Permalänk

Mekaniskt tangentbord med låga tangenter?

Hej.

Jag kände att det var dags att införskaffa ett mekaniskt tangentbord igår och köpte mig ett Qpad MK- 50.
Det första jag märkte var att det är mycket skönare att skriva på, däremot så är det som att bestiga mount everest. Jag hade ett alienware X51 innan ( http://cdn-static.cnet.co.uk/i/product_media/40002317/image9/... ) och tangenterna på MK-50 är så fruktansvärt höga i jämförelse att det känns väldigt onaturligt. SPECIELLT siffrorna.

Är det såhär med alla mekaniska tangentbord? Har läst att de är byggda såhär och att de generellt är högre än membran. Skulle gärna vilja ha tips på om det finns några lägre tangentbord som är mekaniska. Annars får jag helt enkelt ta och vänja mig, men handleden mår inte bra vid fps spel, och i RTS så är det väldigt svårt att trycka rätt och siffrorna känns väldigt onaturliga att nå. Väldigt mycket känsligare också xD. Man behöver typ bara nudda tangenterna....

Finns det kanske någonstans man kan köpa lösa tangenter och byta ut? Kollade först på microsoft sidewinder x4, men mekaniskt verkar vara the way to go nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Tror det halvkört på mekaniska fronten dock känner jag ingen skillnad mellan mitt gamla logtiech G15v2 och mitt mekaniska Logitech G710+ men bägge e ju relativt höga. om man gemför med logtiech ultraflat men man vänjer sig snabbt. Annars blev jag iponerad av de demonstrationer på ces och andra ställern av steelseries nya tangentbord dock är det inte mekaniskt Apex och Apex Raw http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-apex-ga... snabb genomgågn av den billigare varianten http://www.youtube.com/watch?v=ptIYL6hz2tU mer http://www.youtube.com/watch?v=BvYW6IZGtk8

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

Tror det halvkört på mekaniska fronten dock känner jag ingen skillnad mellan mitt gamla logtiech G15v2 och mitt mekaniska Logitech G710+ men bägge e ju relativt höga. om man gemför med logtiech ultraflat men man vänjer sig snabbt. Annars blev jag iponerad av de demonstrationer på ces och andra ställern av steelseries nya tangentbord dock är det inte mekaniskt Apex och Apex Raw http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-apex-ga... snabb genomgågn av den billigare varianten http://www.youtube.com/watch?v=ptIYL6hz2tU mer http://www.youtube.com/watch?v=BvYW6IZGtk8

Wow :O.
Steelseries apex ser fruktansvärt skönt ut att använda! Steelseries Sensei va den bästa musen jag någonsin användt, har aldrig blivit besviken av dom förut. Kanske får lägga en order på det :). Jag hoppas bara att man kan lämna tbx tangentbord till elgiganten utan problem, sålänge det är i nyskick och kartongen inte är söndrig. SKa kolla lite mer vad det finns för fint.

Är det igentligen stor skillnad på membran och mekaniskt när det kommer till gaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

Wow :O.
Steelseries apex ser fruktansvärt skönt ut att använda! Steelseries Sensei va den bästa musen jag någonsin användt, har aldrig blivit besviken av dom förut. Kanske får lägga en order på det :). Jag hoppas bara att man kan lämna tbx tangentbord till elgiganten utan problem, sålänge det är i nyskick och kartongen inte är söndrig. SKa kolla lite mer vad det finns för fint.

Är det igentligen stor skillnad på membran och mekaniskt när det kommer till gaming?

i överlag är väl mekaniska bättre, iaf känns det mer distinkta och direkta men steelseries har ju övergett mekansikt och skapat apex så jag tror nog att dess knappar är väldigt distinkta och direkta för gaming.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är också på jakt efter ett mekaniskt i låg profil, och hörde om CM Storm Quickfire XT och XTS som visades på CES 2013. Ska tydligen bli det lågaste mekaniska hittills.

Här är en snabb titt: https://www.youtube.com/watch?v=VoHdcQ7g3aE

Inte lika lågt som typ Razer Lycosa (som jag har nu) eller Steelseries Apex, men i alla fall något!

