att Qpad QH-90 håller sin kvalité och låter bra. Har mer och mer övergått till att köpa sällan men dyrt och kvalité, är QH-90 ett sådant headset? Alltså jag kräver inte en audiofils våta dröm. Men jag har nästan onaturligt bra hörsel och kan lätt störa mig på grejer.

Permalänk

Hur är det i spel? Hör man fienderna bakom? Fotsteg och skott salvor?