Ny dator - Firefox bokmärken borta?

Permalänk
Medlem

Ny dator - Firefox bokmärken borta?

Precis skaffat ny dator och innan så använde jag mig av Firefox egna "sync" för att synka alla bokmärken till molnet men sen när jag installerat Firefox på nya datorn så råka jag såklart ta borta allt i molnet...

Min fråga är om det går att få tag på alla bokmärken via min gamla hårddisk? Hårddisken är inte formaterad men för att kunna starta den gamla datorn måste jag flytta nätagg, grafikkort osv och det orkar jag inte.
Jag har satt in den gamla disken i nya datorn men vette fan vart jag hittar alla bokmärken? Kan det vara så jäkligt att när jag laddade upp alla bokmärken i molnet så försvann allt på hårddisken och bara lagrades i molnet?

Permalänk
Medlem

Den här metoden har fungerat för mig, när jag har flyttat Firefox till en ny dator.

http://support.mozilla.org/sv/kb/S%C3%A4kerhetskopiera%20din%...

Permalänk
Medlem

Om det är kvar ligger det under din profil som en "JSON fil" i mappen bookmarksbackup.

Hjälp - felsökningsinformation - öppna mapp bredvid profil - här i ligger allt som sparas under din profil

Permalänk
Medlem

Lustigt men "kalle-anka" länkar lösningen. Kör också synk i firefox, men brukar kopiera profilen ändå för att få allt konfigurerat till 100% på ett kick.

När mitt synk inte får kontakt med deras server så gnäller den direkt eller annat krånglar, ta ett titt bland inställningarna och se efter om du inte missat något. Så du har backup till nästa gång.

Permalänk
Rekordmedlem

Backup är aldrig fel, speciellt inte innan man flyttar plattform, och synk är inte nån ersättning heller utifall man vill backa i tiden.
http://mozbackup.jasnapaka.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Följde din länk kalle-anka men dock så verkar inte finnas någon mapp som heter bookmarksbackup...

Det här är allt som finns

Betyder det allt är kört?

Permalänk
Medlem

Jag är rädd för att det är kört för dig

Min profiles mapp från en fungerande Firefox innehåller betydligt fler filer. Totalt 60 objekt.

Jag har ingen annan idé på vad du ska göra.

Permalänk
Medlem

Om du har tillgång till gamla disken så är det bara peta in den i nya datorn och köra:
Firefox > Bokmärken > Importera och säkerhetskopiera
Sen ladda upp i valfritt moln och importera till nya datorn

//Simon

Permalänk
Medlem

Det var det jag misstänkte när jag såg hur få filer det var där... Aja bara att börja på en ny samling bokmärken helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muxfire:

Det var det jag misstänkte när jag såg hur få filer det var där... Aja bara att börja på en ny samling bokmärken helt enkelt

-- . -. -.. ..- .... .- .-. .--- ..- -.. . -. --. .- -- .-.. .- .--. .-. --- ..-. .. .-.. -- .- .--. .--. . -. ..--.. -.- ö .-. .. -. -.. . -. . -. .-.. .. --. - ..-. ö .-.. .--- .- -. -.. . --. ..- .. -.. .
.... - - .--. : / / ... ..- .--. .--. --- .-. - .-.-.- -- --- --.. .. .-.. .-.. .- .-.-.- --- .-. --. / ... ...- / -.- -... / ... % -.-. ...-- % .- ....- -.- . .-. .... . - ... -.- --- .--. .. . .-. .- % ..--- ----- -.. .. -. % ..--- ----- .. -. ..-. --- .-. -- .- - .. --- -.

Eller om du inte kan läsa morse.

Men du har ju den gamla profilmappen? Kör in den enligt följande guide. C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox ligger profilen i
http://support.mozilla.org/sv/kb/S%C3%A4kerhetskopiera%20din%...
(Var tvungen, hittade ett tillägg som kunde konververtera till morse.)

Dold text