Permalänk
Skrivet av jhedlof:

Jag är också på jakt efter ett mekaniskt i låg profil, och hörde om CM Storm Quickfire XT och XTS som visades på CES 2013. Ska tydligen bli det lågaste mekaniska hittills.

Här är en snabb titt: https://www.youtube.com/watch?v=VoHdcQ7g3aE

Inte lika lågt som typ Razer Lycosa (som jag har nu) eller Steelseries Apex, men i alla fall något!

Jag kollade faktiskt lite Razer lycosa, men ha hört folk som haft problem med det och tycker att det känns för plastigt.
Vad tycker du om det? Jag blir fan galen just nu... försöker lira starcraft men det är helt omöjligt. Trycker typ fel hela tiden och drar mina workers av mine fields för att jag råkar nudda en tangent och känner inte att jag får samma respons. är så van att trycka ner HELA tangenten då dom är mindre.

Edit: Lite ironiskt faktiskt... För min apm ( klick per minut ) är högre än normalt fast det känns som raka motsatsen. Känns som att den gått av på mitten för att jag får inte samma respons när jag klickar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

Jag kollade faktiskt lite Razer lycosa, men ha hört folk som haft problem med det och tycker att det känns för plastigt.
Vad tycker du om det? Jag blir fan galen just nu... försöker lira starcraft men det är helt omöjligt. Trycker typ fel hela tiden och drar mina workers av mine fields för att jag råkar nudda en tangent och känner inte att jag får samma respons. är så van att trycka ner HELA tangenten då dom är mindre.

Edit: Lite ironiskt faktiskt... För min apm ( klick per minut ) är högre än normalt fast det känns som raka motsatsen. Känns som att den gått av på mitten för att jag får inte samma respons när jag klickar.

du kanske borde kolla på bruna eller clears kanske det som är problemet att du inte känner när den röda brytaren drar, eller svarta med större motstånd. att komma i rätt höjd till tangentern borde gå fixa med ett högre egentillverkat handledstöd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

Jag gillar det, men mest på grund av utseendet. Jag har också hört om folk som har haft stora problem med det, men mitt fungerar utmärkt och har gjort det i några år nu. Det är rätt plastigt också ja, och flexar en hel del.

Så vill du ha något som känns som bra kvalitet bör du väl inte köpa Razers tangentbord (:

Permalänk

Jag tipsar själv om min lilla älskling noppoo choc mini.
Finns endast på ebay men det är faktiskt underbart! Har ett med bruna switchar men det finns i många andra varianter

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

cm storm quickfire stealth ser rätt läcker ut - när släpps den?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag är precis som du ute efter ett Mekaniskt tangentbord med låga tangenter. men de verkar ju inte finns :s

Permalänk
Medlem

Det finns ju Cherry G80-3800, och en nyare (antagligen bättre) variant med modellnummer G80-3850 är på gång. Båda dessa verkar däremot luriga att få tag på från europeiska butiker, men har för mig att jag sett åtminstone G80-3800 på den där taiwanesiska sidan... Som jag nu inte kommer på vad den heter.

Edit: hittade
Däremot är den variant som finns i lager den med svarta brytare, vilket minst sagt inte passar alla. De andra verkar vara slutsålda, vilket tyder på att man kanske inte behöver vänta allt för länge på den nya modellen.

Angående hemsidan skall nämnas att jag personligen inte har någon erfarenhet av den, men att jag läst att en del positivt om den. Det är ju billigt, åt minstone.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kolsyrad123:

Jag är en av dem som hade stora problem med mitt Lycosa, la av till och från, hade även en benägenhet att göra saker på egen hand, tangenter som "fastnade" och styrde min gubbe i alla möjliga spel av sig själv, enda lösningen var då att rycka USB kabeln och vänta en stund, var inte optimalt i varken BF3 eller i en raid.
reklamerade det hos CDON och köpte ett blackwidow istället, helt ok t-bord det, aldrig haft ett mekaniskt innan men känner mig nöjd, tog ett tag för mig också att vänja mig vid dem höga tangenterna och klick ljuden var inte en fröjd i början för tjejjens öron men hon verkar ha blivit immun och nämner det ej mer