Permalänk

Glappkontakt ASUS N53sn

Hallå alla glada, nu e det så att min laptop börjat glappa eller ja de e väl en 4 veckor sen kanske. Grejen e att jag sumpa den i backen för kanske 2 månader sen o funderar om det kanske kan bero på det? Hur som haver börjar ju detta problemet bli ganska drygt med tanke på att de bara verkar bli värre o värre.. T ex så kan jag inte spela o knappt titta på youtube för då börjar den glappa direkt står liksom att sladden åker ut o in ut o in hela tiden, sen om jag drar ut sladden o känner på piggen så känner jag att den e väldigt varm o jag antar att den inte ska vara det? Överväger o lämna in den till en datorverkstad o ev låta dom fixa det då jag fått tag i en lånedator, de jag funderar på e om de e svårt å laga detta själv? O finns de nån som vet hur en ASUS N53sn ser ut innuti om den där så att säga kontakten e separat eller om den sitter på moderkortet? O vad tror ni priset kan gå på? Anledningen att jag frågar detta e för jag bor ganska långt ifrån en datorverkstad o tänkte försöka få ut nånting kanske..

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Det var en jobbig text att läsa igenom.. Dela upp den i stycken och kom till sak direkt.

Men jag antar att det är strömkontakten som glappar efter att du har tappat den. Om det är svårt att laga själv eller inte, är ganska svårt att veta. För det beror på din tekniska läggning..

Här har du en video iaf. på hur du monterar ner en N53:a.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD